برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در تهران کجارو باید ببینیم؟

برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در تهران کجارو باید ببینیم؟

برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در تهران کجارو باید ببینیم؟

به گزارش مدل کودک بازدید از جاهای دیدنی تهران در نوروز یکی از بهترین فعالیتهایی است که میتوان در تعطیلات به آن پرداخت.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، نوروز و تعطیلات عید، فرصتی مغتنم برای بازدید از جاذبه های گردشگری تهران هستند؛ چونکه خیلی از ساکنان پایتخت در عید به سفر می روند و شهر خلوت است.
بازدید از جاهای دیدنی تهران در نوروز یکی از بهترین فعالیتهایی است که میتوان در تعطیلات به آن پرداخت. دیدنی های تهران از پارک های جنگلی و دریاچه مصنوعی گرفته تا موزه ها و بناهای تاریخی آن قدر مختلف هستند که امکان ندارد بتوانید آنها را در یک روز یا حتی در طول تعطیلات ببینید. تهران در نوروز خلوت تر از مواقع معمول است؛ پس به شما پیشنهاد می نماییم تا در نوروز ۱۴۰۱ با برنامه ریزی به جاذبه های پایتخت سر بزنید و چهره واقعی شهر را پشت دود و گوگرد تماشا کنید. در ادامه با ۷ جاذبه برتر تهران به انتخاب رسانه گردشگری کجارو که حتما باید در نوروز سال جاری ببنید آشنا می شویم:
۱. کاخ گلستان
آثار ملی ایران
میراث جهانی یونسکو
آدرس: تهران، خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ، کاخ گلستان
کاخ گلستان شامل مجموعه ای از بناهای تاریخی در استان تهران می شود که در زمان های مختلفی بنا شده اند. این بنا محل سکونت پادشاهانی همچون آقا محمدخان، فتحعلی شاه، ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و احمدشاه قاجار بوده است و با معماری و تزئینات منحصربه فرد، محلی ایده آل برای علاقه مندان به تاریخ، معماری ایرانی و نئوکلاسیک اروپایی و عکاسی است. کاخ گلستان از بخش های مختلفی همچون ایوان تخت مرمر، تالار سلام، تالار آینه، تالار سفره خانه، خلوت کریمخانی، تالار برلیان، عمارت بادگیر، کاخ شمس العماره، تالار الماس و کاخ ابیض تشکیل می شود. ایوان تخت مرمر و خلوت کریمخانی با قدمتی از دوره حکومت کریمخان زند، قدیمی ترین بناهای مجموعه گلستان به شمار می روند.
کاخ گلستان بیشتر از ۴۴۰ سال قدمت دارد و تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. مساحت امروز کاخ ۴٫۵ هکتار است؛ وسعتی به اندازه یک دهم وسعت اولیه آن. چایخانه، بخش عکاسی، سرویس بهداشتی و نمازخانه از امکانات این مجموعه هستند.
۲. موزه ایران باستان
آثار ملی ایران
آدرس: تهران، مجاورت خیابان سی تیر، بخش غربی خیابان ملل متحد، شمال خیابان امام خمینی یا سپه سابق، غرب وزارت امور خارجه
موزه ملی ایران (موزه ایران باستان) قدیمی ترین، مهم ترین، بزرگ ترین و یکی از غنی ترین موزه های ایران است که به دو بخش ایران باستان و دوران اسلامی تقسیم می شود. در بخش ایران باستان اشیای تاریخی از دوره پارینه سنگی تا دوره ساسانی در معرض نمایش هستند و در بخش اسلامی آثار دوران بعد از اسلام به معرض نمایش گذاشته شده اند. موزه ملی ایران با زیربنای بیشتر از ۲۰ هزار متر مربع و مساحت ۱۸ هزار متر مربع بعنوان نخستین موزه رسمی کشور و موزه مادر شناخته می شود.
معمار اصلی موزه ملی، آندره گدار، معمار معروف فرانسوی است. او به کمک دو معمار ایرانی به نام حاج عباسعلی معمارباشی و مراد تبریزی ساخت این موزه را در سال ۱۳۱۲ شروع کردند. کتابخانه، گالری صنایع دستی و کافه رستوران از امکانات این موزه هستند.
۳. دریاچه چیتگر
آدرس: تهران، انتهای اتوبان همت غرب، دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر با مساحت ۱۳۰ هکتار بزرگ ترین دریاچه مصنوعی ایران است. این دریاچه که با نام دریاچه شهدای خلیج فارس هم شهرت دارد، در غرب تهران واقع شده است و در مجاورت آن دو مجموعه تفریحی به نامهای باملند و مجموعه چیتگر به چشم می خورند. گردش و پیاده روی در محوطه اطراف دریاچه مجانی است؛ بنا بر این این جاذبه، محلی ایده ال در چهار فصل سال بخصوص نوروز برای گشت وگذار در سواحل شنی و سنگی، پیک نیک، شب گردی و قرارهای عاشقانه به شمار می آید.
از انواع امکانات تفریحی و رفاهی دریاچه چیتگر میتوان به مراکز خرید، رستوران و کافه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، غرفه های خوراکی، نمازخانه، آب نمای موزیکال، آلاچیق، قایق سواری در دو اسکله غربی در سمت بلوار میلاد و اسکله شرقی در سمت باملند، ماهیگیری، دوچرخه سواری، کارتینگ، شهربازی، برج هیجان چیتگر (سرسره های سقوط آزاد و موج خروشان و زیپ لاین) و سرزمین اعجاب انگیز دریاچه چیتگر (با عرضه انواع بازی های هیجان انگیز مانند سافاری پارک وحشت، اسکیت هوایی، ماشین برقی، پیست پرش در آسمان، چرخ و فلک بزرگ دریاچه) اشاره نمود
۴. برج میلاد
آدرس: تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران
برج میلاد با ارتفاع ۴۳۵ متر بلندترین سازه شهر تهران، سومین برج بلند خاورمیانه و ششمین برج مرتفع مخابراتی در جهان است. این مجموعه با عرضه خدمات و امکانات گسترده تفریحی، مکانی بی نظیر برای گذراندن یک روز نوروزی است. رستوران، کافه، «سکوی دید بسته» در طبقه سوم با امکان تماشای چشم اندازی زیبا از مناظر مختلف شهر، چند موزه، «سکوی دید باز برج میلاد» در ارتفاع ۲۸۰ متری با امکان رصد شهر، شهر فرنگ، فروشگاه خرید صنایع دستی و آثار هنری و «گنبد آسمان برج میلاد» در آخرین طبقه ساختمان از مشهورترین امکانات تفریحی داخل برج میلاد هستند. البته باید بدانید که در محوطه اطراف برج هم امکانات تفریحی مختلفی چون لیزریوم، زمین پینت بال، پل معلق، زیپ لاین، سینما ۶ بعدی، گیم هفت بعدی، اتاق فرار انیگما و شهر مشاغل کودکان کاربازیا تعبیه شده اند؛ تفریحاتی که نباید از آنها غافل شد.
۵. خانه مقدم
آثار ملی ایران
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، پس از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱
خانه موزه مقدم با قدمتی از دوره قاجار، متعلق به یکی از بنیان گذاران دانشگاه هنر تهران و همسر فرانسوی وی است. این بنا از نظر تاریخچه، معماری و اشیایی موجود در آن ارزش بسیار بالایی دارد. در زمان بازدید از خانه مقدم حس می کنید که در زمان به گذشته سفر کرده اید. این بنا با حوض، شیشه رنگی ایرانی، شمعدانی ها و رنگ های شاد مانند فیروزه ای، آبی آسمانی و بنفش لقب زیباترین و باارزش ترین خانه جهان را از دید خیلی از نویسندگان و بازدیدکنندگان به خود مختص کرده است.
۶. پل طبیعت
آدرس: تهران، میدان ونک، بزرگ راه حقانی، پس از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

پل طبیعت یکی از نمادهای شهر تهران است که دو پارک زیبای تهران را بهم متصل می کند. این پل سه طبقه روی اتوبان مدرس قرار دارد و موفق به کسب جوایز بین المللی گوناگونی همچون جایزه معماری آقاخان ۲۰۱۶ شده است. پل طبیعت، بزرگ ترین پل غیرخودرویی خاورمیانه و اولین پل غیرخودرویی ایران است. بر فراز این پل میتوان به تماشای منظره زیبای پارک طالقانی، فانوس دریایی پارک بنادر، برج پرچم، برج های آتش در پارک آب و آتش و گنبد مینا و همینطور دامنه جنوبی رشته کوه البرز و کوه دماوند پرداخت. پیاده روی، عکاسی، تماشای چشم اندازهای ۳۶۰ درجه از تهران، شکم گردی در فودکورت، رستوران ها و کافه ها از محبوب ترین فعالیتهای گردشگران نوروزی در این پل هستند.
۷. بام تهران
آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران «مشاهده روی نقشه»
ساعت فعالیت: تمام روزهای هفته از ساعت پنج صبح تا ۲۴
بام تهران منطقه ای کوهستانی بر فراز شهر است؛ جایی که می توانید در آن تهران را زیر پای خود ببینید. در این منطقه (حدفاصل انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله کابین توچال) امکانات رفاهی و تفریحی گوناگونی وجود دارند که در بین آنها میتوان به تله سیژ، مجموعه تله کابین و اسکی، سورتمه توچال (طولانی ترین سورتمه ایران)، مجموعه اتاق فرار گروه اسکیپ کیوب، زیپ لاین، فودکورت، کافه و رستوران، آکادمی تنیس، سینما پنج بعدی و باشگاه بگ جامپ با عرضه خدماتی چون بانجی جامپینگ، پرش آزاد، دیواره های سنگ نوردی یا صخره نوردی و ترامپولین اشاره نمود. بام تهران مکانی بی نظیر برای گردش در نوروز به همراه خانواده و دوستان است؛ پس بازدید از آنرا در تعطیلات عید از دست ندهید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~