وزیر ارشاد عنوان كرد ضرورت احیای روابط فرهنگی ایران و بولیوی

وزیر ارشاد عنوان كرد ضرورت احیای روابط فرهنگی ایران و بولیوی

وزیر ارشاد عنوان كرد ضرورت احیای روابط فرهنگی ایران و بولیوی

به گزارش مدل کودک وزیر ارشاد در دیدار با سفیر بولیوی در تهران با تاکید بر ضرورت احیای روابط فرهنگی میان ایران و بولیوی، اظهار داشت: توافق نامه جامع فرهنگی بین دو کشور ایران و بولیوی باید پیگیری شود چونکه منجر به نظام مند شدن روابط مشترک فرهنگی می شود.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سوابق مبارزاتی بولیوی در مبارزه با اشغالگران اظهار داشت: ظلم و ستم های اشغالگران و استعمارگران در سده های مختلف به کشورهای آمریکای لاتین تجربه تلخی ست که متاسفانه ما هم در طول تاریخ آنرا تجربه کرده ایم و در این راستا ما نیز مواضع شجاعانه و استقلال طلبانه بولیوی را تحسین می نماییم. انقلاب اسلامی دارای ماهیت فرهنگی ست و در سالهای مبارزاتی و پس از پیروزی انقلاب نیز رهبران ایران بر موضوعات فرهنگی تاکید بسیار داشته اند.
او افزود: بررسی ها نشان میدهد توافق نامه جامع فرهنگی بین دو کشور منجر به نظام مند شدن روابط مشترک فرهنگی بین دو کشور می شود.
اسماعیلی با تاکید بر ضرورت گسترش روابط فرهنگی و هنری میان دو کشور اظهار داشت: در سالهای اخیر علاقه مندی برای مطالعه فرهنگ آمریکای لاتین همچون بولیوی بالا رفته که لازم است در پیش نویس متن توافق نامه همکاریهای فرهنگی میان دو کشور بر این مساله تاکید شود و امیدواریم از رهگذر این توافق نامه شاهد اتفاقات فرهنگی خوب بین دو کشور باشیم.
در این دیدار رومینا پرز راموس سفیر بولیوی در تهران نیز با تاکید بر گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور اظهار داشت: به دنبال گسترش و تقویت روابط بین دو کشور در قالب امضای توافق نامه فرهنگی هستیم.
او افزود: قبل از این نیز با سایر نهادها همچون سازمان صداوسیما توافق نامه همکاریهای مشترک به امضا رسانده ایم.
سفیر بولیوی بیان کرد: در همکاریهای مشترک فرهنگی برمبنای توافق نامه به دنبال درک درست از فرهنگ ایران و ترویج آن در بولیوی و همین طور شناساندن فرهنگ بولیوی به مردم ایران هستیم. امروز رسانه های غربی درصدد جنگ روانی و رسانه ای مقابل ایران هستند و با دروغ افکنی اهتمام در تخریب چهره ایران دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر همکاریهای مشترک دو کشور در زمینه های فیلم، نمایش، دوره های آموزشی و… اصرار کرد و اظهار داشت: آماده برگزاری رویدادهای فرهنگی با موضوعات مختلف هنری برای معرفی فرهنگ و هویت ایران و بولیوی به ملت های هر دو کشور هستیم.
راموس در آخر با ارائه پیشنهاد تاسیس خانه های دوستی ایران و بولیوی اظهار داشت: در این مراکز می توان زبان و موضوعات فرهنگی و هنری را آموزش داد برای اینکه با زبان هنر و ادبیات می توان راهبردهای قوی را پیش برد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~