سبزی: زرندیه از حداقل زیرساخت های فرهنگی هم محروم است

سبزی: زرندیه از حداقل زیرساخت های فرهنگی هم محروم است

سبزی: زرندیه از حداقل زیرساخت های فرهنگی هم محروم است

به گزارش مدل کودک مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:   شهرستان زرندیه از حداقل زیرساخت های فرهنگی هم محروم است.
حجت الاسلام محمد سبزی شامگاه پنجشنبه ۱۹ اسفندماه در نشستی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان زرندیه که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات اداره ارشاد زرندیه برگزار شد اضافه کرد: افزون بر صدها واحد صنعتی و تولیدی در زرندیه فعالیت دارند و سرریز جمعیت پایتخت و استانهای همجوار به این شهرستان است اما از زیرساخت های مهم در حوزه فرهنگی محروم است.
وی خواهان تخصیص بودجه برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان زرندیه شد و اضافه کرد: جای تأسف است که در شهرهای مختلف زرندیه سرانه فرهنگی و کتابخانه ای به لحاظ وسعت پایین است.
این نماینده مردم در خانه ملت خواهان تخصیص اعتبار برای کانون های فرهنگی و هنری زرندیه شد و اضافه کرد: این شهرستان به علت محرومیت اعتباری باید ویژه دیده شود.
امام جمعه زرندیه هم اظهار داشت: مردم شهرستان زرندیه با تقدیم صدها شهید و ایثارگر نقش بسزایی در پشتیبانی از نظام اسلامی دارند.
حجت الاسلام حسین ابراهیمی اضافه کرد: روحیه انقلابی و تدین این مردم می طلبد تا محرومیت های این شهرستان به حداقل برسد و با تأمین زیرساخت ها بتوان زمینه توسعه یافتگی آنرا در دولت انقلابی و مجلس انقلابی فراهم نمود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه هم اظهار داشت: زرندیه از سال ۸۱ در تقسیمات کشوری به شهرستان ارتقا یافته است اما با گذشت این مدت همچنان تحت سیطره شهرستان ساوه است و حق آن به خوبی ادا نمی گردد و حتی خبرگزاری های کشور در این شهرستان دفتر خبری ندارند در صورتی که زرندیه محکوم به توسعه است.
احمد جوانمرد اضافه کرد: زرندیه در حدود ۲۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد اما از نظر محرومیت و کم بهره بودن با شهرستان های لب مرز مطابقت دارد.
وی بیان نمود: شهرستان زرندیه زیر ساخت فرهنگی ندارد و با وجود این که مجتمع فرهنگی هنری آن در سال ۸۵ کلنگ زنی شده اما همچنان نیمه تمام است و یک سالن آمفی تئاتر ندارد.
جوانمرد اضافه کرد: ظرفیت های فرهنگی و هنری زرندیه بالاست اما در بخش زیرساختی توسعه یافته نیست.
وی اظهار داشت: بودجه فرهنگی زرندیه امسال پنج میلیون تومان بوده است و با وجود فعالیت ۶ موسسه قرآنی بزرگترین جشنواره قرآنی تبیان را با مشارکت بخش خصوصی و صنایع برگزار کرده است.
در این نشست برخی اصحاب فرهنگ و هنر به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~