پیشنهاد تاسیس بنیاد نظامی به شورایعالی انقلاب فرهنگی

پیشنهاد تاسیس بنیاد نظامی به شورایعالی انقلاب فرهنگی

پیشنهاد تاسیس بنیاد نظامی به شورایعالی انقلاب فرهنگی

به گزارش مدل کودک در نشستی که دست اندرکاران ستاد بزرگداشت حکیم نظامی از جانب محمود شالویی، دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این ستاد مورد تقدیر قرار گرفتند، پیشنهاد تاسیس بنیاد نظامی به شورایعالی انقلاب فرهنگی داده شد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با تقدیر از همکاری و همراهی سازمان ها و نهادهای فعال در ستاد بزرگداشت حکیم نظامی، اظهار داشت: به دنبال برگزاری موفق رویداد بزرگداشت حکیم نظامی و با موافقت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد راه اندازی بنیاد بین المللی حکیم نظامی را به شورایعالی انقلاب فرهنگی ارسال کرده ایم تا از این طریق بتوانیم در معرفی این شاعر پارسی سرا اهتمام بیشتری داشته باشیم.
او اضافه کرد: از دستگاههای مرتبط می خواهیم در معرفی حکیم نظامی همچنان کوشا باشند و با تلاش و اقدامات ارزشمند خود، نام و آثار حکیم نظامی را زنده نگه دارند.
رئیس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی ضمن اشاره به برخی اقدامات و فعالیتهای این ستاد در طول برگزاری بزرگداشت حکیم نظامی، بیان نمود: در همه استان ها برنامه های مختلفی بخصوص از جانب ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و کتابخانه های عمومی در جهت بزرگداشت این حکیم شاعر برگزار شد که قابل تقدیر است.
مدیرکل حوزه وزارتی تصریح کرد: باید آثار بیشتری پیرامون حکیم نظامی در حوزه های مختلف هنری تولید شود و در این حوزه برنامه سازی های متنوعی داشته باشیم. حوزه های مختلف از جمله: انجمن آثار و مفاخر، فرهنگستان هنر، سازمان صداوسیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی های فرهنگی، موزه هنرهای معاصر، شهرداری تهران، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت خانه های میراث فرهنگی و آموزش و پرورش و… همکاریهای خوبی در برگزاری برنامه های بزرگداشت حکیم نظامی داشتند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر هم افزایی بخش های مختلف برای همکاریهای مشترک در زمینه بزرگداشت حکیم نظامی تصریح کرد.
رئیس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی اضافه کرد: یکی از برنامه های دولت مردمی ایجاد ارتباط صمیمانه فرهنگی و ادبی بین دولت و مردم است چونکه از این طریق برنامه های فرهنگی و هنری قوام و ماندگاری بیشتری پیدا می کند. مبحث محرومیت زدایی از برنامه های فرهنگی و هنری همچون برنامه ها و سیاست های دولت مردمی است و درصدد معرفی چهره های ناشناخته ادبی و فرهنگی کشورمان هستیم.
او درباره همکاریهای مشترک با نهادها و بخش های مختلف در جهت معرفی حکیم نظامی افزود: آمادگی همکاری برای تولید فیلمنامه، فعالیتهای پژوهشی، محتواسازی و… را داریم.
در این جلسه بعضی از اعضای حاضر به عرضه گزارشی از فعالیتهای خود در زمینه بزرگداشت حکیم نظامی و نظرات و پیشنهادهای خود در این حوزه پرداختند.
در انتها محمود شالویی با اهدای لوح تقدیر از خدمات و تلاشهای اعضای ستاد بزرگداشت حکیم نظامی قدردانی کرد.
در این جلسه مهدی نورعلیشاهی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ، کاوه خورابه، معاون انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، احمدی، رئیس شبکه آموزش، حبیبی، رئیس شبکه رادیویی فرهنگ، کیانی، مدیرکل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اسماعیلی، دبیر فرهنگستان هنر، اکبر ایرانی، مدیرعامل موسسه میراث مکتوب، علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شیروی، مدیرکل مطبوعات خارجی، افراسیابی، معاون مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و… حضور داشتند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~