برگزاری دو مسابقه در ماه رمضان

برگزاری دو مسابقه در ماه رمضان

برگزاری دو مسابقه در ماه رمضان

مدل کودک: سازمان فرهنگی شهرداری تهران تا اختتام ماه رمضان دو مسابقه را با اسامی «بانوی بی مثال» و «رازهای آسمانی» برگزار می نماید.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مدیریت آفرینش های ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مسابقه داستان «بانوی بی مثال» را با محوریت زندگی و شخصیت اولین بانوی مسلمان حضرت خدیجه(س) برگزار می نماید.
این مسابقه در سه رشته انجام می شود. شرکت کنندگان در این مسابقه می توانند آثار خودرا در قالب های داستان کوتاه، مینی مال و داستان کودک درباره شخصیت و زیست حضرت خدیجه(س) برای دبیرخانه این مسابقه ارسال نمایند. برگزیدگان این مسابقه به ترتیب ۴۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون ریال جایزه دریافت خواهند کرد.
علاقه مندان تا نیمه تیرماه فرصت دارند آثار خودرا به همراه اطلاعات نویسنده (شامل نام و نام خانوادگی، سن، تحصیلات و شماره تماس) به آدرس bimesal1401@gmail.com بفرستند. آثاری در این جشنواره پذیرفته خواهد شد که قبل از این در جشنواره دیگری شرکت نکرده یا در جایی منتشر نشده باشد.
در خبر برگزاری این مسابقه عنوان شده است: حضرت خدیجه(س) نه فقط اولین بانوی مسلمان و همسر نبی اسلام بودند بلکه در دشوارترین تنگناهای اقتصادی و سیاسی و اجتماعی به حمایت دین نوپای اسلام پرداختند. عنوان این مسابقه از حدیث پیامبر اعظم(ص) درباره حضرت خدیجه که فرمودند «مثل خدیجه پیدا نخواهد شد. خدیجه در آن هنگام که مردم مرا تکذیب کردند، مرا تصدیق کرد، و مرا با ثروت خود برای پیشرفت دین خدا یاری کرد. خدا به من فرمان داد خدیجه را به قصر زمرّدی که در بهشت دارد و هیچ رنج و زحمتی در آن نیست، بشارت دهم.» برداشت شده است.
علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با واحد آفرینش های ادبی سازمان فرهنگی هنری به شماره ۹۶۶۵۳۲۲۰ تماس بگیرند.
سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران همین طور مسابقه آنلاین «رازهای آسمانی» را همزمان در ماه مبارک رمضان از تاریخ ۲۷ فروردین تا ۹ اردیبهشت ماه مصادف با ۱۴ تا ۲۷ رمضان بصورت آنلاین برگزار می نماید.
این مسابقه هم زمان با اجرای ویژه برنامه «بر آستان جانان» سازمان به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه چهار، بوسیله فضای مجازی و بصورت فراگیر اجرا می شود.
رازهای آسمانی با شعار رمضان جشن بندگی و صبر و با هدف انس با قرآن و بهره برداری از متون مرجع دینی با محوریت قرآن کریم و همین طور گسترش فرهنگ حلم، صبر، احترام، آرامش و مهربانی در روابط فردی، جمعی و خانواده و توجه به موضوع ارتباط با خدا و عبادت برگزار می گردد.
ایجاد جریان فرهنگی در شهر و ماه نزول قرآن، فراهم آوردن زمینه های گسترش فضایل اخلاقی در جامعه و همین طور ایجاد فضای شادی و نشاط معنوی و تمایز آن با سایر ماه ها با تاکید بر رمضان المبارک بودن این ماه از اهداف مسابقه رازهای آسمانی عنوان شده است.
این مسابقه تحت عناوین و موضوع هایی از بخشش، صبر، قناعت، توکل، عبادت، ولایت، تقوا، عدالت، انصاف، امید، نشاط، انفاق، پاک زبانی، مجاهدت و نشاط است.
مسابقه به مدت ۱۴ شب از ۱۴ تا ۲۷ رمضان انجام خواهد شد. این برنامه، یک مسابقه برخط (آنلاین) با موضوع های چهارده گانه است که از تاریخ ۲۷ فروردین تا ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ انجام خواهد شد. هر شب چهار سوال چهارگزینه ای باتوجه به موضوع های روز و از جانب کارشناسان مذهبی و با محوریت قرآن طراحی خواهد شد که مخاطبان تا ساعت ۲۱ همان روز فرصت دارند به سوالات جواب دهند. هر روز به چهار نفر از کسانی که به سوالات پاسخ درست دهند، هدیه اهدا می شود.
از علاقه مندان خواسته شده در کانال روبیکا به آدرس https: //rubika.ir/Eshragh عضو شوند و یا سوالات مسابقه رازهای آسمانی در صفحات اینستاگرام فرهنگسراهای شهر تهران، پایگاه خبری به آدرس fhnews، پرتابل سازمان فرهنگی farhangsara.ir سامانه شمس به آدرس i.farhangihonari.ir و سامانه شهرداری به آدرس www.tehran.ir دریافت نمایند و پاسخ سوالات را به شماره تلفن ۲۰۰۰۱۸۳۷۴ ارسال نمایند.
اسامی برندگان در روز عید فطر ۱۱ اردیبهشت ماه طی قرعه کشی مشخص می شود و برگزیدگان معرفی خواهند شد. علاقه مندان می توانند بوسیله لینک https: //rubika.ir/Eshragh به کانال مسابقات رازهای آسمانی بپیوندند و برای اطلاعات بیشتر با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند. همین طور برای اطلاع بیشتر به صفحه اینستاگرام فرهنگسرای اشراق به آدرس Eshragh.farhangsara @ و به سایت eshragh.farhangsara.ir مراجعه کنند.
https: //aparat.com/v/z8D3W

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~