رضایی: برنامه ریزی ۲ ساله برای ذخیره کالاهای اساسی در کشور انجام شده است

رضایی: برنامه ریزی ۲ ساله برای ذخیره کالاهای اساسی در کشور انجام شده است

رضایی: برنامه ریزی ۲ ساله برای ذخیره کالاهای اساسی در کشور انجام شده است

ایرنا- معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار داشت: دولت برنامه ریزی ۲ ساله ای برای تأمین و ذخیره کالاهای اساسی در کشور انجام داده است تا در بحث امنیت غذایی گرفتار مشکل نشویم.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایرنا محسن رضایی دوشنبه در جریان سفر خود به خوزستان و در حاشیه بازدید از بندر امام خمینی و انبارهای ذخایر کالاهای اساسی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: برنامه ریزی شده تا با تقویت تولید داخل و واردات کالاهای اساسی و کشاورزی به امنیت غذایی کشور صدمه ای وارد نشود.
وی اظهار داشت: امنیت غذایی در سطح جهان در شرایط ویژه ای است و نخستین زنگ خطر امنیت غذایی از ۲ سال پیش با انتشار کرونا و ویروس های همه گیر به صدا در آمد.
معاون اقتصادی رئیس جمهور اضافه کرد: تغییر اقلیم و گرم شدن زمین دومین عامل به خطر انداختن امنیت غذایی در دنیا و سومین اخطار هم جنگ اوکراین و روسیه است.
وی اضافه کرد: این سه مورد امنیت غذایی جهان را با تغییر و تحول اساسی مواجه کرده است و کشورهای بزرگ به دنبال یک برنامه ۱۰ ساله برای امنیت غذایی خود هستند.
رضایی در ادامه در مورد بندر امام خمینی عنوان کرد: یکی از ظرفیت های مهم بندری کشور بندر امام خمینی است که ظرفیت بالایی دارد و در طول سال میتوان ۷۰ میلیون تن کالا را از این بندر صادر و وارد کرد به طوریکه پارسال ۴۸ میلیون تن مبادله، تخلیه و بارگیری کالا در این بندر انجام شد.
معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: در ابتدای سال جاری ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از راه بندر امام خمینی وارد و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا خارج شده است و درحال حاصر سه میلیون تن کالا در انبارهای این بندر ذخیره شده است.
وی با اشاره به اینکه با این وجود به این شرایط اکتفا نمی نماییم اظهار داشت: قبلا سالانه به فکر ذخایر کالا بودیم اما هم اکنون با عنایت به شرایط ذخایر محصولات کشاورزی در دنیا باید برنامه ریزی ها را ۲ ساله نماییم و بعد به فکر برنامه ریزی ۱۰ ساله باشیم تا نگرانی از نظر کالاهای اساسی و امنیت غذا نداشته باشیم.
معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه بندر امام تجهیزات و اسکله های خوبی دارد هدف از سفر خود به استان خوزستان را بازدید از انبارهای ذخیره کالای بندر امام خمینی عنوان نمود و اظهار داشت: با نظارت بیشتر از وضعیت کالاهای ذخیره شده در انبارهای این بندر، برنامه ریزی لازم برای رفع برخی کمبودها اقدام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی لازم برای خرید این کالاها انجام می شود عنوان کرد: در مدت سه ماه گذشته سه میلیارد دلار خرید کالا برای کشور صورت گرفته است.
معاون اقتصادی رئیس جمهور برای سفری یکروزه و بازدید از بندر امام خمینی و چند واحد صنعتی روز دوشنبه وارد خوزستان شد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~