معاون وزیر صمت خبر داد: ۵ میلیون یورو کاهش ارزبری با داخلی سازی محور واگن و لکوموتیو

معاون وزیر صمت خبر داد: ۵ میلیون یورو کاهش ارزبری با داخلی سازی محور واگن و لکوموتیو

معاون وزیر صمت خبر داد: ۵ میلیون یورو کاهش ارزبری با داخلی سازی محور واگن و لکوموتیو

به گزارش مدل کودک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تولید حدود هفت هزار محور واگن و لکوموتیو در مجتمع صنعتی اسفراین منجر به کاهش ارزبری سالیانه دست کم پنج میلیون یورویی خواهد شد.
به گزارش مدل کودک به نقل از خبرگزاری ایرنا از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) «علی نبوی» در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی اضافه کرد: این کارخانه زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران توانایی تولید سالیانه حداقل هفت هزار عدد انواع محور واگن های باری مسافری و لکوموتیو را دارد.
رییس هیات عامل ایدرو ضمن اشاره به این که مجتمع صنعتی اسفراین تجربه صادرات محور واگن به اروپا را داراست، افزود: توانایی تحویل ماهانه دست کم ۶۰۰ عدد انواع محور واگن به صورت آهنگری شده (فورج) و ماشین کاری نهایی طبق نقشه مورد نظر مشتریان در مجتمع فولاد اسفراین وجود دارد.
همچنین در این بازدید معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو هم از مذاکره با شرکای تجاری به منظور آغاز راه اندازی اولین خط تولید چرخ یکپارچه (منوبلوک) قطار در کشور با ظرفیت ۲۵ هزار عدد در سال اطلاع داد.
«فرشاد مقیمی» با اشاره به اینکه تولید آزمایشی چرخ یکپارچه (منوبلوک) قطار به روش آهنگری شده مطابق با استانداردهای بین المللی نشانه توانمندی متخصصان مجتمع صنعتی اسفراین است، اضافه کرد: چرخ های منوبلوک تولیدی مجتمع درحال گذراندن تست های سیر و حرکت است.
نیاز سالیانه کشور به چرخ منوبلوک قطار به منظور تعمیر و نگهداری و برنامه های توسعه ای ناوگان ریلی دست کم ۲۵ تا ۳۰ هزار عدد برآورد می شود که با قیمت جهانی تولید هر چرخ، سالیانه بیشتر از ۲۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی به دنبال خواهد داشت.
مجتمع صنعتی اسفراین از شرکتهای تابعه ایدرو با ظرفیت تولید سالیانه ۸۰ هزار تن محصولات آهنگری شده و ۱۲۰ هزار تن شمش ریخته گری شده، بعنوان بزرگترین واحد تولیدکننده مقاطع و قطعات سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی کشور به حساب می آید.
منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~