مدیركل دفتر ترانزیت سازمان راهداری اعلام كرد؛ رشد ۵۰درصدی ترانزیت جاده ای در دو ماه نخست سال جاری

مدیركل دفتر ترانزیت سازمان راهداری اعلام كرد؛ رشد ۵۰درصدی ترانزیت جاده ای در دو ماه نخست سال جاری

مدیركل دفتر ترانزیت سازمان راهداری اعلام كرد؛ رشد ۵۰درصدی ترانزیت جاده ای در دو ماه نخست سال جاری

به گزارش مدل کودک مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری ضمن اشاره به نقش مهم مرزهای بین المللی در افزایش حجم ترانزیت کشور و جذب بار کشورهای همسایه، از رشد ۵۰ درصدی ترانزیت جاده ای طی دو ماه ابتدایی سالجاری اطلاع داد.
به گزارش مدل کودک به نقل از خبرگزاری ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «جواد هدایتی» در حاشیه بازدید از پایانه مرزی جلفا (نخجوان) با حضور وزیر راه و شهرسازی، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن بر اهمیت بازگشایی مرز جلفا و نقش آن در افزایش ترانزیت کشور تصریح کرد و اظهار داشت: حجم ترانزیت جاده ای پارسال به ۹.۳ میلیون تن رسید که افزایش دوبرابری را نسبت به سال پیش از آن نشان داده است.
وی اضافه کرد: این افزایش در حالی رخ داد که مرزهای ترکمنستان بسته بود و مسیر اصلی ترکیه به آسیای میانه در دسترس نبود، همینطور میزان ترانزیت افغانستان به علت شرایط سیاسی و اقتصادی کاسته شده بود، اگر این دو اتفاق رخ نداده بود اساسا سال قبل رکورد سال ۹۳ که معادل ۱۲.۳ میلیون تن بود شکسته می شد.
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری اظهار نمود: طی دو ماه ابتدای سالجاری هم شاهد رشد ۵۰ درصدی ترانزیت جاده ای بودیم که عمده آن در حوزه کریدور شمال_جنوب رخ داده یعنی از کشورهای امارات، عراق، افغانستان، آسیای میانه و قفقاز بیشتر این ترانزیت انجام شده است.
هدایتی تصریح کرد: باتوجه به سفیر اخیر مقامات ایرانی به روسیه و در صورت باز شدن این مسیر جذب ۱۰ میلیون تن بار روسیه طی سال جای پیشبینی می شود.
وی افزود: هم اکنون بیشترین افزایش ترانزیت بار در راه عراق به امارات است، ازاین رو وضعیت ترانزیت عراق هم اکنون برای ما اهمیت زیادی دارد و خبرها هم از آن حکایت می کند که مقررات ترانزیت مسیر عراق بزودی ابلاغ می شود. این فرصت طلایی است که بتوان مسیر شرق و غرب یعنی سوریه و دریای مدیترانه را هم بازگشایی نماییم که بعنوان جایگزین کانال سوئز، مسیری حساس و بااهمیت خواهد بود و می تواند جایگزین مسیر ترکیه هم بوده و دسترسی ایران را به مدیترانه و برخی کشورهای اروپایی تسهیل کند تا مستقیم به بنادر ایتالیا، فرانسه و آلمان متصل شویم.
منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~