در گفت وگو با مدل كودك اعلام شد؛ دولت برای مقابله مستمر و بدون توقف با قاچاق برنامه دارد

در گفت وگو با مدل كودك اعلام شد؛ دولت برای مقابله مستمر و بدون توقف با قاچاق برنامه دارد

در گفت وگو با مدل كودك اعلام شد؛ دولت برای مقابله مستمر و بدون توقف با قاچاق برنامه دارد

به گزارش مدل کودک معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از برنامه دولت برای مقابله مستمر و بدون توقف با قاچاق اطلاع داد و اظهار داشت: برنامه ریزی های مقابله با کالاهای قاچاق در سطح عرضه به صورت بدون توقف در مدت ۳ ماه برای ۵ گروه کالایی صورت خواهد گرفت.
«مصطفی پورکاظم شایسته» در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایرنا، در ارتباط با برنامه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر دستگاههای متولی برای مقابله با قاچاق، اظهار نمود: یکی از مراحل مهمی که باید در زمینه مقابله با قاچاق موردتوجه قرار گیرد، مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه است؛ به این صورت که با عنایت به مشکلات قاچاق و خروج کالاهای اساسی مانند روغن، آرد، گندم و غیره اقدامات لازم در این رابطه ابتدا از سمت مرزها شروع و بعد به محل های بازرسی مرزها رسید و به همین ترتیب بر مبنای اطلاعات سامانه جامع انبارها محل های دپو و انبارها کالاهای قاچاق شناسایی و پاک سازی می شود.
مقابله جدی با قاچاق در سطح عرضه
وی اضافه کرد: می بایست بخشی از علت افزایش قاچاق را در سطح عرضه و توزیع کالای قاچاق در بازار پیگیری کرد؛ بنابراین ناامن کردن و بالا بردن ریسک قاچاق می تواند تأثیر مهمی بر کاهش حجم ورودی قاچاق داشته باشد، متأسفانه در گذشته اقدامات لازم در سطح عرضه به صورت پراکنده انجام می شد.
معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: برای ۵ گروه کالایی لوازم خانگی، قطعات یدکی، پوشاک، مواد دخانی و لوازم آرایشی و بهداشتی که مهم ترین کالاها ازنظر قاچاق ورودی هستند، به اضافه کالاهای قاچاق خروجی که در ارتباط با کالاهای اساسی و مایحتاج مردم است، هدف گذاری صورت گرفته است.
شایسته ضمن اشاره به عزم جدی دولت برای برخورد با قاچاق کالا افزود: این برخوردها در سطح پیشگیری توسط وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و در بخش مقابله توسط دستگاههای متولی برخورد با قاچاق مانند فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی پیگیری خواهد شد؛ البته بر مبنای ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، موارد لازم در مورد شناسه کالا و کد رهگیری به اطلاع اصناف و دیگر فعالان اقتصادی رسانده شده است.
وی بیان نمود: همینطور به سبب تنوع کالایی موجود در حوزه لوازم یدکی خودرو، طرح برخورد در این بخش با دو کالای باتری و کمک فنر طبق مصوبه وزارت صمت و سازمان حمایت و همراهی اصناف شروع شده است؛ هم اکنون با کمک تیم های عملیاتی که در بازار حضور دارند در فاز جمع آوری کالا و برخورد با عرضه کنندگان کالاهای قاچاق هستیم.
مصوبات ستاد برای دستگاههای مرتبط لازم الاجراست
معاون امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این پرسش که اگر برخی از دستگاه ها وظایف خویش را در برخورد با قاچاق به درستی انجام ندهند، فرایند نظارت و گزارش دهی چگونه خواهد بود، اظهار داشت: در ابلاغ قانون جدید به صراحت گفته شده که مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای دستگاههای اجرایی ذیل دولت و حتی برای بعضی از نهادها در حوزه های انتظامی و عملیاتی لازم الاجرا است و عدم اجرای آن با برخورد کیفری همراه می باشد.
شایسته افزود: مساله ناهماهنگی سایر دستگاه ها با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بعضی موارد وجود داشته است و دلیل آن هم کمبود نیرو برای اختصاص به این مورد بود، چونکه دستگاههای متولی، از نیروهای خود در سایر قسمت ها استفاده می نمایند و به همین خاطر برای مقابله با قاچاق کالا در سطح عرضه مساله داشتند.
وی تصریح کرد: مطابق با جلسه ای که اخیراً در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شده است، هماهنگی های لازم صورت گرفته و برخوردها در سطح عرضه صورت خواهد گرفت.
برنامه ریزی برای مقابله مستمر و بدون توقف در سطح عرضه
معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار نمود: برنامه هایی جهت مقابله در سطح عرضه به صورت پی در پی و بدون توقف به مدت ۳ ماه برای گروه کالایی مطرح شده وجود دارد تا صدمه های عملیاتی سطح عرضه را کاهش دهد؛ چونکه در غیر این صورت متخلفان اجناس قاچاق خویش را به صورت موقت جمع آوری کرده و به امید متوقف شدن طرح باردیگر کالاهای خویش را به سطح عرضه برگردانده و تخلفات خویش را ادامه می دهند.
به گزارش مدل کودک به نقل از خبرگزاری ایرنا، بر مبنای اظهارات مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اقدامات مقابله ای به منظور پیشگیری از ورود، حمل و عرضه کالای قاچاق از هفته گذشته با تاکید معاون اول رئیس جمهور شدت گرفته است.
در همین راستا طی اقدام عملیاتی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی در روز جمعه ۲۰ خردادماه سال جاری، چند انبار محل دپوی کالای قاچاق در محدوده خیابان ری مورد شناسایی و برخورد قرار گرفت و حدود ۱۰ کامیونت لوازم خانگی قاچاق کشف و ضبط شد.
منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~