گزارش مدل كودك؛ افزایش تعداد بیمه شده ها

گزارش مدل كودك؛ افزایش تعداد بیمه شده ها

گزارش مدل كودك؛ افزایش تعداد بیمه شده ها

تعداد بیمه شدگان شاغل در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۷ بالا رفته و از ۱۲ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۹۷۹ هزار نفر در سال ۱۳۹۷ به ۱۳ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۵۶۳ نفر رسیده است.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، بررسی آخرین آمار مربوط به بیمه شدگان تامین اجتماعی نشان میدهد که از مجموع بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در ۹ ماه سال ۱۴۰۰، ۳۹.۹ درصد از بیمه شدگان، بیمه شدگان اصلی هستند که حدود ۸۸.۹ درصد آنها را بیمه شده شاغل می سازند.
بیمه شدگان شاغل سازمان تامین اجتماعی تنها تعدادی از بیمه شدگان اصلی را شامل می شوند اما با مطابقت تعریف شاغل و انواع بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی؛ بیمه شده اجباری، تعدادی از بیمه شدگان خاص نظیر بافندگان، رانندگان، کارگران ساختمانی و کارفرمایان صنفی، تعدادی از بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد مانند معلمین حق التدیس و مربیان مهدهای کودک تحت پوشش بهزیستی و اعضای نماینده بیمه ایران و آسیا که بیمه شدگان شاغل در سازمان تامین اجتماعی را می سازند.
بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی: ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰

همچنین بیشترین سهم بیمه شدگان نیز متعلق به بیمه شدگان الزامی با ۷۸ درصد، رانندگان با ۶.۴۸ درصد، حرف و مشاغل آزاد با ۶.۰۶ درصد، کارگران ساختمانی با ۵.۸۳ درصد، بافندگان با ۱.۸۹ درصد و کارفرمایان صنفی با ۱.۲۲ درصد است.
توزیع نسبی انواع بیمه شده شاغل سازمان تامین اجتماعی – ۹ ماهه اول ۱۴۰۰

بررسی ها نشان میدهد که آمار بیمه شدگان شاغل سازمان تامین اجتماعی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۷ بالا رفته است؛ بر این اساس تعداد بیمه شدگان شاغل از ۱۲ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۹۷۹ هزار نفر در سال ۱۳۹۷ به ۱۳ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۵۶۳ نفر رسیده است.
این افزایش در حرف و مشاغل آزاد شاغل و کارفرمایان صنفی بیشترین بوده، اما در مربیان مهدهای کودک، معلمین حق التدریس، اعضای صندوق نظام دامپزشکی، کارگران ساختمانی، رانندگان، باربران و خادمین مساجد با سیر نزولی همراه بوده است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~