وزیر آموزش و پرورش: ۸۱ درصد کلاس های درس ایمن هستند

وزیر آموزش و پرورش: ۸۱ درصد کلاس های درس ایمن هستند

وزیر آموزش و پرورش: ۸۱ درصد کلاس های درس ایمن هستند

به گزارش مدل کودک وزیر آموزش و پرورش از نیاز به بیشتر از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده اطلاع داد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، یوسف نوری در گردهمایی مشترک سه وزارت خانه آموزش و پرورش، کشور و راه و شهرسازی که با حضور احمد وحیدی و رستم قاسمی و تعدادی از اعضای شورای معاونان این وزارت خانه ها برگزار شد، اظهار نمود: تصمیم گیری در مورد مسائل در ارتباط با ساماندهی فضاهای آموزشی و پرورشی از اهداف برگزاری این نشست مشترک است.
وی ضمن اشاره به این که ۸۱ درصد کلاس های درس در کشور از ایمنی و استقامت کافی برخوردار می باشند، ابراز کرد: از ۱۹ درصد باقیمانده هم ۶ درصد کلاس های درس نیازمند تخریب و بازسازی و ۱۳ درصد نیازمند مقاوم سازی است که برای تخریب، بازسازی و مقاوم سازی آنها هم اکنون بیشتر از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
نوری در ادامه با اشاره به اینکه متوسط سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۲۲ مترمربع است، اضافه کرد: هشت استان سرانه ای کمتر از میانگین کشور دارند، که ۱۳۶ هزار میلیارد تومان برآورد اعتبارات مورد نیاز برای رساندن آنها به متوسط کشوری است و به صورت کلی استاندارد تعریف شده سرانه فضای آموزشی ۸.۳۹ متر مربع است که اعتبار مورد نیاز برای تحقق آن ۵۷۰ هزار میلیارد تومان است.
وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به رشد جمعیت دانش آموزی کشور، اظهار داشت: در ابتدای دهه ۹۰، ۱۲ میلیون دانش آموز داشتیم، پس از ده سال این رقم به ۱۶ میلیون نفر رسیده است، که این امر سبب شده با وجود حجم بالای فعالیت انجام شده در تأمین زیرساخت های آموزشی همچنان کمبودهایی در چند استان داشته باشیم.
وی از استانداران و معاونان عمرانی استانداری ها خواست؛ مسائل آموزش و پرورش را با دیدی متفاوت نگاه کنند و در جهت حل آنها بخصوص در حوزه زیرساخت ها و تأمین فضاهای آموزشی و پرورشی مورد نیاز اهتمام بیشتری داشته باشند.
نوری در ادامه ضمن اشاره به بند (ی) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در مورد فروش املاک مازاد آموزش و پرورش، تصریح کرد: با هم افزایی و تعامل سازنده در استان ها، استانداران همکاری لازم را به منظور شناسایی و فروش املاک مازاد آموزش و پرورش داشته باشند تا عواید آن صرف مدرسه سازی در همان شهرستان و مناطق محروم شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش همینطور از استانداران خواست با عنایت به صراحت قانون در مورد اختصاص ۳ درصد از عوارض شهرداری ها به آموزش و پرورش به منظور تأمین فضا و تجهیزات آموزشی و پرورشی، اهتمام و پیگیری لازم را در تحقق این ماده قانونی داشته باشند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~