معاون وزارت كار؛ تنها راه ایجاد اشتغال پشتیبانی از تولید است

معاون وزارت كار؛ تنها راه ایجاد اشتغال پشتیبانی از تولید است

معاون وزارت كار؛ تنها راه ایجاد اشتغال پشتیبانی از تولید است

به گزارش مدل کودک معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: همه طرح های اشتغال زایی سالهای گذشته شکست خورده و فکر می نماییم با پول دادن، اشتغال ایجاد می شود.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، بیرانوند معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش تقدیر از کارآفرینان نمونه استان تهران با تاکید بر این که در دولت سیزدهم با تدابیر رئیس جمهور مساله اشتغال و تولید جزو اولویت دستگاه ها قرار گرفته است، اظهار داشت: سیگنال اصلی این دولت و فعالان اقتصادی اهمیت دادن به تولید و اشتغال است. شخص رئیس جمهور در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ دو بار جلسه شورایعالی اشتغال را تشکیل داد که در دولت های سابق سالی یک مرتبه آن هم نه در سطح رئیس جمهور این اتفاق می افتاد.
وی با تاکید بر این که حل مشکل کارفرما و کارگران در همه سطوح دولت پیگیری می شود، اضافه کرد: وزارت کار از نظر ساختاری وظیفه ای در عرصه تولید ندارد بلکه هماهنگ کننده بازار کار است. با این وجود درب اتاق مدیران این وزارت به روی کارآفرینان باز است. وظیفه ما پیگیری حل مشکل کارفرمایان است ولو این که به وزارت تعاون بازنگردد.
کریمی بیرانوند افزود: حاکمیت نمی تواند شغل ایجاد نماید. اگر در اقتصاد دخالت کند پایدار نیست ازاین رو اگر طراوتی در بازار کار ایجاد می شود توسط کارآفرینان است.
معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: مشکل اساسی در اشتغال داریم. یکی این که تنظیم کار میان دستگاههای مختلف برای ایجاد شغل نداریم که در دولت سیزدهم این مشکل رفع شده و دولت درحال تقسیم کار بین دستگاه ها ست و این تقسیم وظایف در چهار دهه گذشته در سطح حاکمیت رخ نداده بود. وی ادامه داد: مشکل بعدی این است که اشتغال را هدف گذاری می نماییم نه تولید را. در حالیکه همه طرح های اشتغال زایی در سال های گذشته تقریباً شکست خورده است. فکر می نماییم با پول دادن، اشتغال ایجاد می شود. حال آنکه چیزی که مشکل بیکاری را حل می کند، فقط تولید است و هیچ متغیری در اقتصاد نداریم که به اندازه تولید اشتغال زا باشد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~