معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام كرد؛ بازگشت اقتدار اقتصادی به کشور با همکاری دولت و بخش خصوصی

معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام كرد؛ بازگشت اقتدار اقتصادی به کشور با همکاری دولت و بخش خصوصی

معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام كرد؛ بازگشت اقتدار اقتصادی به کشور با همکاری دولت و بخش خصوصی

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: همکاری بخش خصوصی، دولت و جوانان دانشمند به بازگشت اقتدار اقتصادی کشور منجر می شود.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، سید صولت مرتضوی در همایش تقدیر از کارآفرینان برتر استان تهران ضمن اشاره به اهمیت بهبود محیط کسب و کار برای رشد کارآفرینی با عنایت به مزایای اقتصادی کشور اظهار داشت: در یکی از سفرهای استانی همراه با رئیس جمهور که بودیم یکی از معدن داران به رئیس جمهور گفت با ظرفیت فعلی معادن مس کشور می توانیم ۱۲.۲ میلیارد دلار صادرات مواد معدنی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: این رقم برای من عجیب بود و پرس و جو کردم آیا این حجم از صادرات کارشناسی است که معدن داران پاسخ مثبت دادند. حتی می گفتند این رقم برای معادن کشف شده و درحال استحصال است که ۷ درصد معادن مس کشور را می سازند.
معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد: اگر بتوانیم در حوزه معدن که یکی از مزایای نسبی ایران است تنها ۵۰ درصد معادن را استحصال نماییم دیگر نیازی به صادرات نفت نخواهیم داشت. این در شرایطی است که باید برای اسکورت واردات نفت خام از ناوگان نظامی هم استفاده نماییم. در صورتیکه معادن کشورمان را استحصال و صادر نماییم باز هم احتیاج به صادرات نفت هست؟ در این صورت دیگر دشمنان نمی توانند نفت ما را تحریم کنند بلکه این ما هستیم که نفت خویش را به آنها نمی دهیم.
مرتضوی با اشاره به اینکه کشور ما می تواند مؤلفه های اقتصادی را اصلاح کند، خاطرنشان کرد: در این صورت هم تولید ناخالص ملی افزایش می یابد و هم ایجاد درآمد می کند و هم می توانیم فاصله طبقاتی و ضریب جینی را کاهش دهیم.
در حاشیه این مراسم معاون اجرایی رئیس جمهور درباره بازگشت اقتدار اقتصادی به کشور عنوان کرد: با همکاری سه ضلع دولت، بخش خصوصی و جوانان دانشمند می توانند دست به دست هم بدهند و به اقتدار اقتصادی برسند.
وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم بستر این فرایند فراهم و اراده دولت بر رفع موانع تولید است.
مرتضوی افزود: جلسات گوناگونی هم در حوزه معاونت رئیس جمهور و هم خود ریاست جمهوری برای رفع موانع تولید برگزار می شود؛ رئیس جمهور کارگروه هایی را برای بازگشت بنگاه های راکد به فرایند تولید تشکیل و آنها را مأمور به رفع موانع تولید کرده اند.
معاون اجرایی رئیس جمهور در مورد آزاد سازی سواحل خاطرنشان کرد: در سواحل شمالی کشور همه سواحل آزاد شده اند اما ایجاد امکانات در سواحل زمان بر است. برپایه اعلام استانداری های شمالی ۲۰۰ نقطه جهت استفاده مردم از سواحل در نظر گرفته شده و وزارت کشور متولی پیگیری آن است.
وی در مورد پرداخت یارانه جاماندگان اظهار داشت: رئیس جمهور همواره بر رعایت حق مردم و سخت گیری در پرداخت یارانه معترضان تاکید دارد. وی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تصریح کرد: دولت فرایند تصمیم گیری در این خصوص را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار کرده است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~