در نخستین رویداد ملی فعالان اقتصاد مقاومتی مطرح شد: سبک بهتر کار و زندگی ارمغان نهاد مردمی رسالت

در نخستین رویداد ملی فعالان اقتصاد مقاومتی مطرح شد: سبک بهتر کار و زندگی ارمغان نهاد مردمی رسالت

در نخستین رویداد ملی فعالان اقتصاد مقاومتی مطرح شد: سبک بهتر کار و زندگی ارمغان نهاد مردمی رسالت

مدل کودک: در اولین رویداد ملی فعالان اقتصاد مقاومتی تجربه نهاد مردمی رسالت و الگوی تعالی اجتماعی رسالت در امتداد شکل گیری کسب و کارهای خرد و خانگی به اشتراک گذاشته شد.

به گزارش تجاری خبرگزاری مهر به نقل از نهادمردمی رسالت، در اولین رویداد ملی فعالان اقتصاد مقاومتی که با حضور تعدادی از معاونین و مدیران وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی در اردوگاه فرهنگی تربیتی الزهرا برگزار شد، تجربه نهاد مردمی رسالت و الگوی تعالی اجتماعی رسالت درباب شکل گیری کسب و کارهای خردوخانگی به اشتراک گذاشته شد.
حسین عنبرستانی عضو دبیرخانه نهاد مردمی رسالت در این رویداد با اشاره به شکل گیری این نهاد اظهار داشت: پس از دوران دفاع مقدس، جریانی با محوریت حاج قاسم شهید برای معیشت رزمندگان شکل گرفت. در آن سال ها برای پشتیبانی از این فعالیت ها، صندوق قرض الحسنه رسالت تأسیس شد و حاج قاسم شهید نخستین عضو حقیقی آن بود. از زمان تأسیس این صندوق تا حالا گام به گام این مسیر به جلو رفته است و الان نهاد مردمی رسالت شکل گرفته است.
وی اضافه کرد: در نهاد مردمی رسالت، “اعضای کانون همیاری اجتماعی، راهبران اجتماعی، حامیان و رهیاران” همگی به دنبال آن هستند تا سبک بهتر کاروزندگی بهتری برای خود و اطرافیانشان رقم بزنند.
عنبرستانی با تاکید بر این که در این نهاد، هدف تکیه مردم بر توانایی و ظرفیت خود افراد است، اظهار نمود: تعدادی از مردم که دغدغه و هدف مشترکی دارند در قالب تشکل هایی تحت عنوان «کانون های همیاری اجتماعی» گرد هم می آیند.
وی تعداد کانون های همیاری اجتماعی در کشور را ۲۵ هزار کانون برشمرد و تصریح کرد: حلقه کناری کانون های همیاری اجتماعی، حامیان هستند. بگفته عنبرستانی، حامیان افراد یا سازمان های هستند که از فعالیت اعضای مورد نظرشان، حمایت می کنند. این حمایت ها می تواند بصورت های مختلف مانند اعتباری، فنی، فرهنگی و یا کارآفرینی اجتماعی باشد.
عنبرستانی سازمان های رهیاری را که” بسترساز، مشاور و همراه” کارهای اعضای کانون های همیاری اجتماعی در نهاد مردمی رسالت هستند را حلقه آخر این نهاد عنوان نمود وگفت: شش سازمان رهیاری “انجمن حامیان فرهنگ قرض‎الحسنه و کارآفرینی اجتماعی، بانک قرض الحسنه رسالت، گروه توسعه کارآفرینی ثمین، شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت، دانشگاه توسعه اجتماعی رسالت، شرکت فرداپ” برای پیاده سازی الگوی تعالی اجتماعی رسالت، بسترسازی مشاوره و همراهی می کنند.
وی به نقش سازمان های رهیاری اشاره نمود و اضافه کرد: انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی یک سَمن است که بُعد فرهنگی و اجتماعی فعالیت ها را عهده دار است. تامین مالی شرعی، آسان و ارزان مربوط بانک قرض الحسنه رسالت است و شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت نیز به عنوان یکی دیگر از سازمان های رهیاری، توسعه و پیاده سامانه اعتبارسنجی مرآت را بر عهده داشته است.
عنبرستانی به نقش شرکت دانش بنیان فرداپ و گروه توسعه کارآفرینی ثمین خصوصاً در زمینه توسعه کارآفرینی اجتماعی اشاره نمود و اظهار داشت: فرداپ طراحی و پیاده سازی سامانه های مورد نیاز اعضای کانون های همیاری اجتماعی، مانند بازار اعضا، سامانه عضویت با عنوان ام رسالت و مواردی از این دست را بر عهده دارد و گروه توسعه کارآفرینی ثمین راهبری زنجیره ارزش هسته های کارآفرینی اجتماعی در رشته های شغلی مختلف که همگی بصورت خرد و خانگی هستند را بر عهده دارد.
وی همین طور اظهار نمود: دانشگاه توسعه اجتماعی رسالت نیز به عنوان یک مؤسسه آموزشی درون سازمانی متولی فرهنگ سازی و مدیریت دانش در مجموعه است.
عنبرستانی این ساختار و همکاری مشترک را در قالب الگوی تعالی اجتماعی رسالت برشمرد و اظهار داشت: این الگو برای سبک بهتر کار و زندگی اعضا بر پایه سه اصل همیاری اجتماعی، قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی، تعریف شده است.
وی تصریح کرد: کار پول می سازد، پول کار نمی سازد، هرخانه یک کارخانه، هر عضو یک مربی و ارتقای سواد اینترنتی رویکردها و اصول اصلی در میان اعضای کانون های همیاری اجتماعی خصوصاً برای توسعه کارآفرینی اجتماعی محسوب می شود.
عنبرستانی با تاکید بر این که بیش از ۸۰ درصد جامعه در سطح خرد هستند، اضافه کرد: تمرکز ما نیز بر روی همین بخش از جامعه است و عدم وابستگی به دولت و عدم ارتزاق از بیت المال همچون دیگر اصولی است که سازمان های رهیاری نهاد مردمی رسالت به آن پایبند هستند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~