بررسی صلاحیت های معلمان هر ۳ سال یکبار در نظام رتبه بندی

بررسی صلاحیت های معلمان هر ۳ سال یکبار در نظام رتبه بندی

بررسی صلاحیت های معلمان هر ۳ سال یکبار در نظام رتبه بندی

به گزارش مدل کودک، وزیر آموزش پرورش ضمن بیان این که فعالیت رهیاران تحول از امروز به مدت ۱۰ روز با دوره های مقدماتی و تکمیلی و در آینده نزدیک، دوره های پیشرفته شروع می شود اظهار داشت: رهیاران تحول، معلمانی هستند که مشتاقانه و با دارا بودن شرایط زمینه ای و امکان تداوم این فعالیت یعنی اجرایی سازی سند تحول بنیادین در این طرح شرکت کرده اند. در هر شهرستان و منطقه حداقل دو رهیار تحول در دو جنسیت مختلف که مسائل و شاخصهای تحول بنیادین را دریافت کرده باشند باید حضورداشته و در منطقه خود با عنایت به زیست بوم محیطی این شاخص ها را پیاده سازی کنند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، یوسف نوری در مسافرت به استان خراسان رضوی و به مناسبت هفته دولت در شبکه سیمای استانی خراسان رضوی حضور یافته و به تشریح برنامه «رهیار تحول» پرداخت.
وی اظهار داشت: دو معلم بزرگوار، شهیدان رجایی و باهنر، نهاد مقدس امور تربیتی در آموزش وپرورش را از خود به یادگار گذاشتند و در هفته دولت با تلاش مجدانه و مردمی سازی که از شعارهای درحال اجرای دولت سیزدهم است یاد آنها را گرامی می داریم.
وی هدف از سفر به استان خراسان رضوی و مشهد مقدس را حضور در جمع رهیاران تحول عنوان نمود و اظهار داشت: ۱۶۰۰ نفر از معلمان جوان بعنوان شبکه اجرایی سازی سند تحول بنیادین در مشهد مقدس مشغول آموزش و توانمندسازی هستند و این افراد شبکه بسیار مهمی را برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین که از منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس جمهور است، می سازند.
وی افزود: فعالیت رهیاران تحول از امروز به مدت ۱۰ روز با دوره های مقدماتی و تکمیلی و در آینده نزدیک، دوره های پیشرفته شروع می شود، چونکه در اجرای سند تحول بنیادین باید حلقه های واسط را از میان خود مدارس داشته باشیم و در اجرایی شدن سند تحول بنیادین مدارس باید مرکز توجه باشند.
وی ادامه داد: تابحال اقدامات دستوری و از بالا به پایین بوده است، اما با صدمه شناسی های انجام گرفته توسط خبرگان، حلقه مفقوده را تشخیص دادیم؛ باید تحول در مدرسه را با محوریت معلم آغاز نماییم.
نوری اظهار داشت: رهیاران تحول، معلمانی هستند که مشتاقانه و با دارا بودن شرایط زمینه ای و امکان تداوم این فعالیت یعنی اجرایی سازی سند تحول بنیادین در این طرح شرکت کرده اند. از ۷۲۶ منطقه آموزشی در هر شهرستان و منطقه حداقل دو رهیار تحول در دو جنسیت مختلف که مسائل و شاخصهای تحول بنیادین را دریافت کرده باشند باید حضورداشته و در منطقه خود با عنایت به زیست بوم محیطی این شاخص ها را پیاده سازی کنند.
وزیر آموزش وپرورش افزود: ۲ سند تحول بنیادین موجود است؛ نخستین سند ابلاغیه مقام معظم رهبری در اردیبهشت ۱۳۹۲ که سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش وپرورش با ۱۳ سیاست در آن آورده شده است و دومین سند شامل یک سری اهداف عملیاتی به همراه ۱۳۱ راهکار ترسیم شده برای آنها در حوزه خانواده، معلم، دانش آموز، محتوا و پایش کیفیت است که باید در مدرسه و در چارچوب یک برنامه درسی اجرا شوند؛ برنامه درسی شامل هدف، محتوا، روش های یاددهی-یادگیری و ارزشیابی دارای بخشی در ستاد و بخشی در خود مدرسه است.
وی در مورد افق اجرای این سند و زمان مشخص شدن اهداف و نتایج دوره های رهیاران تحول اظهار داشت: تحول آغاز دارد ولی آخر ندارد؛ ترسیم ما در سند، اجرایی سازی سند تحول بنیادین، با تشکیل قرارگاه هایی برای این کار است که احتیاج به فازبندی، مرحله بندی و زمان بندی دارد. در گام اول رهیاران تحول آموزش خواهند دید، شاخصهای مدرسه مبتنی بر سند استخراج و مدارس در جهت این الگو کار خواهند کرد و به میزانی که مدارس به این شاخص ها رسیده باشند طبقه بندی و رتبه بندی می شوند، یکی از بندهای اسناد تحول بنیادین و سند تحول دولت مردمی رتبه بندی مدارس است.
نوری ضمن اشاره به قانون رتبه بندی معلمان اظهار داشت: با تاکید ریاست جمهوری و کمک دولت در این خصوص اقدام صورت گرفته، اعتبار برای این کار در نظر گرفته شده و مبالغی به صورت علی الحساب برای اغلب فرهنگیان واریزشده، سامانه رتبه بندی آماده بارگذاری مدارک و رتبه بندی معلمان است و هر شخصی وارد سامانه شود در صورت نبودن نقص در مدارک، حدود ۱ ماه و نیم بعد رتبه خویش را دریافت می کند، هیئت های ممیزه تشکیل شده و کانون های ارزیابی درحال شکل گیری می باشند و مبلغی در حدود نیمی از رتبه یک این رتبه بندی به مدت ۹ ماه به حساب معلمان واریزشده است.
وی بابیان این که هدف از رتبه بندی فقط بحث مالی نیست، خاطرنشان کرد: رتبه بندی برپایه ماده ۱ آئین نامه رتبه بندی برای ارتقای کیفی نظام تعلیم و تربیت، ارتقای صلاحیت های معلمی و رقابت در نظام تعلیم و تربیت صورت می گیرد تا تفاوت معلم با معلم، مدرسه با مدرسه و… مشخص شود و هر ۳ سال باردیگر صلاحیت ها بررسی خواهند شد.
نوری در مورد عدالت که از دیگر شعارهای دولت سیزدهم است اظهار داشت: عدالت آموزشی و نصیب تربیتی برابر مد نظر مقام معظم رهبری و ریاست جمهور است، اغلب نفرات برتر کنکور در مدارس دولتی تحصیل کرده اند، باشگاه دانش پژوهان جوان در جهت عدالت آموزشی و برنامه های آموزشی یکسان در تلویزیون برای همه دانش آموزان از دیگر اقدامات در این خصوص است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، او در آخر اظهار داشت: چالش هایی در آموزش وپرورش وجود دارد، اما با کمک دولت و جامعه خیرین در کوشش برای حل آن ها هستیم و مدارس سال جاری به صورت حضوری کار خویش را از مهر آغاز خواهند کرد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~