سخنگوی كمیسیون آموزش: تاخیر در آماده سازی فضای آموزشی قابل قبول نیست

سخنگوی كمیسیون آموزش: تاخیر در آماده سازی فضای آموزشی قابل قبول نیست

سخنگوی كمیسیون آموزش: تاخیر در آماده سازی فضای آموزشی قابل قبول نیست

به گزارش مدل کودک، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعلل در آماده سازی فضای اموزشی برای شروع سال تحصیلی به صورت حضوری قابل قبول نیست و تمام مراکز آموزشی و دانشگاه ها باید اهتمام لازم را برای مهیا کردن زیرساخت های آموزشی در شروع سال تحصیلی به کار بگیرند.
رضا حاجی پور در گفت و گو با ایسنا، با تأکید بر لزوم آمادگی فضای آموزشی کشور برای شروع سال تحصیلی جدید، بیان کرد: مسئولان آموزشی باید هرساله شرایط لازم برای حضور دانش آموزان و دانشجویان در شروع سال تحصیلی در فضاهای آموزشی کشور را مهیا کنند. حالا تعدادی از دانشگاه ها در همین تهران به دانشجویان اعلام نموده اند که در ۱۵ روز اول، آموزش بصورت مجازی دنبال خواهد شد تا خوابگاه های دانشجویان آماده شود و دانشگاه رسما اعلام نموده است که در ۱۵ روز اول خوابگاه دانشجویی آماده نیست.

ایجاد انگیزه برای حضور در محیط آموزشی مهم است
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در ادامه با اعلان اینکه این مطالبه ما و خانواده هاست که فضای آموزشی بموقع برای حضور دانشجویان و دانش آموزان فراهم گردد، اظهار داشت: نمونه این موارد در فضای آموزشی مدارس هم گاها دیده می شود. فضای آموزشی برای حضور دانش آموزان در اقصا نقاط کشور از سیستان و بلوچستان گرفته تا استانهای مرکزی و غربی کشور باید از قبل آماده شود. انتظار می رود وزارت آموزش و پروش در امتداد فراهم کردن فضای آموزشی مناسب با یک جاذبه خاص گام بردارد. دانش آموزان به ویژه سال اولی ها باید با جاذبه و انگیزه وارد فضای آموزشی کشور شوند.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، اشاره کرد: دانش آموزان بطور قطع دوست دارند سال تحصیلی را با حضور معلم در کلاس آغاز کنند. باید امکانات اولیه لازم برای آموزش در کلاس های درس و مراکز آموزشی مهیا شود. بنده از آنجائیکه معلم بودم می گویم که این انتظارات دو طرفه است. خانواده ها هم باید دانش آموزان را برای حضور در محیط آموزشی آماده کنند. محیط آموزشی یک فضای جمعی است. هم خانواده ها دراین زمینه مسئولیت دارند و هم مسئولان آموزشی هم باید به فکر باشند.

ابزار آموزش باید از روز اول در اختیار معلم و دانش آموز قرار گیرد
ایشان سپس اشاره کرد: نباید فضای آموزشی به شکلی باشد که دانش آموزان از محیط آموزشی فرار کنند. اثرگذارترین رفتارها همان رفتارهای اولیه است. برخورد ابتدایی معلمان و مسئولان آموزشی با دانش آموزان بسیار اهمیت دارد.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اشاره کرد: از طرف دیگر امکانات و لوازم آموزشی باید پیش از ورود دانش آموز در کلاس درس مهیا شود، دانش آموز باید کتاب خویش را از ابتدا داشته باشد. اگر این امکانات فراهم نباشد از ابتدا با یک خلاء آموزشی مواجه خواهیم شد.
حاجی پور اضافه کرد: معلم باید از بدو ورود کلاس را در دست بگیرد و نظم و انضباط را برای آموزش شکل دهد. اگر کتاب آموزشی مهیا نباشد ایجاد این نظم سخت خواهد بود. این که کتاب ۲۰ یا ۳۰ روز پس از شروع سال تحصیلی توزیع شود، شاکله آموزشی از دست معلم خارج می شود.
او در آخر با اعلان اینکه همچنان کرونا روزانه جان عزیزان ما را می گیرد، اشاره کرد: رعایت پروتکلهای بهداشتی بسیار حائز اهمیت می باشد. پروتکلهای بهداشتی باید در مدارس و دانشگاه ها دنبال شود. ان شاءالله شروع سال تحصیلی خوبی داشته باشیم.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~