اجرای ۲ ساعت درس تربیت بدنی در تمام مدارس الزامی شد

اجرای ۲ ساعت درس تربیت بدنی در تمام مدارس الزامی شد

اجرای ۲ ساعت درس تربیت بدنی در تمام مدارس الزامی شد

مدل کودک: به گزارش مدل کودک، مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با جزئیات «درس تربیت بدنی» در مدارس سراسر کشور همزمان با بازگشایی حضوری مدارس توضیحاتی ارائه نمود.
محمد جعفری در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به مبحث درس تربیت بدنی در مدارس اظهار نمود: حوزه یادگیری تربیت بدنی و سلامت بعنوان یکی از ۱۱ حوزه یادگیری در برنامه درس ملی به دنبال برقراری سلامت کامل جسمانی، روانی و ایجاد زمینه هایی در جهت شناساندن روش های صحیح فعالیتهای جسمانی، ارتقای توانمندی های بدنی و تبیین روش های تفریحی سالم در حوزه تربیت بدنی است.
وی اضافه کرد: آموزش درس تربیت بدنی در برنامه های درسی فرصت کسب مهارت های زندگی و تعمیق و به کارگیری آموخته ها را در موقعیت های زندگی ایجاد همینطور راهکارهای مقابله با چالش ها را فراهم می آورد که به سلامت همه جانبه بعنوان یکی از دغدغه های مهم جامعه می انجامد.
جعفری بیان نمود: به دنبال این مورد به تربیت تمام ساحتی بخصوص تحقق اهداف زیستی و بدنی بعنوان یکی از ساحت های شش گانه در سند تحول بنیادین کمک می شود؛ همینطور اهمیت و لزوم مبحث را بیان می کند.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار نمود: به جهت اینکه اجرای کیفی و مطلوب برنامه درس تربیت بدنی اتفاق بیفتد، باید به معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه درس تربیت بدنی مدارس ابتدایی توجه ویژه ای شود. همینطور مدیران مدارس باید در این حوزه تلاش کنند.
وی افزود: به جهت اینکه درس تربیت بدنی در مدارس اجرا شود دستورالعملی تحت عنوان اجرا و ارزشیابی مطلوب درس تربیت بدنی طراحی شد که نقشه راهی برای همکاران در مدارس برای اجرایی کردن درس تربیت بدنی در مدارس به حساب می آید.
جعفری اظهار داشت: برپایه این دستورالعمل، آموزش مستمر نیروی انسانی موثر در اجرای برنامه درسی تربیت بدنی، نظارت مستمر و هدایت افراد در جهت تحقق اهداف درس تربیت بدنی لازم و ضروری می باشد.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار نمود: این دستورالعمل حاوی نکاتی مانند تأمین فضای اجرای درس تربیت بدنی، تأمین معلم، کتاب و مواد آموزشی، ساعت و ارزشیابی درس تربیت بدنی و نظارت بر اجرای درس تربیت بدنی توسط گروههای آموزشی است.
وی افزود: معلم درس تربیت بدنی مسئولیت تدریس این درس را در مدرسه برعهده دارد و باید مطابق برنامه درسی و کلاسی تدوین شده برای دانش آموزان ۲ ساعت درس تربیت بدنی از پایه اول تا پایه دوازدهم درنظر گرفته شود.
جعفری بیان نمود: مدارسی که معلم درس تربیت بدنی متخصص ندارند آموزگار پایه موظف است ۲ ساعت کلاس تربیت بدنی را اجرا نماید. حضور مرتب دانش آموزان در کلاس درس تربیت بدنی در تمام ساعات تدریس مانند دیگر دروس الزامی است هیچ معلمی حق اختصاص درس تربیت بدنی به سایر دروس را ندارد.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار نمود: برای موضوعات کتاب و محتوای آموزشی تاکید شده که برپایه کتاب راهنمای معلم در دوره های مختلف تحصیلی کار صورت گیرد. همینطور باید فرآیند اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی در دفتر ثبت فعالیتهای یاددهی یادگیری درج و نمون برگ آوایی از سلامت دانش آموزان توسط اولیاء تکمیل شود.
وی همینطور در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری برنامه ها یا فعالیتهایی که منجر به اختلال در برگزاری کلاس و درس تربیت بدنی می شود ممنوع می باشد اضافه کرد: اگر این اتفاق بیفتد با فرد متخلف برخورد خواهد شد.
جعفری تصریح کرد: اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی در تمامی مدارس برپایه کتاب راهنمای معلم و ارزشیابی ویژه دوره ابتدایی صورت می گیرد. معلمان درس تربیت بدنی باید با عنایت به شرایط، ارزشیابی دانش آموزان را در این درس انجام دهند.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: حالا که زمان شروع سال تحصیلی است، اجرای درس تربیت بدنی و ارزشیابی آن بعنوان یکی از برنامه های اصلی دفتر ما به شمار می آید که باید تدریس ۲ ساعت درس تربیت بدنی را در مدارس اجرا نماییم.
وی اظهار داشت: برای افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان هم برنامه ها و فعالیتهای فوق برنامه ای را پیشبینی کردیم که در کنار اجرای درس تربیت بدنی خارج از تدریس درس تربیت بدنی، صورت خواهد گرفت.
جعفری در انتها اضافه کرد: ۳۳ هزار معلم تربیت بدنی داشتیم که سال جاری ۲۰۰۰ معلم برپایه ماده ۲۸ به این تعداد اضافه خواهند شد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~