گزینه پیشنهادی وزارت تعاون: بیمه پایه تامین اجتماعی را برای آحاد مردم فراهم خواهیم کرد

گزینه پیشنهادی وزارت تعاون: بیمه پایه تامین اجتماعی را برای آحاد مردم فراهم خواهیم کرد

گزینه پیشنهادی وزارت تعاون: بیمه پایه تامین اجتماعی را برای آحاد مردم فراهم خواهیم کرد

به گزارش مدل کودک، گزینه پیشنهادی وزارت تعاون اظهار داشت: بیمه های پایه باید عمومی شده تا آحاد مردم بتوانند از بیمه پایه بهره گیرند.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، صولت مرتضوی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت تعاون، کار، رفاه و امور اجتماعی در ابتدای سخنان با تشکر از هیئت رئیسه و رییس مجلس اظهار داشت: بنده روستازاده هستم و با جامعه هدف از ابتدا رابطه داشتم، وزارتخانه کار دارای سلسله مطالب مختلفی است، بنده در دوران گوناگون در مسائل راهبردی توفیق خدمت داشته ام و نظام کار و اجتماعی، تعاون، اشتغال، لطمه های اجتماعی، نظارت مناسب بر نیروی کار کشورهای همسایه و سایر مشکلاتی که این وزارتخانه دارد.
مرتضوی در ادامه اظهار داشت: نمایندگان مجلس به مشکلات وزارتخانه اشراف دارند، موضوع اشتغال و ورشکستی صندوق ها و مشکلات آموزشی و پرورشی در دایره این مشکلات قرار دارد. رویکرد بنده در وزارت تعاون، عدالت محوری است. توجه به مسائل علمی و پرهیز از کارهای سریع و بدون مطالعه از رویکرد های بنده است. توجه به سه جانبه گرایی واقعی، توجه به نمایندگان کارگری، کارفرما و دولت.
وی اظهار داشت: در این وزارتخانه این شعار را نهادینه خواهیم کرد تا دسترسی مردم به خدمات تسهیل گردد. اگر توانستیم اعتماد شما را جلب نماییم حتما وزارتخانه کار را بصورت ویژه نقد کنید.
تحول در دستور کار وزارت تعاون
مرتضوی اشاره کرد: تحول وزارت راه و تعاون در دستور کار است، از طرف دیگر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به بخش تعاونی ها، باید در واگذاری شرکت های دولتی به تعاونی تسریع نماییم، توسعه و توانمند سازی تعاونی ها متأسفانه به سبب عدم زیرساخت های مناسب از این مهم مغفول مانده ایم، اگر که در قوانین بخش تعاون باید ۲۵ درصد اقتصاد باشد اما متأسفانه کمتر از ۳ درصد از اقتصاد ما اقتصاد تعاونی است که باید به آن سمت برویم. به استناد قوانین دولت جمهوری اسلامی متکلف تامین شغل، بهداشت و آموزش و پروش مناسب برای مردم است، در این عرصه ما مسئولیت سنگینی داریم که بتوانیم با برنامه ریزی های مناسب طرح محوری ایجاد شغل را نهادینه نماییم در این عرصه باید به هم افزایی شبکه های کسب وکار دقت کنیم، ایجاد بانکداری پیوندی و استفاده از سرمایه های خرد نقش اساسی خواهد داشت.
گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کار اشاره کرد: بحث دیگر ارتقا کمی و کیفی در مهارت آموزی داشته باشیم و از جانب دیگر گسترش رفاه در دستور کار ما قرار دارد، تمرکز صندوق ها در کسب وکار و بیمه های پایه ای و تکمیلی، بیمه های پایه باید عمومی شده و آحاد مردم باید از بیمه پایه استفاده کنند، اگر به بیمه تکمیلی بپردازیم از تصدی گری در زمینه درمان نجات خواهیم یافت، تصدی گری با اهمیت ترین وزنه ای است که به دستگاه های اجرائی چسبیده شده و بسیار لطمه زا بوده و حتما باید به توسعه بیمه های تکمیلی بپردازیم.
وی افزود: باید در طرح های زود بازده سرمایه گذاری نماییم و این مهم با طراحی بودجه ای و بودجه ریزی عملیاتی در توسعه متوازن خواهد شد. باید به رشد و یادگیری توجه ویژه ای داشته باشیم و با آموزش های مناسب و کارهای آموزشی و توسعه مراکز آموزشی در کنار کارخانه ها باید ارتقای مهارت را کسب کرده و به سرمایه های انسانی دقت کنیم، در وزارت کار باید با تشکیل کارگروه های مختلف از توانمندی همه استفاده مطلوب نماییم.
توجه ویژه به مدیران بومی هر استان
گزینه پیشنهادی وزارت کار افزود: در این بازه زمانی ۱۴ ماهه که بنده در معاونت اجرائی بودم بیش از ۴۴۰ مورد با نمایندگان ارتباط داشتم، سلسله مطالب در این سازمان حل و فصل نخواهد شد مگر این که دو قوه مجریه و مقننه با هم هماهنگ باشند و با هماهنگی و هم افزایی دولت و مجلس بخش عمده ای از مشکلات را رفع خواهدنمود. بدترین شکل تصمیم گیری این است که مدیران تهران را برای شرکتها و مناطق صنعتی شهرستان انتخاب نماییم و باید از مدیران بومی برای هر شرکت شهرستان انتخاب نمود، در سیستم ما هر آن کسی که حقوق مردم را رعایت نکند، بطور قطع جایگاهی نخواهد داشت و حتما مدیرانی انتخاب خواهیم کرد که در تراز دولت سیزدهم باشد.
صولت مرتضوی در آخر اظهار داشت: در سفرهای استانی اصل بر این بود که پروژه جدیدی مطرح نشود، از محل منابع عمومی بیش از ۱۳۰ درصد تعهدات را عمل کردیم، استان سیستان بلوچستان امروز تبدیل به یک کارگاه بزرگ در زمینه های مختلف شده است. باید در آخر عرض کنم در بیان مخالف نمایندگان عزیز سفارش های بسیار مشفقانه ای دیدم که در آینده لحاظ خواهد شد، ما تابع رأی مجلس بوده و آنچه که اراده مجلس باشد به آن عمل خواهیم کرد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~