مانور زلزله در مدارس سراسر کشور برگزار شد

مانور زلزله در مدارس سراسر کشور برگزار شد

مانور زلزله در مدارس سراسر کشور برگزار شد

به گزارش مدل کودک، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس کشور اطلاع داد و اعلام نمود که بناست مانورهای در ارتباط با آمادگی در مقابل زلزله و مخاطرات طبیعی به صورت فصلی در مدارس برگزار گردد.
محمدحسن نامی در گفتگو با ایسنا؛ با اشاره برگزاری مانور سراسری زلزله در تاریخ هشتم آذرماه هر سال اظهارکرد: طی دو سال قبل به علت انتشار کرونا و تعطیلی مدارس ما شاهد آن بودیم که مانور زلزله آنطور که پیش تر و به صورت سراسری در مدارس برگزار می شد، به اجرا در نیامد، اما سال جاری مانور سراسری زلزله را در مدارس سراسرکشور به اجرا درآوردیم.
وی با اشاره به اینکه سناریوی این مانور وقوع زلزله نسبتا شدید در میانه روز و حضور دانش آموزان در مدارس بود، اظهار داشت: همانطور که مستحضرید برابر قانون مدیریت بحران کشور که در سال ۱۳۹۸ به تصویب رسیده و برای اجرا ابلاغ گردید، به مواردی مانند آموزش در مقابل مخاطرات، آموزش خودامدادی و یکسری آموزش های عمومی توجه شده و لازم است که تمام اقشار همچون دانش آموزان این آموزش ها را فرابگیرند. برگزاری مانور زلزله هم در همین راستا صورت می گیرد.
نامی با اشاره به اینکه مانور سراسری زلزله و ایمنی بامداد امروز به صورت سراسری در تمام مدارس کشور برگزار شد، اظهارکرد: این بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی بود که با مشارکت دستگاههای مختلف همچون سازمان مدیریت بحران، پژوهشکده زلزله شناسی، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، وزارت آموزش و پرورش و… برگزار شد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در نظر داریم تا برگزاری مانورهای زلزله و ایمنی به جای سالی یک مرتبه به صورت فصلی برگزار شود، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در امر آموزش تکرار و تمرین است و ازاین رو در نظر داریم تا مانورهای زلزله و ایمنی را به صورت فصلی در مدارس برگزار نماییم. در این شرایط دانش آموزان مفاهیمی که یادگرفته اند را به خانواده و دیگر دوستان خود هم منتقل می کنند و علاوه بر آن معلمان و مسؤلان مدارس هم تحت آموزش قرار می گیرند.
وی در رابطه با برگزاری این مانور هم اظهارکرد: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله به وسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در مقابل زلزله، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی و… همچون مهم ترین اهداف این مانور است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~