بزودی اجرایی می شود؛ سهمیه مبادلات مرزی هفتگی۴۰۰دلاری برای خانوارهای سیستان وبلوچستانی

بزودی اجرایی می شود؛ سهمیه مبادلات مرزی هفتگی۴۰۰دلاری برای خانوارهای سیستان وبلوچستانی

بزودی اجرایی می شود؛ سهمیه مبادلات مرزی هفتگی۴۰۰دلاری برای خانوارهای سیستان وبلوچستانی

به گزارش مدل کودک، وزیر اقتصاد اظهار داشت: باتوجه به عدم اجرای سهمیه واردات و صادرات ۴۰۰ دلاری برای هر خانوار در هر هفته، وزیر صمت قول داد به زودی کمیسیون ماده ۱۲ مصوبه لازم را ابلاغ کند.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز جمعه در یک برنامه خبری در رابطه با نتایج سفر دو روزه به سیستان و بلوچستان اظهار نمود: وضعیت اقتصادی بخصوص خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان منجر به رکود و خلوت شدن روستاها شده است و برای اصلاح این موارد تصمیماتی اتخاذ شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به عدم اجرای کامل ابلاغیه ۱۲ بندی رئیس جمهور در اردیبهشت ماه اضافه کرد: در این سفر متوجه شدیم بخش هایی از این ابلاغیه محقق نشده و به صورت خاص سهمیه واردات و صادرات ۴۰۰ دلار برای هر خانوار در هر هفته اجرایی نشده بود که در این مورد وزیر صمت قول دادند بزودی کمیسیون ماده ۱۲ مصوبه لازم را ابلاغ کند.
رفع تعهد ارزی تعاونی های مرزنشین
خاندوزی اظهار داشت: در رابطه با معوقات بانکی کشاورزان با عنایت به خشکسالی تصمیم بر این شد که معوقات تا وقتی که سازمان برنامه و بودجه بخشنامه سال جدید را ابلاغ کند، متوقف شود.
وزیر اقتصاد افزود: در رابطه با بازارچه مرزی میلک، با موافقت گمرک مقرر شد نیمی از فضا در اختیار خرده فروشی برای رفع مایحتاج مردم این منطقه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در رابطه با استقرار ایکس ری هم قرار شد زودتر از موعد مقرر ۸ ماهه ای که ایکس ری ها ایجاد می شود، این کار تسریع و صورت گیرد.
خاندوزی خاطرنشان کرد: رفع تعهد ارزی تعاونی های مرزنشین که ماه ها بود پیگیری می شد عنوان شد و امروز استاندار لیست کامل و دقیق این افراد را احصا کرد و فردا این لیست را به بانک مرکزی برای رفع تعهد خواهد داد.
بخشش جرایم مالیاتی کسبه و اصناف
به گفته وزیر اقتصاد، در رابطه با منطقه آزاد هم با عنایت به تصویب اساسنامه و رفع ایراد شورای نگهبان، بمحض ابلاغ اجرای آن شروع می شود.
وزیر اقتصاد همینطور اظهار داشت: با عنایت به این که کسبه و اصناف استان از جهات مختلف تحت فشار بودند مقرر شد که جرایم و دیرکردهای مالیاتی سالهای گذشته آنها بخشوده شود و از ظرفیت ماده ۱۶۵ در رابطه با اصناف و کسبه ای که اعتراض به اصل مالیات دارند حداکثر استفاده صورت گیرد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~