وزیر كار و رفاه اجتماعی: بودجه ۱۴۰۲ به رفع ناترازی صندوق های بازنشستگی کمک می کند

وزیر كار و رفاه اجتماعی: بودجه ۱۴۰۲ به رفع ناترازی صندوق های بازنشستگی کمک می کند

وزیر كار و رفاه اجتماعی: بودجه ۱۴۰۲ به رفع ناترازی صندوق های بازنشستگی کمک می کند

به گزارش مدل کودک، وزیر کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در بودجه سال ۱۴۰۲ منابع خوبی برای مساعدت با رفع ناترازی منابع و مصارف صندوق های بازنشستگی در نظر گرفته شده است که امید داریم با همراهی مجلس شورای اسلامی نهایی شود.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، سیدصولت مرتضوی در گردهمایی نظارت ستادی رئیس جمهور بر وزارت کار و رفاه اجتماعی اظهار نمود: هدف گذاری این نشست عمل به فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری و ایجاد تحول در عرصه اشتغال و اقتصاد کشور است.
وی انجام نظارت های ستادی ریاست جمهوری را گامی مهم در تکمیل سفرهای استانی برای چاره جویی مشکلات کشور عنوان نمود و اظهار داشت: پایش مداوم عملکرد مدیران، یک فرایند جدی نظارتی در دولت سیزدهم است که همواره مورد تاکید بوده است.
مرتضوی اضافه کرد: در دولت سیزدهم همسو با اسناد بالادستی نظام اسلامی، اقدامات گسترده ای در عرصه های رفاه اجتماعی، اشتغال و توسعه اقتصاد مردمی انجام شده است.
وی ضمن اشاره به اهمیت حکمرانی بازار کار در تحقق ایجاد یک میلیون شغل اظهار نمود: در این خصوص با بسیج همه کنشگران عرصه های تولید و اثرگذاران اقتصاد کشور تلاش می نماییم بیکاری جوانان را کاهش دهیم. نظارت میدانی بر ایجاد اشتغال، ایجاد پایگاه اطلاعات شغلی، کاهش زمان صدور مجوزها، توسعه آموزش های مهارتی و فنی وحرفه ای در چارچوب زیست بوم ملی اشتغال از آغاز آغاز به کار دولت مردمی انجام شده است.
وزیر کار و رفاه اجتماعی کمک به رفع فقر مطلق را از مهم ترین راهبردهای وزارت رفاه عنوان نمود و اظهار داشت: ارتقای وضعیت معیشتی دهک های پایین جامعه با رویکرد توانمندسازی و راه اندازی شبکه ملی اعتبار و کالابرگ با این هدف پیاده سازی شده است.
وی اظهار داشت: در ارتقای رفاه اجتماعی توجه ویژه ای به سیاست های کلی تأمین اجتماعی وجود دارد و در عرضه برنامه هفتم توسعه هم سرفصل های مهمی به این حوزه اختصاص داده خواهد شد.
وزیر کار پرداخت بدهی تاریخی تأمین اجتماعی به سیستم بانکی را هم از دستاوردهای بزرگ دولت مردمی سیزدهم عنوان نمود و اضافه کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ هم منابع خوبی جهت کمک به رفع ناترازی منابع و مصارف صندوق های بازنشستگی در نظر گرفته شده است که امید داریم با همراهی مجلس نهایی شود.
مرتضوی اظهار داشت: برای نخستین بار در بودجه اعتبارات تبصره ۱۸ به صورت جامع در جهت توسعه مناطق مختلف کشور مورد بازبینی قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: در دوره کنونی همه بسترهای لازم برای تحقق سیاست ها و چشم انداز تعریف شده در توسعه اشتغال، کاهش فقر، ارتقای بهره وری صندوق های بازنشستگی و امیدآفرینی در دولت و حاکمیت تعریف شده و نیازمند کار جهادی است.
مرتضوی به اهمیت افزایش سهم تعاون در اقتصاد اشاره و تاکید کرد: تعاونی ها می توانند در تحقق وعده ساخت یک میلیون مسکن، دولت مردمی سیزدهم را یاری کنند.
برپایه گزارش مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در ابتدای این نشست تعدادی از مدیران و معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات و عملکرد حوزه های کاری خویش را تشریح کردند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~