گزارشی از تودیع و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همواره باید مردم را ببینیم، تبلیغ صرفا وظیفه روحانیون نیست

گزارشی از تودیع و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همواره باید مردم را ببینیم، تبلیغ صرفا وظیفه روحانیون نیست

گزارشی از تودیع و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همواره باید مردم را ببینیم، تبلیغ صرفا وظیفه روحانیون نیست

مدل كودك: مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، آیت الله رشاد و اساتید و پیشكسوتان در حوزه تبلیغ و ترویج دین در حوزه هنری برگزار گردید.

به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی –رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی- سه شنبه، ششم شهریورماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بخشی از سخنان اش با خطاب قرار دادن حجت الاسلام والمسلمین قمی –رئیس سازمان تبلیغات اسلامی- اظهار نمود: تمام این سازمان مجموعه ای ولایی و انقلابی و در راه بصیرت و بینش اسلام گام برداشته و حركت می كند. حوزه هنری در سه قالب همچون اسلام، دفاع مقدس و سبك زندگی ایرانی و اسلامی فعالیت هایی را دارد. همینطور سازمان در بحث فعالیت های قرآنی كه یك نگاه فراگیر در نظام بوده است از روستاها تا شهرها تا محافل قرآنی، هیئت های مذهبی اقداماتی برجسته و پرارزش داشته است. امیدواریم در مسئله تبلیغ هم تعداد مبلغین به بیش از ۱۰۰ هزار مبلغ برسد كه تابحال در این عرصه هم فعالیت های زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: نگاه ما در برنامه ریزی نگاه زیرساختی است. معتقدیم كه قوای سه گانه باید بر اساس داده ها برنامه ریزی كند و ما همواره به این امر توجه كرده ایم و تلفیق داده ها برای ما مهم بود كه بتوانیم با استفاده از این داده ها منویات مقام معظم رهبری را محقق نماییم. به جرأت می توان گفت سازمان تبلیغات نهادی تأثیرگذار در جورچین فرهنگی كشور است. شورای هیأت های مذهبی را هم در سازمان تبلیغات داریم كه در این شورا اعضای آن كه همگی انقلابی هستند معضلاتی را گاها در جامعه رفع می كنند كه شاید به ذهن هیچ كسی خطور نكند.

او تاكید كرد: ما در هیئت های مذهبی و مراسم دینی مراسمی همچون محرم و اربعین را داریم كه خود مردم پاسداشت آن ها را بر عهده دارند. پس همواره باید مردم را ببینیم و بدانیم كه آن ها می توانند تأثیرگذار باشند. جوش و خروش دین در میان خود مردم وجود دارد كه سازمان تبلیغات باید در این عرصه كارهای هماهنگی را انجام بدهد.

تبلیغ صرفا وظیفه روحانیون نیست

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قمی –رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی- با بیان اینكه سازمان تبلیغات كمك زیادی را برای پیشبرد اهداف انقلاب داشته است و تكلیف سازمان تبیین شبكه اسلام ناب برای جامعه ای است كه اساسا اسلامی است، اظهار داشت: سازمان باید احكام اسلام را مستحكم تر از قبل در جامعه ترویج بدهد. انقلاب ما در آستانه یك جهش بزرگ است و مخاطره بزرگی در پیش داریم و ان شاءالله با اراده جمعی و ملی از این معضل هم عبور می نماییم. یكی از دستاوردهای نظام این است كه می گوید پس از ۲۵ سال اسرائیل نابود می گردد. ما در كل جهان دستاوردهای زیادی هم داشته و داریم اما برای عرضه تمام آن ها ابتدا باید اسلام ناب را به مردم عرضه نماییم.

او در ادامه با اشاره به این مطلب كه همگی در جهت ترویج اسلام باید محكم و مستحكم عمل نماییم و این وظیفه فقط برای سازمان نیست بلكه همگی باید در جهت تبلیغ سنت اسلام ناب حركت كنند، تصریح كرد: مكتب ما مكتب امام راحل است و نباید جامعه امروز ما از این عطیه بی بدیل محروم شود. باید در عرصه ترویج اسلام به گونه ای حركت نماییم كه پرچم را به قله برسانیم. تبلیغ صرفا وظیفه روحانیون نیست گرچه سازمان باید در عرصه تبلیغ دینی رشد كمی و كیفی را در نظر بگیرد اما تمام مردم باید خویش را مبلغ دین بدانند. حتی بانوان جامعه هم باید برای عرصه تبلیغ وارد عمل شوند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاكید كرد: ما با افتخار می گوییم كه خادم مردم هستیم. باید تبلیغ در دین به صورت غنی و كیفی باشد. مجموعه های خودجوش و عناصر داخلی با قوت بیشتری از گذشته باید گام بردارند. تمام مردم ما انقلابی هستند حتی اگر در ظاهر این را نشان ندهند. ما باید قدر این مردم متدین و انقلابی را بدانیم و در عرصه ترویج و تبلیغ دین گام های بیشتری برداریم.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~