معرفی بهترین محله های رشت به منظور زندگی

معرفی بهترین محله های رشت به منظور زندگی

معرفی بهترین محله های رشت به منظور زندگی

مدل كودك: شهر رشت مركز دومین استان پر تراكم كشور یعنی استان گیلان است. رشت بزرگترین شهر استان گیلان بوده كه ۹ درصد از وسعت آنرا به خود مختص كرده است.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، افزایش وسعت شهر رشت و پیشرفت رفاهی آن از یك سو و از جانب دیگر تغییرات قیمت مسكن سبب شده تا خرید خانه در این شهر خوش آب و هوای شمال كشور به سادگی گذشته نباشد.
اگر قصد خرید خانه در رشت را داشته باشید، با انبوهی از گزینه های مختلف در محله های مختلف مواجه می شوید كه امر انتخاب خانه را برای شما مشكل تر می كند. برخلاف تصور همیشگی، محله های خوش نشین شهر رشت در قسمت جنوبی و غربی این شهر واقع شده كه به تبع آن، قیمت های بالاتری دارند. در مقاله ای كه پیش روی شماست به بررسی تخصصی محله های مشهور رشت می پردازیم تا با مطالعه آن بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید خانه در رشت داشته باشید.
محله گلسار رشت
گلسار محبوب ترین محله رشت، در غرب رشت واقع شده است. همین محبوبیت سبب شده تا مورد توجه انبوه سازان و قشرهای مختلف مردم قرار بگیرد و در چند سال قبل رشد جمعیتی بسیار زیادی را داشته باشد. محله گلسار رشت یكی از مناطق مرفه نشین شهر رشت به شمار می آید و قیمت خانه های آن در مقایسه با سایر مناطق رشت بسیار بالاتر است.
خیابان اصلی این منطقه بلوار گلسار است كه در سرتاسر محله گلسار امتداد می یابد. خیابان های توحید، میلاد، ولیعصر و نواب، سایر خیابان های مهم محله گلسار رشت به شمار می روند. خیلی از ادارات و سازمان های استان گیلان و شهر رشت هم در محله گلسار قرار دارند. وجود برندها و مارك های تجاری مطرح و مجتمع های تجاری مانند مركز خرید گلسار هم اهالی این منطقه را برای هرگونه خرید آسوده خاطر كرده است.
دقت كنید كه نكات مورد توجه هنگام خرید ویلا در شمال با خرید آپارتمان متفاوت می باشد چونكه آپارتمان محل زندگی دائمی شما به حساب می آید و دسترسی به امكانات رفاهی برای آن یك اولویت اصلی است.

محله منظریه رشت
اگر قصد خرید آپارتمانی در رشت را دارید، یكی از محله هایی كه حتما باید در نظر بگیرید محله منظریه رشت است. منظریه در جنوب رشت واقع شده و به علت اینكه جزء محلات قدیمی رشت است كوچه های قدیمی و البته بسیار دیدنی ای دارد.
بلوار منظریه اصلی ترین خیابان این منطقه است. از سایر خیابان های این منطقه می توان به خیابان آرش، یاسمن، مروارید، ربانی، مسعود، ولیعصر و میهن هم اشاره نمود.
یكی از دلایل جذابیت هرچه بیشتر محله منظریه رشت، عبور رودخانه گوهررود از میانه ی آن است. بلوار منظریه از سمت شمال به استادیوم عضدی رشت و از سمت جنوب به پارك بانوان منتهی می گردد.
محله منظریه از سمت شمال به خیابان پرستار، از جنوب به بلوار شهید بهشتی، از غرب به بلوار نامجو و از سمت شرق به بلوار امام متصل می گردد.
محله معلم رشت
محله معلم با محوریت بلوار معلم یكی از محله های خوب رشت به منظور زندگی است. بلوار معلم در غرب رشت واقع شده است. میدان مادر بزرگترین میدان آن و میدان معلم دیگر میدان این بلوار است. پارك های كسمائی و نیك مرام در این منطقه قرار دارند و به خودی خود به جذابیت این منطقه افزوده اند. یكی دیگر از جذابیت های این محله هم خانه موزه میرزاكوچك خان جنگلی ست كه بعنوان یك جاذبه گردشگری در محدوده بلوار معلم قرار دارد.
محله معلم جزء مناطق متوسط رو به بالای رشت از لحاظ قیمت مسكن بشمار می رود. بعضی از خیابان های مهم معلم شامل خیابان نبوت، فلاحتی، ۱۷ شهریور، نیك مرام و شادمان هستند كه می توانند گزینه های خوبی برای یافتن خانه مد نظرتان و خرید آن باشد.
محله رشتیان رشت
رشتیان یكی دیگر از محلات معروف رشت است كه در غرب رشت و در حاشیه گوهر رود قرار دارد. یكی از دلایل محبوبیت محله رشتیان خوش مسیر بودن آن است. اتصال بلوار رشتیان به بلوارهای قلی پور، شهدای گمنام، شمسی پور و حبیب زاده دسترسی بسیار مناسبی به سایر مناطق رشت را برای اهالی محله رشتیان بوجود آورده است.
محله رشتیان جزو مناطق بالاشهر رشت بشمار می رود و قیمت خانه ها در این محله نسبت به شمال و مركز رشت بالاتر است. دنبال كردن آگهی های مربوط به فروش خانه ویلایی در رشت معمولا شما را به این محله می رساند.
سخن پایانی
وقتی صحبت از انتخاب بهترین محله به منظور زندگی می گردد بطور قطع در ذهن افراد مختلف معیار های متفاوتی تولید می گردد. برای بعضی بهترین محله؛ گران ترین و لاكچری ترین محله است و برای فردی دیگر امكان دارد بهترین محله، محله ای باشد كه از نظر امكانات رفاهی و مراكز عمومی مثل مدرسه، بیمارستان و.. غنی باشد. با این وجود معمولا محلاتی كه در هر شهری طرفدار زیادی دارد معمولا در اغلب شاخص ها جزو بهترین ها است و سطح عمومی فرهنگ و اقتصادی در آن منطقه بالاتر است.
اگر قصد دارید بهترین محله رشت به منظور زندگی را انتخاب كنید، باید تمامی این معیارها را در كنار بودجه ای كه دارید بگذارید؛ بهترین محله ای كه با بودجه شما متناسب باشد بهترین انتخاب شما به منظور زندگی خواهد بود.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~