گزارش مدل كودك بازگشت قیمت تسه به كانال۴۰هزار تومان، هر وام مسكن معادل ۱۱متر خانه

گزارش مدل كودك بازگشت قیمت تسه به كانال۴۰هزار تومان، هر وام مسكن معادل ۱۱متر خانه

گزارش مدل كودك بازگشت قیمت تسه به كانال۴۰هزار تومان، هر وام مسكن معادل ۱۱متر خانه

مدل كودك: متوسط قیمت هر متر واحد مسكونی در تهران برمبنای اعلام دفتر اقتصاد مسكن، ۱۳ میلیون تومان است كه با وام ۱۴۰ میلیونی مسكن می توان ۱۰٫۷ متر از یك واحد ۶۰ متری خریداری كرد.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، اوراق تسهیلات مسكن در هفته گذشته در كانال ۳۰ هزار تومانی تثبیت شده بود كه در دو روز نخست هفته جاری به سبب آغاز تعطیلات متوالی تا اختتام هفته، تا حدودی با كاهش عرضه این برگه ها در بازار سرمایه روبه رو شده ایم؛ با كاهش نسبی عرضه اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسكن در ایام شنبه و یكشنبه هفته جاری، قیمت این برگه ها با نماد معاملاتی «تسه» كمی افزایش یافت و به كانال ۴۰ هزار تومان بازگشت.
هرچند كه در معاملات یكشنبه ۱۷ شهریور دیگر خبری از برگه های ۴۲ و ۴۳ هزار تومانی كه در معاملات روز شنبه ۱۶ شهریور شاهد آن بودیم، نیست و بخش عمده نمادهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسكن بر روی ۴۰ و ۴۱ هزار تومان ثابت مانده است.
در حال حاضر پرفروش ترین نمادِ بالای ۴۲ هزار تومان در بازار برگه های تسهیلات مسكن، نماد معاملاتی تسه ۹۸۰۵ (اوراق تسهیلات مسكن صادره در مرداد ۹۸) بوده و در سایر نمادهای معاملاتی اكثراً شاهد عرضه در بازه ۴۰ تا ۴۱ هزار تومانی هستیم.
میانگین قیمت هر برگه در معاملات یكشنبه ۱۷ شهریور در ارزانترین نماد معاملاتی مربوط به تسه ۹۶۱۱ (اوراق تسهیلات مسكن صادره در بهمن ۹۶) با نرخ ۴۰ هزار و ۱۰۰ تومان و تسه ۹۷۰۷ (اوراق تسهیلات مسكن صادره در مهر ۹۷) به نرخ ۴۰ هزار و ۴۴۴ تومان بوده و در سایر نمادها نیز با میانگین ۴۱ هزار تومان به فروش می رسد.
در سه نماد معاملاتی تسه ۹۷۰۶، تسه ۹۷۰۴ و تسه ۹۸۰۲ (اوراق تسهیلات مسكن صادره در ماه های تیر و شهریور ۹۷ و اردیبهشت ۹۸) نیز در كنار اوراق تسهیلات مسكن صادره در مرداد امسال (۹۸۰۵) این اوراق در متوسط قیمتی ۴۲ هزار تومان خرید و فروش می شوند.
این در حالی است كه در معاملات شنبه ۱۶ شهریور فرابورس، در ۴ نماد معاملاتی قیمت اوراق تسهیلات مسكن به دامنه ۴۴ هزار تومانی رسیده بود كه شاهد افت قیمت ۳ هزار تومانی این برگه ها در دومین روز هفته جاری بودیم.
بیشترین ارزش ریالی بازار اوراق تسهیلات مسكن به نماد معاملاتی تسه ۹۸۰۵ (اوراق تسهیلات مسكن صادره در مرداد امسال) با فروش حدوداً ۹ هزار برگه و انجام ۶۳۱ معامله به ارزش حدوداً ۴۰۰ میلیون تومان تعلق داشت.
این در حالی است كه این نماد معاملاتی (تسه ۹۸۰۵) در معاملات روز شنبه به تعداد ۱۸ هزار برگه عرضه و تعداد ۱۴۵۷ فقره معامله برای آن ثبت گردید كه ارزش ریالی آن حدود ۸۰۰ میلیون تومان بود.
پس از آن اوراق تسهیلات مسكن صادره در خرداد امسال (تسه ۹۸۰۳) با عرضه ۵ هزار برگه و انجام ۲۵۰ فقره معامله به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان در رتبه دومِ ارزش ریالی بازار اوراق تسهیلات مسكن در معاملات یكشنبه ۱۷ شهریور قرار گرفت.
با توجه به اینكه میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسكونی در تهران طبق گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازی در مرداد ماه امسال، كمی بیشتر از ۱۳ میلیون تومان بود و از طرف دیگر سقف تسهیلات خرید مسكن ویژه زوجین در تهران ۱۴۰ میلیون تومان است، بدین سبب با هر فقره وام مسكن زوجین می توان تنها ۱۰.۷ متر از یك واحد مسكونی ۶۰ متری به ارزش ۷۸۰ میلیون تومان در پایتخت را خریداری كرد.
همچنین با عنایت به اینكه سقف وام خرید مسكن فردی در تهران ۹۰ میلیون تومان است، با هر فقره وام مسكن فردی می توان تنها حدود ۷ متر مربع از یك واحد مسكونی ۶۰ متری در تهران به ارزش ۷۸۰ میلیون تومان را خریداری كرد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~