بررسی رابطه ایران و لهستان بین دو جنگ جهانی

بررسی رابطه ایران و لهستان بین دو جنگ جهانی

بررسی رابطه ایران و لهستان بین دو جنگ جهانی

مدل کودک: ایران و لهستان سابقه پشت سر گذاشتن رابطه تاریخی پانصدساله را دارند، بنا بر این مناسبات بین این دو کشور در حوزه های مختلف در همایشی با عنوان «ایران و لهستان بین دو جنگ جهانی» در دانشگاه تهران بررسی می شود.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، با اختتام جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۸ میلادی شرایط جدیدی در نظام بین الملل شکل گرفت که تاثیرات عمیقی در جامعه جهانی همچون ایران و لهستان به جا گذاشت. این دو کشور با استقرار نظام های سیاسی جدید پیمان مودت برای بسط روابط دوجانبه را امضا کردند که امروز با گذشت بیش از ۹۰ سال از این رویداد فرصت مناسبی فراهم شده تا فضای تاریخی آن دوره با تاکید بر مناسبات دوجانبه در سالهای ۱۹۱۸-۱۹۳۹ میلادی و از وجوه مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بررسی شود.
این همایش با همکاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و سفارت لهستان در ایران در دو روز چهارشنبه و پنجشنبه (۲۵-۲۶ فروردین ۱۴۰۰) بصورت مجازی در برنامه زوم برگزار می شود.
علاوه بر مقامات رسمی، چند متخصص و ایران شناس لهستانی و اروپایی مانند «پیسارسکی»، «واشیلفسکی»، «یاکوسکی»، «کلودکوسکی» و «زائور قاسموف»، استادان و پژوهشگران ایرانی چون «علیرضا دولتشاهی»، «الهام ملک زاده»، «علی شهیدی»، «گودرز رشتیانی»، «علی کالیراد» و «حامد کاظم زاده» در این همایش سخنرانی خواهند داشت.
شرکت دانشجویان و پژوهشگران در این همایش مجازی آزاد و رایگان است و لینک شرکت در برنامه بوسیله پلت فرم زومhttps: //us02web.zoom.us/j/84792081300 است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~