باید ها و نباید ها در آموزش زبان انگلیسی به کودکان

باید ها و نباید ها در آموزش زبان انگلیسی به کودکان

باید ها و نباید ها در آموزش زبان انگلیسی به کودکان

مدل کودک: با اینکه که در هر سنی که باشید می توانید یادگیری یک زبان جدید را شروع کنید اما نباید این نکته را هم از یاد ببرید که بهترین دوره برای یادگیری هر چیزی، کودکی است.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، انگلیسی زبانی بین المللی است و یادگیری آن برای همه به یکی از ملزومات زندگی تبدیل گشته است. امروزه به هیچ عنوان نمی توان از اهمیت یادگیری این زبان در زندگی افراد جامعه چشم پوشی کرد.
با اینکه که در هر سنی که باشید می توانید یادگیری یک زبان جدید را شروع کنید اما نباید این نکته را هم از یاد ببرید که بهترین دوره برای یادگیری هر چیزی، کودکی است.
اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان
ذهن کودکان در سنین ۷ تا ۱۲ سالگی بیشترین آمادگی را برای یادگیری دارد، بنابراین در این بازه یادگیری با سرعت و کیفیت بسیار بالایی انجام می شود.
با این حال مهم ترین و پرچالش ترین بازه یادگیری هم همین دوره است. اگر کودک شما در این دوره آموزش اشتباهی ببیند، این اشتباه پایه تمام مشکلات یادگیری آینده او خواهد بود و به سختی می تواند اطلاعات غلطی را که آموخته است، فراموش کند.
یا اگر فرزند دلبندتان با برخورد مناسبی از سوی معلمانش مواجه نشود، امکان دارد از یادگیری زبان زده شود و علاقه خویش را برای یادگیری به صورت کامل از دست بدهد.
پس با عنایت به همه این مسائل، انتخاب یک کلاس زبان کودکان خوب و معتبر نخستین و مهم ترین قدم برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان شما است. در ادامه این مطلب نکاتی را ذکر می نماییم که می تواند در این انتخاب به شما کمک نماید. نکاتی مهم درباره انتخاب کلاس زبان کودکان
در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه به آنها می پردازیم، به شما کمک می نماید تا بتوانید به آسانی آموزشگاهی پیدا کنید که در آن کودک شما با علاقه و خاطری آسوده به یادگیری زبان بپردازد.
قدم اول تعیین سطح
همه آموزشگاه های زبان معتبر برای ثبت نام افراد ابتدا از آنها آزمون تعیین سطح می گیرند. نتیجه این آزمون تعیین می کند زبان آموز در چه سطحی قرار دارد و باید یادگیری زبان را از کجا شروع کند.
آزمون های تعیین سطح باید طبق اصول آموزش زبان انگلیسی به کودکان طراحی شده باشند و توسط کارشناسان متخصص انجام شوند. در غیر این صورت امکان دارد کودک در فضای آموزشی کلاسی قرار بگیرد که برای او مناسب نمی باشد.
توجه داشته باشید که کودکان در سنین پایین روحیه حساسی دارند و اتفاقاتی که در این دوران رخ می دهند، تأثیر عمیقی بر شخصیت و روحیه افراد در بزرگسالی خواهند داشت.
اگر آزمون تعیین سطح توسط افراد حرفه ای و مجرب انجام نشود و کودک شما در کلاسی که سطح بالاتر یا پایین تری دارد یادگیری را شروع کند، تاثیرات منفی از همین ابتدا نقش خویش را نشان می دهند.
برای مثال کودکی که در کلاسی با سطح پایین تر قرار گیرد، امکان دارد از شنیدن مباحثی که بلد است و به نظرش آسان می آیند، خسته شود یا در شرایط برعکس آن، با متوجه نشدن مطالبی که سر کلاس عنوان می شود، احساس سرخوردگی کند و از یادگیری انصراف دهد. پس اهمیت این مرحله را نادیده نگیرید.
استفاده از روش های به روز
فرایند آموزش زبان انگلیسی به کودکان پویا و در حالت حرکت است. آموزشگاهی که انتخاب می کنید باید دائما خویش را به روز کرده و از جدید ترین روش های تدریس در سطح بین الملل استفاده نماید.
از طرفی آموزش زبان کودکان با بزرگسالان تفاوت های بسیاری دارد. یادگیری زبان به کودکان با یک جا نشستن و روش های معمول آموزش امکان پذیر نیست. در واقع استفاده از این روش ها امکان دارد سبب شود کودکان علاقه خویش را به یادگیری زبان برای همیشه از دست بدهند.
به همین دلیل امروزه یادگیری زبان برای کودکان به شکل غیر مستقیم و در سطح استانداردهای بین المللی انجام می شود. در این روش کودکان از راه آموزش غیرمستقیم و بهره گیری از فعالیتهای سرگرم کننده مثل نقاشی، انیمیشن، شعر و بازی به یادگیری زبان می پردازند.
استفاده از آموزش غیرمستقیم سبب می شود کودکان از یادگیری خسته نشوند و مباحث را به سادگی فراموش نکنند. همینطور این روش ها خلاقیت و نوآوری کودکان را هم تقویت می کنند.
یادگیری زبان هنگامی که فقط به کتاب محدود شود، نتیجه زیادی ندارد و استفاده از این روش برای کودکان حدودا منسوخ شده است. موسسه سفیر گفتمان همچون مراکز برگزارکننده کلاس زبان کودکان است که با به کارگیری به روزترین روش ها به یادگیری هرچه بهتر کودکان کمک می نماید.
مهارت معلم
هنگامی که کودک نتواند با معلم خود ارتباط برقرار کند، روند یادگیری حدودا متوقف خواهد شد. معلمی که به کودکان درس می دهد باید علاوه بر داشتن توانایی برقراری ارتباط با کودکان، با روانشناسی کودکان هم آشنا باشد.
معلم زبان کودکان باید بتواند در کنار تدریس محیطی شاد و صمیمی را برای زبان آموزان فراهم آورد تا آنها را به فعالیت در کلاس ها تشویق کند و به آنها یاد دهد سوالاتی را که دارند، به سادگی بپرسند.
معلم کودکان باید بداند در هر شرایطی چگونه با کودک رفتار کند و چگونه او را به شرکت در بحث های کلاسی و در نتیجه یادگیری بیشتر تشویق کند.
کادر اساتید سفیر با عنایت به تجربه ای که این تیم طی سالهای تدریس خود کسب کرده است انتخاب می شوند. همه اساتید علاوه بر دوره های تدریس زبان، روانشناسی کودکان را هم گذرانده اند. در نتیجه با کودکان و روحیات آنها آشنایی دارند و به خوبی می توانند وظیفه تدریس کودکان شما را برعهده بگیرند.
آموزش آنلاین
مشکلاتی مانند نبودن کلاس زبان در نزدیکی محل زندگیتان یا خجالتی بودن فرزند شما نباید مانعی برای ثبت نام فرزندتان در کلاس زبان باشد.
دسترسی به کلاس های حضوری با محدودیت های زمانی و مکانی که دارند، برای والدین و کودکان دشوار می باشد. این مورد امکان دارد سبب شود والدین یادگیری زبان کودکان را به تعویق بیندازند.
از طرفی همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی کلاس های حضوری هم سبب شده است عده زیادی روند یادگیری را رها کنند و از آن دست بکشند. همه این موارد علل محکمی هستند به جهت اینکه موسسه ای را انتخاب کنید که کلاس های آنلاین را هم عرضه می دهد.
آموزش های آنلاین برای کودکان این امکان را فراهم می کنند که در هر زمان و مکانی به کلاس های خود دسترسی داشته باشند و به یادگیری زبان بپردازند. موسسه زبان سفیر هم با برگزاری کلاس ها به شکل آنلاین این امکان را در اختیار زبان آموزان می گذارد.
والدین هم با خیالی راحت می توانند کودکان خویش را را در کلاس ثبت نام کنند و دیگر لازم نیست نگران سلامتی و امنیت جسمی و روانی فرزندشان باشند.
گسترش تکنولوژی در دهه های گذشته امکان آموزش آنلاین را برای خیلی از مراکز فراهم نموده است. اما باز هم باید در نظر داشته باشید آموزشگاهی که انتخاب می کنید زیرساخت های مناسبی برای این آموزش داشته باشد.
آموزش آنلاین نباید سبب شود سطح و کیفیت آموزش پایین بیاید. برعکس، هدف آن بهبود شرایط و صرفه جویی در وقت زبان آموزان است. توجه داشته باشید این مدل از آموزش هم باید برای کودک جذاب و سرگرم کننده باشد.
سخن نهایی
یافتن یک موسسه مناسب برای آموزش زبان جدید به فرزند شما مبحث بسیار مهمی است و باید به آن توجه بسیاری کرد. رفتار معلم ها، روش ها و منابعی که برای تدریس کودکان استفاده می شوند، تأثیر قابل توجهی در یادگیری بهتر زبان انگلیسی در کودکان دارند.
موسسه زبان سفیر گفتمان بهترین و با تجربه ترین استادان زبان انگلیسی را در کادر آموزشی خود جمع کرده است تا بتواند به بهترین شکل ممکن زبان انگلیسی را به کودکان شما آموزش دهد.
مدیران این مرکز آموزشی در کنار کلاس های حضوری، امکان آموزش غیرحضوری را هم فراهم نموده اند تا بتوانند شرایط دسترسی به بهترین اساتید و به روزترین روش های تدریس را از راه دور و به شکل آنلاین برای زبان آموزان فراهم نمایند.
شما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کلاس ها، می توانید به بخش سوالات متداول سایت موسسه رجوع کنید. همینطور می توانید از قسمت مشاوره مجانی با مشاوران موسسه در ارتباط باشید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~