وزیر ارشاد در دیدار با سفیر اتریش عنوان كرد تاکید بر گسترش روابط فرهنگی با اتریش

وزیر ارشاد در دیدار با سفیر اتریش عنوان كرد تاکید بر گسترش روابط فرهنگی با اتریش

وزیر ارشاد در دیدار با سفیر اتریش عنوان كرد تاکید بر گسترش روابط فرهنگی با اتریش

به گزارش مدل کودک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سفیر کشور اتریش در تهران دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش مدل کودک به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار بر تعمیق و گسترش روابط فرهنگی و هنری دو کشور تصریح کرد و اظهار داشت: امیدواریم در دوره حضور سفیر جدید اتریش در تهران در کنار فعالیتهای سیاسی و اقتصادی، فعالیت ها و روابط فرهنگی و هنری هم بیشتر از پیش گسترش یابد.
او خاطرنشان کرد: در کشورمان نسبت به اتریش دورنمای فرهنگی وجود دارد و این کشور را با هویت و ماهیت فرهنگی در ایران می شناسیم. این خصوصیت منحصر به فردی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی است که مردم و حوزه نخبگی ما چنین نگاهی به آن داشته باشند.
رئیس شورای هنر ضمن اشاره به پیشینه دانشگاهی و تدریس در دانشگاه تهران بعنوان یکی از استادان این دانشگاه اظهار داشت: پیش از حضورم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه کاری ام در دانشگاه تهران، مطالعات روابط خارجی بود؛ بنابراین در دوره جدید فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تلاش می نماییم تا به تعمیق روابط با کشورهای خارجی بخصوص کشور اتریش که سابقه روابط در طول چند قرن با آن داریم، بپردازیم.
اسماعیلی افزود: در طول تاریخ سابقه همکاریهای مشترک با کشور اتریش داریم و تفاهمنامه های فرهنگی خوبی بین دو کشور در سالهای ۱۳۵۵ و همینطور در سال ۱۳۹۸ امضا شده که بر طبق این دو تفاهم نامه و علایق مشترک فرهنگی، ارتباطات فرهنگی و هنری مان را گسترش می دهیم.
او اضافه کرد: هم اکنون بخش فرهنگی سفارت اتریش در تهران فعالیتهای متنوعی دارد و ما هم از فعالیتهای فرهنگی و هنری این سفارتخانه در تهران استقبال می نماییم و انتظار داریم دولت اتریش هم فضای فعالیتهای فرهنگی و هنری مناسب برای رایزنی فرهنگی و سفارتخانه ما در وین فراهم آورد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: فعالیتهای فرهنگی باید در یک تعامل دوسویه بین دو کشور باشد و با عنایت به تنوع فرهنگی ایران اگر زمینه های کار فرهنگی در اتریش فراهم گردد به تعمیق بیشتر روابط دو کشور کمک می نماید.
او با تکیه بر لزوم گفت وگوهای ادیان میان دو کشور افزود: از گفت وگوهای بین ادیان بین دو کشور استقبال می نماییم.
اسماعیلی همینطور بر گسترش همکاریهای دو کشور در حوزه های سینمایی، نمایش، موسیقی و هنرهای تجسمی تصریح کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار نمود: دولت سیزدهم و رئیس جمهور محترم توجه ویژه ای به گسترش تعاملات فرهنگی و هنری با دیگر کشورها دارند و آنرا مقدمه سایر تعاملات در بخش های اقتصادی و سیاسی می دانند.
او سپس اظهار داشت: با این رویکرد انتظار داریم بر مبنای تفاهمنامه های موجود این سیاست را اجرایی نماییم و اگر در حوزه هایی به تفاهم جدید برای توسعه تبادلات فرهنگی و هنری دو طرف نیاز است، آمادگی امضای تفاهمنامه را داریم.
اسماعیلی در انتها خطاب به سفیر جدید کشور اتریش در تهران اظهار داشت: امیدواریم در دوره مأموریت شما در تهران شاهد اتفاقات خوبی در حوزه تعاملات فرهنگی و هنری دو کشور باشیم.
در این دیدار «ولف دیتریش هایم» سفیر کشور اتریش در تهران اظهار داشت: مقوله فرهنگ در کشور اتریش جایگاه ویژه ای دارد و در روابط دیپلماسی روابط فرهنگی نسبت به دیگر روابط پررنگ است.
او اضافه کرد: در این راستا ۳۰ انجمن اتریش در خارج از کشور داریم که یکی از این انجمن ها در کشور ایران است و از جنبه تاریخی قدمت این انجمن در ایران به ۶۰ سال می رسد.
او ضمن اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی و هنری کشور ایران افزود: ایران دارای سابقه تاریخی و تمدنی بلندی است و اتریش علاقمند به معرفی این تاریخ و فرهنگ در کشور خود است.
سفیر اتریش در تهران در بخش دیگری از سخنان خود بر گسترش آموزش زبان بین دو کشور تصریح کرد.
او با مقایسه تاریخ تمدنی دو کشور ایران و اتریش اظهار داشت: کشور ایران دارای سابقه تمدنی دیرینه و پر اهمیت تر است و ما در مدارس خود از تاریخ ایران سخن می گوییم و تلاشمان این است که با شرکای خود و کشورهایی که همکاری مشترک با آنها داریم، این تعاملات فرهنگی و هنری را در حوزه های مختلف نمایشی، سینمایی، موسیقی و هنرهای تجسمی و… داشته باشیم.
دیتریش هایم ضمن اشاره به سابقه موسیقی در کشور اتریش اضافه کرد: کشور اتریش در حوزه موسیقی شناخته شده است و در زمینه های کلاسیک و مدرن تعاملات خوبی با کشور ایران دارد.
وی خاطرنشان کرد وگوهای بین ادیان میان دو کشور در جهت گسترش تعاملات فرهنگی و هنری را از ضروریات برشمرد و اظهار داشت: در تعامل فرهنگی دو کشور گفت وگوهای بین ادیان میان ایران و اتریش با قدمت بیشتر از ۲۵ سال وجود دارد. در سال ۲۰۱۵ رئیس جمهور وقت اتریش یادداشت و برنامه ای در این حوزه امضا کرد و ما آنرا همچنان به رسمیت می شناسیم.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~