معاون وزیر علوم: تعداد داوطلبان علوم ریاضی و فنی به کمتر از ۱۰ درصد رسید

معاون وزیر علوم: تعداد داوطلبان علوم ریاضی و فنی به کمتر از ۱۰ درصد رسید

معاون وزیر علوم: تعداد داوطلبان علوم ریاضی و فنی به کمتر از ۱۰ درصد رسید

به گزارش مدل کودک معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه سمنان اظهار داشت: کاهش آمار داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در کشور نگران کننده است که باید در این خصوص فکر اساسی از جانب مسؤلان مربوطه صورت گیرد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، دکتر علی خیرالدین با بیان این مطلب در جریان بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۱ در زمینه امتحانی دانشگاه سمنان اظهار داشت: تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی امسال در سطح کشور کمتر از ۱۰ درصد، در علوم تجربی حدود ۴۰ درصد، در علوم انسانی حدود ۲۸ درصد، در گروه آزمایشی هنر ۱۱ درصد و در گروه آزمایشی زبانهای خارجی حدود ۱۳ درصد است.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلان اینکه استقبال از گروه آزمایشی علوم تجربی همچنان بسیار بالاست اظهار داشت: کاهش متقاضیان گروه آزمایشی ریاضی نگران کننده است چونکه میزان داوطلبان در سالهای قبل بالای ۲۵ درصد بود و هم اکنون به کمتر از ۱۰ درصد رسیده و باید در این خصوص تدابیری از طرف مسئولان وزارت علوم و شورای گسترش آموزش عالی اندیشیده شود.
وی ادامه داد: تعداد ثبت نام کنندگان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در سطح کشور یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر است که ۶۱ درصد زن و ۳۹ درصد مرد هستند.
دکتر خیرالدین گفت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در استان سمنان مجموعا ۱۲ هزار و ۵۱۲ نفر است که ۶۱ درصد آنان شامل هفت هزار و ۶۲۴ نفر زن و ۳۹ درصد شامل چهار هزار و ۸۸۸ نفر مرد است.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم اظهار داشت: خوشبختانه تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در زمینه امتحانی دانشگاه سمنان به خوبی اندیشیده شده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر خیرالدین از خانواده ها خواست تا فرزندان خودرا به شرکت در برگزاری کلاس های زبان انگلیسی، کسب مهارت های جانبی و فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای برای آینده شغلی بهتر تشویق کنند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~