دبیر كل مجمع كارآفرینان ایران: وام صندوق توسعه ملی به شرکتهای پیشران اقتصاد تعلق می گیرد

دبیر كل مجمع كارآفرینان ایران: وام صندوق توسعه ملی به شرکتهای پیشران اقتصاد تعلق می گیرد

دبیر كل مجمع كارآفرینان ایران: وام صندوق توسعه ملی به شرکتهای پیشران اقتصاد تعلق می گیرد

به گزارش مدل کودک ­دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران اظهار داشت: وام های صندوق توسعه ملی به شرکتهای خصوصی و دارای کارکنان بالای هزار نفر می رسد.

به گزارش مدل کودک به نقل از صدا و سیما، حمیدرضا غزنوی عنوان کرد: در مجمع کارآفرینان، شرکت ها و کارآفرینانی داریم که بیشتر از ۴۰ هزار کارمند دارند، اما شرکت هایی را برای دریافت وام های کلان انتخاب می نماییم که می توانند پیشران اقتصاد کشور باشند.
وی افزود: در کشورهایی مانند ژاپن، آلمان، ترکیه و کره جنوبی، سرمایه گذاری اصلی شان روی کارآفرینان بزرگ بخش خصوصی بوده و اقتصاد کشور را در اختیار آنان قرار داده اند، به صورتی که این افراد هم به ایجاد شرکتهای بزرگ خانوادگی اقدام نموده اند و امروز بعضی از آنها حدود ۵۰۰ هزار نفر نیرو دارند.
این مقام صنفی تصریح کرد: ما باید بنحوی از پیشران ها حمایت نماییم که باعث از بین رفتن بنگاه های کوچک و متوسط و انحصار نشود ضمن این که اقتصاد هم بزرگ شود و در مقابل هر تحریمی، کشور فلج نشود.

وی در مورد بازبینی آئین نامه وام گیرنده ها در هیئت دولت اظهار داشت: بازبینی در آئین نامه باید بنحوی اعمال شود که هم قوانین مجلس و هم برنامه هفتم توسعه در آن لحاظ شود بنابراین در انتهای سال این بازبینی از جانب مجمع صورت می پذیرد و سال آینده اجرایی می شود.
غزنوی در پاسخ به این سؤال که آیا مجمع کارآفرینان، ضمانت بازپرداخت وام گیرنده ها را می کند اظهار داشت: مجمع کار اقتصادی نمی کند و اعضای آنکه از بزرگترین پیشران های اقتصادی کشور هستند و تعهدشان با صندوق توسعه ملی است و فقط مجمع بستر را برای ارتباط دو طرف فراهم می آورد
غزنوی افزود: متاسفانه تابحال در کشور به اسطوره ها و پیشران های اقتصادی توجهی نشده و تحقق این مهم نیازمند عنایت ویژه مسؤلان، مردم و کارآفرینان است؛ چونکه کارآفرینان بزرگ به مثابه لوکوموتیو اقتصاد جامعه اند.
وی همینطور خاطرنشان کرد: در ادوار گذشته و حتی دوره کنونی تحریم ها شاهد بوده و هستیم که پیشران های اقتصادی توانستند ارز وارد کشور کنند، کاری که از صنایع و بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط برنیامد.
این مقام صنفی اظهار داشت: هدف از تدوین این آئین نامه، الگوسازی برای ثروت آفرینی با تکیه بر نقش کارآفرینان، کمک به رشد و تعالی آنان برای توسعه فرهنگ کارآفرینی، کوشش برای تقویت مسئولیت های اجتماعی آنان و عرضه مشوق هایی برای توسعه فعالیت هایشان است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~