فقر یادگیری پیامد بحران همه گیری

فقر یادگیری پیامد بحران همه گیری

فقر یادگیری پیامد بحران همه گیری

خراسان رضوی کووید یک بحران آموزشی ایجاد کرد که میلیونها کودک را به سمت فقر یادگیری سوق داد.

به نقل از ویفروم، نتایج تحقیقی بین المللی می گوید که بیماری همه گیر کووید بدترین شوک تاریخی را به آموزش و یادگیری جهانی وارد کرده است.

۷۰ درصد از کودکان ۱۰ ساله در کشورهای با درآمد پایین و متوسط نمی توانند به آسانی بخوانند و بنویسند و الان در «فقر یادگیری» بسر می برند.

تخمین زده می شود کودکانی که تحصیل شان مختل شده، ممکنست ۲۱ تریلیون دلار در آینده از دست بدهند. از دولت ها خواسته می شود از راهبردهای اثبات شده و مقرون به صرفه برای ترمیم سریع لطمه استفاده کنند.

بر اساس گزارشی از نهادهای برجسته جهانی همچون بانک جهانی و یونسکو ما با یک فاجعه یادگیری جهانی به سبب اختلال در آموزش میلیونها کودک ناشی از همه گیری کووید ۱۹ مواجه هستیم.

رابرت جنکینز، مدیر آموزش جهانی یونیسف، اظهار داشت: نمی توانیم اجازه دهیم یادگیری کودکان به یک قربانی دیگر همه گیری کووید ۱۹ تبدیل گردد.

محققان هشدار دادند این لطمه ممکنست برای تعدادی از دانش آموزان جبران ناپذیر باشد. برای جلوگیری از بروز یک فاجعه به اقدام فوری نیاز است. در این راه معکوس کردن صرف صدمه ای که همه گیری به آموزش وارد کرده، کافی نخواهد بود.

نتایج بررسی ها نشان میدهد برای دستیابی به بهبودی سریع تنها بازگشت کودکان به مدرسه کافی نیست و باید برنامه درسی و تدریس متناسب با نیازهای یادگیری دانش آموزان تنظیم شود و کشورها باید فورا روی مقرون به صرفه ترین راه ها برای مقابله با فقر یادگیری تمرکز کنند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~