۷۵ درصد مسکن کارگری و کارمندی، تعاونی ساز است

۷۵ درصد مسکن کارگری و کارمندی، تعاونی ساز است

۷۵ درصد مسکن کارگری و کارمندی، تعاونی ساز است

به گزارش مدل کودک، عضو هیئت مدیره اتاق تعاون استان تهران اظهار داشت: ۷۵ درصد خانه هایی که کارمندان و کارگران توانسته اند تهیه کنند، با مشارکت شرکتهای تعاونی مسکن بوده است.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، محمد خان بلوکی رئیس اتاق تعاون استان تهران در نشست خبری ضمن اشاره به صدور کارت بازرگانی، کارت گواهی مبدا و گواهی فعالیت شرکتهای تعاونی از جانب این اتاق، عنوان کرد: از دیگر اقداماتی که در اتاق تعاون تهران صورت می گیرد بررسی اختلافات تعاونی ها با دستگاههای اجرایی همچون تعاونی مسکن می باشد.
وی اضافه کرد: همینطور در جلسات دفاع دادرسی های اختلافات بانکی، بیمه ای و مالیاتی حضور داریم و از منافع تعاونی ها در مقابل جرایمی که برای آنها تعیین می شود، درصورتیکه به ناحق باشد، دفاع کرده و ارقام آنرا تعدیل می نماییم.
در ادامه این نشست محسن عزیزی عضو هیئت مدیره اتاق تعاون استان تهران با اشاره به اینکه ادارات کل مالیاتی استان تهران نمایندگان اتاق تعاون برای دفاع از اظهارنامه های مالیاتی تعاونی ها حضور دارند، اظهار داشت: با بانکهای تجاری مذاکره داشته ایم تا به تعاونی های تولیدی و توزیعی تسهیلات با نرخ سود ۱۵ درصد اعطا شود.
وی اضافه کرد: با کانون های بازنشستگی ادارات استان تهران مذاکره کرده ایم تا برای جذب سرمایه های بازنشسته ها، شرکتهای تعاونی ایجاد شود. همینطور مقرر است تعاونی ها نمایشگاه های بهاره و پاییزه را برگزار کنند.
عزیزی اظهار داشت: کالابرگ الکترونیکی با پایلوت اتحادیه تعاونی های مصرف شبکه بانکی مقرر است راه اندازی شود و منتظر دستور معاونت تعاون وزارت رفاه هستیم تا هر زمان که هماهنگی ها ایجاد شود این اتحادیه نسبت به توزیع کالاهای اساسی با کالابرگ الکترونیکی اقدام نماید.
در ادامه این نشست خاطره استادرضایی عضو هیئت مدیره اتاق تعاون استان تهران ضمن اشاره به این که پایین ترین میزان بیکاری دوره کرونا به کارکنان شرکتهای تعاونی اختصاص داشت، اظهار داشت: برآوردها حاکی از اشتغال یک و نیم میلیون نفر در استان تهران در بخش تعاون است. ضمن این که ۵۰ اتحادیه شرکتهای تعاونی در استان تهران ثبت شده است.
وی ضمن اشاره به دوری شرکتهای تعاونی با دولت و حتی اتحادیه های تعاونی ها در سالهای اخیر اضافه کرد: به دنبال نزدیک شدن شرکتهای تعاونی با دستگاههای اجرایی، اتاق های تعاون و اتحادیه ها هستیم و ارتباطات اتحادیه ها با یکدیگر و اتاق تعاون افزایش یابد.
به گفته استاد رضایی ۷۵ درصد مسکن کارگری و کارمندی را تعاونی های مسکن راه اندازی کرده اند. بیشتر از ۶۵ درصد خدمات حوزه ترابری، حمل و نقل درون شهری، برون شهری و حتی ترانزیت به شرکتهای تعاونی حمل و نقل اختصاص دارد.
عضو هیئت مدیره اتاق تعاون استان تهران افزود: حتی خیلی از کارخانجات و صنایع شیمیایی پایین دست پتروشیمی در چارچوب حقوقی تعاونی فعالیت می کند اما کلمه تعاونی را از عنوان شرکت خود حذف کرده اند.
استادرضایی خاطرنشان کرد: مقرر است در سرتاسر کشور بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن را شرکتهای تعاونی مسکن بسازند. در تهران هم حجم زیادی تعاونی مسکن در منطقه ۲۲ فعال می باشند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~