به گزارش مدل کودک، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل تشکیل کارگروه های اجرایی و تخصصی هیأت های ممیزه قانون نظام رتبه بندی معلمان را ابلاغ نمود.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در جهت اجرای هرچه سریع تر و دقیقتر قانون نظام رتبه بندی و با استناد به تبصره ذیل ماده۲۰ آئین نامه اجرای قانون مذکور، دستورالعمل تشکیل کارگروههای اجرایی و تخصصی هیأتهای ممیزه قانون نظام رتبه بندی معلمان را به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ نمود.
بر این اساس؛ هیأتهای ممیزه استان، شهرستان، منطقه و ناحیه مطابق مفاد قانون، آئین نامه اجرایی مربوط و موارد ذکرشده در این دستورالعمل باید در اسرع وقت نسبت به تشکیل کارگروهها و اجرای دقیق رتبه بندی و صدور احکام کارگزینی مشمولان حداکثر تا ۲۰ آبان ماه سالجاری اقدام نمایند.
در بخشهایی از این دستورالعمل آمده است:
مرجع و مسئولیت اصلی بررسی، تعیین امتیاز نهایی و تعیین رتبه مشمولان و حسن اجرای مقررات مربوط با هیأت های ممیزه مبحث ماده ۷ قانون نظام رتبه بندی معلمان است که باید با استفاده از ظرفیت حداکثری کارگروههای اجرایی و تخصصی صورت گیرد.
هیأت ممیزه مرکزی، استان، شهرستان، منطقه و ناحیه موظف است بعد از بررسی موارد، مفاد فرمهای مربوط، امتیازات مکتسبه و رتبه هر یک از مشمولان را در چارچوب صورت جلسه ای که از سامانه رتبه بندی گرفته می شود، تنظیم، تأیید و امضاء کند. اصل این صورت جلسه در پرونده پرسنلی فرد بایگانی و تصویر آن در سامانه رتبه بندی بارگذاری می شود.
به منظور تسریع در اجرای رتبه بندی، هر هیأت ممیزه در سطوح مختلف حداقل چهار کارگروه اجرایی (اصلی) شامل «آموزش متوسطه»، «آموزش ابتدایی»، «فرهنگی- پرورشی» و «تربیت بدنی و سلامت» با مسئولیت مستقیم معاونتهای مربوط تشکیل میشود.
به منظور ارتقای کیفیت و حکمفرما کردن نگرش تخصصی در ارزیابی ها، کارگروه آموزش متوسطه با استفاده از ظرفیت گروههای آموزشی نسبت به تشکیل کارگروههای تخصصی هیأت ممیزه اقدام می کند.
کارگروههای تخصصی متناسب با عناوین شغلی و درسی هر دوره و با تصویب هیأت ممیزه تعیین می شوند. تعداد اعضای کارگروه فرعی ۵ نفر است و میانگین امتیاز ثبت شده توسط هر یک از آنها بعنوان امتیاز فرد مشمول قانون تعیین و به هیأتهای ممیزه پیشنهاد می شود.
با عنایت به تعداد معلمان دوره ابتدایی، هیأتهای ممیزه شهرستان/ ناحیه/ منطقه میتوانند ذیل کارگروه اجرایی (اصلی) آموزش ابتدایی هم به تناسب تعداد معلمان، کارگروههای تخصصی (فرعی) تشکیل دهند. تعداد و اعضای این کارگروهها هم به تصویب هیأت ممیزه مربوط میرسد.
در تشکیل کارگروههای تخصصی و فرعی تا حد امکان از ظرفیت استادان دانشگاه فرهنگیان، معلمان و مدیران مدارس باتجربه و خوشنام و اعضای گروههای آموزشی و کارشناسان خبره استفاده گردد.
منبع: مدل کودک