رئیس مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش خبر داد پیگیری جدی برای پرداخت معوقات رتبه بندی فرهنگیان

رئیس مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش خبر داد پیگیری جدی برای پرداخت معوقات رتبه بندی فرهنگیان

رئیس مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش خبر داد پیگیری جدی برای پرداخت معوقات رتبه بندی فرهنگیان

به گزارش مدل کودک، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش از پیگیری جدی موضوع پرداخت معوقات رتبه بندی فرهنگیان آگاهی داد و اظهار داشت: تا کنون بیبش از هفت جلسه در این زمینه تشکیل شده و برخلاف انتشار برخی شایعات، جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد و به زودی نتایج را اعلام خواهیم کرد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، در نیمه پایانی سال قبل وزارت آموزش وپرورش اعلام نمود که رتبه قطعی و نهایی همه معلمان را در قالب اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان مشخص و اعلام نموده است و حقوق پرداختی به معلمان از این پس باتوجه به رتبه نهایی آنها محاسبه و واریز خواهد شد.
این در حالی بود که به سبب آنچه «اختلاف مبانی محاسبه فوق العاده رتبه بندی و بار مالی مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور» خوانده شد، پرداخت حقوق اسفندماه معلمان با تاخیر و در روز ۲۹ اسفندماه بصورت علی الحساب واریز شد و موجبات نارضایتی جامعه فرهنگیان را فراهم نمود.
این مساله با عذرخواهی وزارت آموزش وپرورش و بعد از آن ورود مستقیم رییس جمهور به موضوع همراه شد و آیت الله رئیسی در روز ۲۹ اسفندماه در دستوری به معاون اول خود خواهان تشکیل جلسه با حضور مسئولان مربوطه برای حل اشکالات در پرداخت حقوق معلمان، برخورد با قصور و تقصیرهای احتمالی مدیریتی، تصمیم گیری و اعلام نتیجه در این زمینه شد.
وزیر آموزش وپرورش نیز در روز اول فروردین ماه درباره ی پرداخت معوقات معلمان اظهار داشت: این حقوقی که پرداخت شده است بر طبق رتبه بندی در سال ۱۴۰۱ بوده است و تفاوتی بین رتبه پایه و رتبه استحقاقی وجود دارد و اختلافی که بعضی می گویند با سازمان برنامه و بودجه وجود دارد، درست نیست. باتوجه به قانون رتبه بندی و اعتبار پیش بینی شده این مابه التفاوت باید پرداخت گردد که اختلاف در مبنای محاسبات داشتیم که به دستور رییس جمهور مقرر شده است که در شنبه یا یکشنبه هفته آتی نشستی با معاون اول رییس جمهور اجرا شود و نتایج حاصله از آن جلسه زمان پرداخت معوقات را مشخص می کند.
در همین اثنا و طی چند روز اخیر، اظهاراتی در بعضی رسانه های اجتماعی در خصوص تصمیم دولت برای عدم پرداخت معوقات رتبه بندی مطرح و دست به دست شد که روز گذشته معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش وپرورش اخبار منتشرشده در این زمینه را تکذیب و در اطلاعیه ای اعلام نمود که «شایعات منتشرشده در فضای مجازی درباره ی اتخاذ تصمیم برای عدم پرداخت معوقات رتبه بندی به جد تکذیب می شود. همین طور گزارش های خبری منتشرشده در فضای رسانه ای و خبری از طرف معاون وزیر، پیرامون میزان اختصاص و زمان پرداخت اعتبارات حق التدریس و اخباری پیرامون نبود اعتبارات خزانه داری نیز از طرف این معاونت تکذیب می شود. اخبار رسمی فقط از درگاه رسمی وزارت آموزش وپرورش انتشار می یابد. بدیهی است جعل اخبار مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.»
در همین زمینه، مصطفی بابایی، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش در گفت و گو با ایسنا، توضیحاتی ارائه و اظهار داشت: پیگیری ها و بررسی های لازم در دست انجام است و طی سه روز گذشته با دستور ویژه رییس جمهور، هفت جلسه با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، رییس سازمان برنامه و بودجه و مابقی ارکان دخیل در این مساله برگزار شده است.
وی ادامه داد: یک جلسه نیز با حضور معاونین دستگاه های مرتبط برگزار شده و موضوع بصورت جدی درحال پیگیری است.
بابایی با تأکید بر این که به رغم انتشار برخی شایعات، جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد و به زودی نتایج را اعلام خواهیم کرد اظهار داشت: نتایج خوبی حاصل شده است و بمحض جمع بندی، جزییات را به فرهنگیان اعلام می نماییم.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~