آغاز و تقویت ارتباط دینی و فرهنگی با ژاپن در نودمین سال روابط دیپلماتیك

آغاز و تقویت ارتباط دینی و فرهنگی با ژاپن در نودمین سال روابط دیپلماتیك

آغاز و تقویت ارتباط دینی و فرهنگی با ژاپن در نودمین سال روابط دیپلماتیك

به گزارش مدل كودك ابوذر ابراهیمی تركمان از ۱۷ تا ۲۱ بهمن ماه جاری، به كشور ژاپن سفر كرد تا طی آن، هم گفت وگوهای دینی دو كشور (اسلام و شینتو) را آغاز كند و هم ارتباطات فرهنگی ایران و ژاپن را تقویت بخشد؛ سفری كه در نودمین سال برقراری روابط رسمی دیپلماتیك دو كشور انجام شد.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، ابوذر ابراهیمی تركمان – رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی – برای افتتاح و شركت در نخستین دور گفت‎وگوی دینی ایران و ژاپن به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با نودمین سالگرد آغاز روابط رسمی دو كشور، به ژاپن سفر كرد. رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جریان این سفر با رئیس بنیاد صلح ساساكاوا ژاپن، رئیس كتابخانه ملی مجلس ژاپن و رئیس دانشگاه كوگاكان ژاپن دیدار نمود و در نشستی با حضور برخی از ایران‎شناسان و اسلام‎شناسان ژاپنی شركت كرد.

دیدار با رئیس بنیاد صلح ساساكاوا ژاپن

نخستین برنامه ابوذر ابراهیمی تركمان در مسافرت به سرزمین آفتاب تابان در شرق دور، دیدار با نوبوئو تاناكا، رئیس بنیاد صلح ساساكاوا ژاپن بود. این دیدار روز جمعه ۱۹ بهمن ماه با حضور رحمانی موحد، سفیر و حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی و بنی‎هاشمی، رایزن علمی ایران در ژاپن انجام شد و در آن در مورد توسعه همكاری ها بخصوص آغاز گفت وگوهای فرهنگی ایران و ژاپن و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مشترك گفتگو به میان آمد.
ابراهیمی تركمان در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم بنیاد صلح ساساكاوا از یك سو و حوزه فعالیت های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جهان، تاكید كرد: این دو مجموعه می توانند در جهت اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و نشست های تخصصی اقدامات جدی را به عمل آوردند و آمادگی اینكه در این زمینه همكاری مشترك و منسجم عملیاتی شود، وجود دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همینطور با اشاره به اینكه در شرایط امروز، مهم ترین راهكار برای برون‎رفت از مشكلات و بحران های عرصه بین المللی، گفت‎وگو و تولید شناخت بهتر و دقیق تر از اشتراكات فرهنگی میان ملت هاست، اظهار داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تا كنون بیشتر از یكصد گفت‎وگوی دینی و فرهنگی را با كشورهای مختلف به انجام رسانیده است و امیدواریم برگزاری نخستین دور گفت وگوهای ایران و ژاپن در شهر ایسه، بتواند زمینه شناخت هر چه بیشتر دو ملت بزرگ ایران و ژاپن را فراهم آورد و اینگونه برنامه ها و نشست ها در زمینه های مختلف ادامه یابد.
تاناكا، رئیس بنیاد صلح ساساكاوا، هم ضمن تاكید به جایگاه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خطاب به ابراهیمی تركمان، اظهار داشت: از اینكه این مجموعه مهم با مدیریت شما به فعالیت های پرارزش خود در تعمیق روابط فرهنگی ایران و ژاپن اقدام می كند، بسیار خرسندیم. همینطور باید عنوان كنم؛ همواره در مورد فرهنگ و تمدن ایران سخن گفته‎ام و امیدوارم كه بتوانیم برنامه ریزی های لازم در مورد اجرای برنامه های فرهنگی را عملیاتی نماییم.

بازدید از كتابخانه ملی مجلس ژاپن
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه برنامه های خود در جریان سفر به ژاپن، از كتابخانه ملی مجلس این كشور بازدید و با رئیس آن گفتگو كرد. تاكید بر توسعه همكاری ها همچون مباحث مطروحه در این دیدار بود.
رِییس كتابخانه ملی مجلس ژاپن در این دیدار گزارشی درباره فعالیت های كتابخانه عرضه كرد و در ادامه خواهان توسعه همكاریهای دو كشور در زمینه های مختلف علمی و فرهنگی شد.
ابوذر ابراهیمی‎تركمان هم اظهار داشت: كتابخانه های ملی نقش بسیار تأثیرگذاری در ارتقای شناخت و توسعه روابط فرهنگی ایفا می كنند. این بستر می تواند زمینه های مناسبی برای همكاریهای فیمابین طراحی و اجرا تولید كند.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه این دیدار كه با حضور حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی و بنی‎هاشمی، رایزن علمی كشورمان در ژاپن انجام شد، به آغاز نودمین سالگرد روابط رسمی دو كشور ایران و ژاپن اشاره و تاكید كرد: با عنایت به سابقه روابط بیشتر از ۱۴۰۰ ساله، ظرفیت های بسیار ارزشمندی میان ایران و ژاپن وجود دارد و دو ملت بزرگ این دو كشور، شناخت مثبتی نسبت به یكدیگر داشته و دارند. امیدوارم بتوانیم در این فرصت مهم، شاهد توسعه همكاری ها در زمینه های مختلف باشیم.

شركت در نشست ایران شناسان و اسلام شناسان ژاپنی
ابوذر ابراهیمی‎تركمان كه برای افتتاح و شركت در نخستین دور گفت وگوهای دینی ایران و ژاپن به این كشور سفر كرده بود، به دعوت رایزنی فرهنگی ایران و به میزبانی سفیر كشورمان در توكیو، در محل اقامتگاه سفارت ایران با چند تن از ایران‎شناسان و اسلام‎شناسان ژاپنی دیدار نمود و با آنان در فضایی صمیمانه به گفتگو نشست.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار كه با حضور رحمانی موحد، سفیر، حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی و بنی‎هاشمی، رایزن علمی ایران در ژاپن انجام شد، با اشاره به ظرفیت های پرارزش و بسیار بالای دو تمدن و كشور بزرگ ایران و ژاپن اظهار داشت: شاید در بین خیلی از كشورهایی كه ایران‎شناسی و اسلام‎شناسی در آنان رونق دارد، ژاپن پیشرو در مطالعات ایران‎شناسی است و در ایران هم مطالعات در رابطه با ژاپن‎شناسی و كتب در رابطه با رونق فراوانی پیگیری و دنبال می شود و این نشان‎دهنده علاقمندی های فراوان نخبگان، فرهیختگان و مردم بزرگ دو كشور به فرهنگ و تمدن یكدیگر است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنانش تاكید كرد: دو كشور در سال ۲۰۱۹ نودمین سال روابط را جشن می گیرند؛ اما این دو كشور مهم و تأثیرگذار در غرب و شرق آسیا همواره روابط تاریخی، كهن و مهم را در بیشتر از ۱۴۰۰ سال قبل تجربه كرده‎اند و امیدواریم این روابط همواره رو به رشد و توسعه باشد.
در این دیدار ایران شناسان و اسلام شناسان ژاپنی هم به بیان توضیح درباره رشته های تخصصی و بعضی از لزوم ها در این زمینه پرداختند.

افتتاح اولین دور گفت وگوهای دینی ایران و ژاپن

نخستین دور گفت وگوهای دینی ایران و ژاپن با عنوان «جایگاه خانواده در اسلام و شینتو» بیستم بهمن ماه در معبد ایسه ژاپن به صورت رسمی افتتاح شد.
این دور از گفت وگوهای دینی ایران و ژاپن با حضور ابوذر ابراهیمی تركمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای عالی ادیان جمهوری اسلامی ایران، شیمیزو، رئیس دانشگاه كوگاكان ژاپن (مهم ترین مركز تربیت و آموزش شینتوئی در شهر ایسه)، حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی ایران در ژاپن، حجت‎الاسلام حكیم اللهی، استاد دانشگاه و نماینده مقام معظم رهبری در اندونزی، حجت‎الاسلام ابراهیم ساوادا، معاون دانشگاه بین‎المللی المصطفی (ص) ژاپن، شخصیت های برجسته فرهنگی، اساتید دانشگاهی، نمایندگان معبد ایسه (مهم ترین، بزرگ ترین و مقدس ترین معبد شینتوئی) و تعدادی از علاقمندان و مخاطبان ژاپنی، در شهر ایسه ژاپن برگزار گردید.
در این گفت وگوی دینی، علاوه بر اندیشمندان اسلامی، عالمان مذهب شینتو همچون سانو، استاد دانشگاه ریوكوكو و اسلام‎شناس، تاكاشی ماتسوموتو، مدیر گروه مطالعات شینتویی دانشگاه كوگاكان، ماساناری ایتایی، استاد مركز توسعه آموزشی دانشگاه كوگاكان، عالی‎مقام هیتوشی اوكائیچی، رئیس پژوهشكده سازمان معابد شینتوئی (ایزدكده های) ژاپن، عالی‎مقام تاتسومی یوشیكاوا، از مقامات عالیرتبه مقام نه گی شینتو (ایزدكده) ایسه، هاروئو ساكورائی، استاد تحصیلات تكمیلی دانشگاه كوگاكان و … به عرضه مقاله و سخنرانی پرداختند.

ابراهیمی‎تركمان: گفت وگوهای دینی، زمینه‎ساز صلح جهانی است
ابوذر ابراهیمی‎تركمان، رئیس این سازمان در سخنرانی افتتاحیه خود در گفت وگوهای دینی ایران و ژاپن، برگزاری این نشست را در شناخت بهتر دو ملت از یكدیگر بسیار مهم ارزیابی كرد و با تاكید بر اشتراكات فرهنگی دو كشور، اظهار داشت: گفت وگوهای فرهنگی و دینی، زمینه‎ساز توسعه صلح، امنیت و آرامش برای همه جهان است.
رئیس شورای عالی ادیان جمهوری اسلامی ایران همینطور در این سخنرانی با اشاره به سابقه روابط فرهنگی دو كشور، امضای موافقتنامه فرهنگی فیمابین و تأسیس رایزنی فرهنگی ایران در توكیو به منظور توسعه این روابط، اظهار داشت: جذابیت و شكوه تاریخ و تمدن ایران نزد ژاپنی های فرهنگ‎دوست از یك سو و احترام فراوان و علاقمندی مردم بزرگ ایران به ملت و مردم بزرگ ژاپن از جانب دیگر عامل مهم و مؤثری برای گسترش تعاملات و روابط فرهنگی بین دو كشور بوده و هست.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در انتها ابراز امیدواری كرد كه این دور از گفت وگوها با تأسیس انجمن گفت‎وگوی دینی ایران و ژاپن، تداوم یابد. ابراهیمی تركمان همینطور برگزاری دور بعدی این گفت وگوها در ایران و به میزبانی مركز گفت‏وگوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را یاد شده و تاكید قرار داد.
گفتنی است؛ اولین دور گفت وگوی دینی ایران و ژاپن، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با نودمین سالگرد آغاز روابط رسمی دو كشور ایران و ژاپن از جانب رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و دانشگاه كوگاكان ژاپن و حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران، مركز گفت وگوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معبد ایسه ژاپن، برگزار گردید.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~