امضای تفاهم همکاری سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه تهران

امضای تفاهم همکاری سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه تهران

امضای تفاهم همکاری سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه تهران

مدل کودک: رؤسای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و دانشگاه تهران تفاهم همکاری آموزش مهارت به دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه را امضا کردند.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، سید غلامحسین حسینی نیا در مراسم امضای تفاهم همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و دانشگاه تهران با اشاره به تصویب بخشنامه پشتیبانی از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در هیأت دولت و ابلاغ آن در روز گذشته گفت: بر طبق این بخشنامه که زمینه ساز کارهای مختلفی در بخش پشتیبانی از مهارت اشتغال زاست، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ملزم شده اند تا نسبت به افزایش ۱۰ درصدی مراکز کارآفرین، پارک های علم و فناوری و ۱۵ درصدی اشتغال در این مراکز اقدام نمایند.
وی به امضای تفاهم همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباب پشتیبانی از مراکز رشد و علم و فناوری دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و نوپا افزود: با امضای این تفاهم نامه دو نهاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و دانشگاه تهران جزو دستگاه های پیشرو در اجرای بخشنامه مصوب هیأت دولت خواهند بود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به راه اندازی نخستین اردوگاه مهارت آموزی دانشجویان با همکاری دانشگاه تهران در شهرستان اشتهارد به عنوان قطب صنعتی استان البرز اضافه کرد: در این اردوگاه دانشجویان بصورت کوتاه، فشرده و جدی یک مهارت کامل فرا می گیرند و بعد از فارغ التحصیلی بدنبال اشتغال در مهارت آموخته شده خواهند بود. امروز با حضور رییس دانشگاه تهران این اردوگاه مهارت آموزی شروع به کار خواهدنمود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مهارت آموزی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها می توانند مشکل کمبود نیروی کار متخصص و ماهر شهرک های صنعتی را برطرف کنند.
حسینی نیا اشاره کرد: شرکت های شتاب دهنده در مراکز و پارک های علم و فناوری دانشگاه ها راه اندازی می شود تا علاوه بر حمایتی که از شرکت های دانش بنیان، نوپا و استارت آپ ها دارند پیوست مهارت آموزی به دیگر کارهای آنها افزوده می شود تا به آموزش مهارت به شرکت های حاضر در مراکز علم و فناوری بپردازند.
در ادامه این مراسم سیدمحمد مقیمی رییس دانشگاه تهران با اشاره به انتخاب شعار این دانشگاه در خصوص دانش جهاد آفرین و اشتغال زا گفت: این همکاری می تواند به افزایش تعامل دستگاهها در راستای هم افزایی کارهای آنها کمک نماید، معتقدیم فارغ از مرزبندی های بروکراتیک مرسوم میان دستگاه های اجرائی باید در راستای پیشرفت کشور گام برداریم و علت این که نتوانسته ایم رشد نماییم این بود که سازمان ها می خواستند مرزهای خودرا حفظ کنند ولو این که هیچ بهره ای از منابع در اختیار خود نبرند. حفظ بیت المال به تنهایی کافی نیست و باید از آن هم بهره برد.
رئیس دانشگاه تهران با اشاره به این که راه اندازی این اردوگاه ها اوج همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه تهران است، اظهار داشت: می خواهیم فارغ التحصیلان دانشگاهی پیش از این که به سبب نبود شغل از کشور مهاجرت کنند، آموزش مهارت بدهیم.
وی اشاره کرد: دو هزار مرکز مهارتی را ذیل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ایجاد خواهیم کرد و از ایده هایی که قابلیت اجرائی شدن داشته باشند حمایت می نماییم با اهمیت ترین حمایت دانشگاه تهران از این ایده ها و استارت آپ ها، ارائه فضا و مکان به شرکتها برای پیاده سازی ایده هایشان است.
مقیمی اشاره کرد: سالانه ۸ هزار پایان نامه ارشد و دکتری ارائه می شود که اگر ده درصد آنها به مرحله اجرا برسد رشد در تولید و اقتصاد خواهیم داشت.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~