مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی: تسهیلات روستایی بخش خدمات، کشاورزی و صنعت قابل پرداخت می باشد

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی: تسهیلات روستایی بخش خدمات، کشاورزی و صنعت قابل پرداخت می باشد

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی: تسهیلات روستایی بخش خدمات، کشاورزی و صنعت قابل پرداخت می باشد

به گزارش مدل کودک، کاشمر ـ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار داشت: ۱۲۴ میلیارد تومان از اعتبارات تسهیلات روستایی مانده که در سه بخش خدمات، کشاورزی و صنعت قابل پرداخت می باشد.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، محمدامین بابایی بامداد چهارشنبه در چهارمین کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری کاشمر اظهار نمود: از محل بند ب تبصره ۱۶ جز ۲ حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان قرار داده شده که تقسیم دستگاهی و نهادی در استان انجام شده است و هنوز ۱۲۴ میلیارد تومان از اعتبارات تسهیلات روستایی مانده که در سه بخش خدمات، کشاورزی و صنعت قابل پرداخت می باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اعلام نمود: در سامانه رصد قبلی فقط آمار اشتغال ثبت می شد اما معلوم نبود اشتغال به وجود آمده و ماندگاری در شغل داشتند؛ ولی بر طبق مدل زیست بوم اشتغال کشور هر دستگاه اجرائی به هر فرد و کد ملی خدمتی ارائه کند می تواند در سامانه رصد آن خدمت را تعریف کند.
وی اظهار داشت: در سامانه رصد این افراد در سه مرحله پایش می شوند، زمانی که اطاعات پیامکی، تلفنی و بازدید میدانی تائید شد، اشتغال تائید می شود و به عنوان اشتغال پایدار به حساب می آید، این پروسه سامانه رصد است.
بابایی اضافه کرد: مطالبه مردم از دولت این بوده که تسهیلاتی که می دهیم کجا می رود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار داشت: هرچند تا حالا در سامانه رصد حدود ۱۷ هزار تثبیت شده است اما بیش از این به وجود آمده است، بر طبق مرکز آمار ایران نرخ اشتغال نسبت به بهار ۱۴۰۰ حدود ۶۰ هزار نفر مثبت بوده در صورتیکه میانگین نرخ رشد اشتغال کشور منفی بوده است.
وی ضمن اشاره به این که اگر این ۶۰ هزار نفر توسط دستگاههای اجرائی شناسایی و ثبت می شد بدون شک وضعیت الان نسبت به تعهدی که داشتیم بیشتر بود در صورتیکه در سامانه رصد اشتغال ثبت شده ما را در رتبه ۳۱ قرار داده، اگر این ۶۰ هزار ثبت می شد رتبه اول را داشتیم.
بابایی افزود: یکی از نقاط ضعف آموزشگاه های فنی و حرفه ای عدم انطباق آموزش با بازار بود، ولی با مهارت آموزی در محیط کار واقعی این ضعف و خلع پوشیده شد، که ظرفیت خوبی است و بعد از انتهای دوره فنی و حرفه ای مدرک می دهد که در تمام دنیا معتبر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار نمود: سالیانه بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی توسط بخش خصوصی به دفاتر کاریابی اعلام می شود اما به کارگماری یک سوم آنها محقق می شود.
وی خاطرنشان کرد: یک درصد مردم دنیا کار افرین هستند باید کمک کرد افرادی که در دوره ها شرکت می کنند نگرش حل مسئله و خلاقیت و نواوری داشته باشند.
بابایی اظهار داشت: هیچ راهی جز تغییر فرهنگ در زمینه فرهنگ کار، مهارت اموزی و کارافرینی نخواهیم داشت، اگر حوزه اموزش در این خصوص عمل نکنند پاشنه اشیل نظام خواهد بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: کمیته امداد و بهزیستی و سایر اداراتی که اعتبار در اختیار دارند فقط جامعه هدف را نبینند، کمیته امداد علاوه برجامعه هدف تا ۴۰ درصد بیشتر را در نظر بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: در ثبت عملکرد دفاتر کاریابی در سامانه رصد خیلی از کارفرماها حاضر نیستند کد ملی و شماره موبایل را بدهند فکر می کنند به دارایی داده می شود در صورتیکه اینگونه نیست و فقط برای اشتغال بهره برداری می شود.
بابایی اضافه کرد: خوب نیست که بخش خصوصی به دولت اعتماد نداشته باشد، در سامانه رفاه ایرانیان می توانیم تمامی اطلاعات هر فرد از میانگین درامد تا سفرهای خارجی که رفته چند خودرو و سند خانه دارد را استخراج نماییم تمامی تراکنش های مالی مشخص است نیاز نیست که فکر کنید اگر کد ملی ندهید نمی توان مشخصات را پیدا نماییم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار داشت: این که تعدادی از دهک بندی شأن ناراضی هستند چون کد ملی شأن را به دست افرادی داده اند و دارند با آن کار می کنند، خیلی از خانواره ها فرزندانشان را از خود هنوز جدا نکردند و الان گرفتار مشکل شده اند.
وی اضافه کرد: اگر سبد درامدی یک خانواده با هم ۲۵ میلیون تومان شود قطعأ یارانه حذف می شود و دهک ۱۰ می شود،
ایجاد شرکت تعاونی در کاشمر
در این جلسه امیر دایی صراف، فرماندار کاشمر یکی از اولویت های مهم شهرستان را مسائل اقتصادی دانست و اظهار نمود: باید مسیرهایی را در زمینه های مختلف اشتغال برمبنای مدل زنجیره ارزش و تولید با مزیت های نسبی و رقابتی منطقه پیش ببریم.
فرماندار کاشمر با تکیه بر ایجاد شرکت تعاونی اظهار داشت: طی سالیانه گذشته در زمینه شرکت های تعاونی عملکرد بسیار بدی داشتیم و این باعث شده مردم اعتمادی نداشته باشند که باید فرهنگ سازی شود که اگر اشتغال حل شود اثار مثبت دیگری بر جامعه حاصل خواهد شد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~