کووید کودکان را در فقر فرو برد

کووید کودکان را در فقر فرو برد

کووید کودکان را در فقر فرو برد

به گزارش مدل کودک، خراسان رضوی ۱۰۰ میلیون کودک در دو سال اول همه گیری کووید-۱۹ در فقر فرو رفتند که این رقم ۱۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.
به نقل از ویفروم، استفاده از فناوری های دیجیتال برای ایجاد یک زیرساخت عمومی دیجیتال می تواند به ما کمک نماید تا جامعه ای ایجاد نماییم که همه کودکان در آن گنجانده شده و دارای نمایندگی، فرصت و حقوق بدون تبعیض باشند. زیرساخت های عمومی دیجیتال می توانند دسترسی به خدمات حفاظتی و بهداشتی را امکان پذیر کنند، فقر را کاهش دهند و دسترسی آموزشی را برای کودکان در سرتاسر جهان بالا برند.
به نظر می آید در خیلی از نقاط جهان، بدترین وضعیت همه گیری کووید- ۱۹ به پایان رسیده و زندگی به حالت عادی پیش از همه گیری بازگشته است با این وجود، این مورد برای همه نیست. سایه ای که این همه گیری بوجود آورده طولانی است و هنوز هم زندگی کودکان را بخصوص در کشورهای کم درآمد و متوسط جهان مشخص می کند.
اختلال جهانی در آموزش ناشی از بیماری همه گیر، بحران را تشدید کرد که مشابه ای نداشت و اثرات شدیدی بر یادگیری گذاشت. سیستم های آموزشی در سرتاسر جهان متوقف شدند و کیفیت و دسترسی فرصت های یادگیری از راه دور تا حد زیادی متفاوت بود. آنها در بهترین حالت، جایگزینی جزئی برای یادگیری حضوری بودند. در حالیکه برای نخستین بار در سه دهه گذشته، شاهد بزرگترین عقب نشینی پایدار در واکسیناسیون دوران کودکی هستیم؛ حالا حدود ۲۵ میلیون کودک سالانه واکسن های نجات بخش را از دست می دهند.
اگر می خواهیم تا سال ۲۰۳۰ به اهداف توسعه پایدار نزدیک شویم و جامعه ای را ایجاد نماییم که در آن همه کودکان در آن گنجانده شده و از اختیار، فرصت و حقوقشان بدون تبعیض برخوردار باشند، به تلاشهای جمعی و مجدد نیاز است. فناوری های دیجیتال می توانند به ما کمک کنند تا آن جهان را برای کودکان بسازیم.
استفاده از فناوری های دیجیتال، دسترسی عادلانه به اتصال و ایجاد زیرساخت های عمومی دیجیتال پایه به صورت فزاینده ای بعنوان روش های مؤثر برای دسترسی کودکان و نوجوانان به آموزش، بهداشت و حمایت شناخته می شود.
یونیسف متعهد به همکاری با شرکای خود برای پیشبرد اجرای زیرساخت های عمومی دیجیتال برای هر کودک است. با هم می توانیم آینده ای بسازیم که در آن از فناوری های دیجیتال استفاده می شود تا هر کودکی بتواند پتانسیل خویش را به کار گیرد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~