جشنواره ۴۵ روزه فرهنگی ایران در فلیپین

جشنواره ۴۵ روزه فرهنگی ایران در فلیپین

جشنواره ۴۵ روزه فرهنگی ایران در فلیپین

مدل كودك: روزهای فرهنگی ایران، با همكاری رایزنی فرهنگی كشورمان، انجمن دوستی زنان ایران و فیلیپین، سازمان پارك های ملی و گالری و آرشیو هنری ریزال فیلیپین، راه اندازی شد.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برگزاری روزهای ملی ایران كه به مدت ۴۵ روز با برنامه های متنوع در محل های مختلف مانیل (پایتخت فیلیپین) برگزار می شود، با امكانات رایزنی فرهنگی ایران و با همكاری سازمان ها و نهادهای ایرانی و فیلیپینی، برنامه ریزی شده است.
محمد جعفری ملك – رایزن فرهنگی كشورمان در فیلیپین – در مراسم افتتاحیه روزهای فرهنگی ایران اظهار داشت: امروز آغاز روزهای فرهنگی ایران است كه همزمان شده است با آغاز فعالیت های رسمی انجمن دوستی زنان و همینطور با هفته كرامت در ایران و ما بسیار خوشحالیم كه با همكاری سازمان های مختلف این برنامه را اجرا می نماییم.
او اضافه كرد: این برنامه كه امروز با نمایشگاه خوشنویسی شروع شده است و با برنامه های فرهنگی دیگر همچون برگزاری دو نمایشگاه عكس از ایران در ریزال پارك و دانشگاه دولتی فیلیپین و هفته فیلم در دانشگاه زنان فیلپین و برگزاری كنسرت موسیقی سنتی ایران و نمایشگاه نقاشی از هنرمند جوان ایرانی در دانشگاه دولتی و زنان فیلیپین، ادامه خواهد داشت.
تندیس تقوی- هنرمند خوشنویس كشورمان- هم در این مراسم بیان كرد: هنر به قدمت حضور بشر در زمین است و یكی از بارزترین جلوه های اسرارآمیز فرهنگ و تمدن ما است.
ایشان در ادامه به بررسی هنر خوشنویسی در ایران و اسلام پرداخت و اظهار داشت: خوشنویسی ایرانی و نستعلیق، عروس خطوط اسلامی نمایانگر هنر ناب و خالص ایرانی است و با عرفان اصیل اسلامی آمیخته است و همیشه پیوند اشعار عرفانی و فلسفی و آیات قرآنی بوده است.
خانم بلمونته – رییس پارك های ملی فیلیپین – هم در سخنانی در این مراسم اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه امروز تنها یكی از فعالیت های مختلف مشترك ما با رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین است. اما نمایشگاه امروز به خاطر خصوصیت های آن یعنی روزهای هنری ایران همراه با كمك به مردم دارای اهمیت خاصی است كه به ما احساس ویژه ای را می دهد. این اقدام در جهت احترام به مردم و پاسخی به حمایت های آنان است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~