یك رویداد فرهنگی دیگر تحت تاثیر گران شدن ارز

یك رویداد فرهنگی دیگر تحت تاثیر گران شدن ارز

یك رویداد فرهنگی دیگر تحت تاثیر گران شدن ارز

مدل كودك: نمایشگاه ایران نوشت در حالی ششمین دوره خویش را برگزار می نماید كه تولیدكنندگان و فروشندگان نوشت افزار هم مانند خیلی از فعالان اقتصادی حوزه های دیگر تحت تاثیر گران شدن ارز هستند. تولیدكنندگانی كه پس از سال ها فعالیت فقط توانستند ۳۰ درصد از سهم بازار نوشت افزار كشورمان را به خودشان اختصاص دهند.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، شركت كنندگان این دوره نمایشگاه ایران نوشت از اینكه مجبور شده اند تحت تاثیر شرایط اقتصادی، قیمت محصولات خویش را بالا برند، احساس خوشایندی ندارند و بعضی از آنها وضعیت فروش را نسبت به دوره های گذشته ضعیف تر می دانند.
اغلب غرفه دارهای ششمین نمایشگاه ایران نوشت فروشنده هایی هستند كه برای نخستین بار در این رویداد حضور پیدا كرده اند اما با عنایت به اطلاعاتی كه از حسابداری شركت هایی كه در آن كار می كنند، گرفته اند، اظهار می كنند امسال نسبت به سال های گذشته فروش رضایت بخشی نداشته اند و هنوز خیلی از آنها هزینه ای كه برای اجاره غرفه پرداخت كرده اند، جبران نكرده اند چه برسد به اینكه سودی داشته باشند.
اجاره غرفه های این نمایشگاه بنا بر متراژ آن متغیر است، برای مثال هزینه یك غرفه ۱۲ متری سه میلیون تومان و هزینه غرفه هایی با متراژهای بالاتر ۱۰ میلیون تومان است و حاضران این نمایشگاه امیدوارند هزینه ای را كه برای غرفه ها پرداخت كرده اند، با فروش روزهای باقیمانده این رویداد جبران كنند.
بعضی از این غرفه دارها می گویند: دفتر ۸۰ برگی كه در نمایشگاه سال قبل با قیمت ۲۵۰۰ تومان عرضه می كردند، مجبورند به علت افزایش قیمت كاغذ با دو برابر قیمت یعنی ۴۵۰۰ تومان عرضه كنند. چونكه سال قبل كاغذ را بندی ۷۰ هزار تومان می خریدند اما امسال بین ۱۵۵ تا ۱۸۸ هزار تومان خریداری نموده اند.
سعید حسینی- مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی- هم درباره مساله گران شدن ارز و وضعیت تولیدكنندگان این حوزه اظهار كرده بود: «متاسفانه بخش زیادی از مواد اولیه تولیدات داخلی مانند كاغذ، وارداتی است و با افزایش چند برابری قیمت ها برای ما این نگرانی بوجود آمده است كه بازار در آینده چه وضعیتی خواهد داشت اما تولیدكنندگان سود خویش را نزدیك به صفر كرده اند تا رشد قیمت به بیش از ۱۰۰ درصد نرسد. اینكه ما فكر نماییم بالارفتن قیمت ارز لزوما به سود تولیدكننده باشد، این چنین نیست.»

با این وجود تنوع محصولات این دوره از نمایشگاه نوشت افزار بالا است و حدودا همه ی تولید كنندگان این حوزه سلیقه های مختلف مردم را برای تولید محصولات شان از طرح هایی با عكس شهدا و قهرمانان ملی روی دفتر و كیف و لوازم تحریر گرفته تا شخصیت های كارتونی و معرفی جاذبه های گردشگری ایران مورد توجه قرار داده اند. طبق اظهارات محمدجعفر كبریایی- قائم مقام اجرایی ششمین نمایشگاه «ایران نوشت» در این نمایشگاه ۱۰۰۰ محصول جدید به مخاطبان عرضه و در این آثار سعی شده است تا كاراكترها و شخصیت های ایرانی معرفی شوند.
تنوع محصولات سبب شده تا این نمایشگاه مخاطبان خودش را تا حدودی پیدا كند و كودكان و نوجوانان، خانواده هایشان را برای خرید از آن ترغیب كنند. بعضی از این خانواده ها حالا حدود سه سالی می گردد كه لوازم تحریر فرزندانشان را از چنین نمایشگاهی خریداری و تهیه می كنند. گرچه خیلی از خانواده ها یكی از مهمترین و موثرترین عامل جذب فرزندانشان به این نمایشگاه را برنامه تلویزیونی و حضور خاله های برنامه كودك در نمایشگاه ایران نوشت می دانند.
یكی از رجوع كننده های این نمایشگاه به ایسنا، می گوید: قیمت های نمایشگاه نسبت به مغازه ها كمی پایین تر است اما من هر سال به اصرار پسرم و به علت پخش زنده برنامه های كودك و نواجوان با حضور خاله های تلویزیونی به ایران نوشت رجوع می كنم. پسر من به هر چه كه خاله های این برنامه ها می گویند، گوش می كند و تاكید دارد حتما كالای ایرانی بخرد. بنابراین همه ی لوازم تحریرش را با طرح شخصیت های انیمیشنی فیلشاه، شاهزاده روم و برنامه های شبكه پویا خریده است.
او ادامه می دهد: اما همه ی خرید من به این نمایشگاه ختم نمی گردد و پس از شروع سال تحصیلی جدید، مدرسه تاكید می كند كه پوشه های رنگ خاص یا ابزاری كه والدین را هنگام ثبت نام در جریان آن نمی گذارند، تهیه نماییم. بنابراین مجبور می شوم یك بار دیگر برای خرید اقدام كنم.
در این میان خانواده هایی هم هستند كه تفاوت قیمتی بین محصولات عرضه شده در این نمایشگاه و فروشگاه های سطح شهر نمی بینند و تصورشان این بوده كه چنین فضایی می توانسته جذابیت بیشتری داشته باشد در حالیكه این طور نبوده است.
ششمین نمایشگاه ایران نوشت كه از ۲۲ مرداد ماه در مركز آفرینش های هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب افتتاح شده و تا دوم شهریور ماه برپاست، بخش های جنبی و ویژه برنامه های دیگری هم دارد.
جمع آوری كمك برای تهیه لوازم تحریر دانش آموزان اهالی منطقه دشتیاری در سیستان و بلوچستان(پویش ملی جمع آوری نوشت افزار برای آینده سازان ایران) و بسته های هدیه ویژه دانش آموزان مناطق محروم با قیمت ۳۵۰۰ تومان هم برای بعضی از رجوع كنندگان جالب است و با مشاركت آنها همراه شده است.
دفترهایی با طرح شهدا در نمایشگاه ایران نوشت

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~