نمایشگاه آثار هنرمندان ایران در مسكو برگزار گردید

نمایشگاه آثار هنرمندان ایران در مسكو برگزار گردید

نمایشگاه آثار هنرمندان ایران در مسكو برگزار گردید

مدل كودك: هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه با نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی، هنرهای سنتی و صنایع دستی، اجرای موسیقی و نمایش فیلم هایی از سینمای ایران و كارگاه های هنری با حضور هنرمندان ایران برگزار گردید.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه كه از ۱۲ شهریورماه در مسكو شروع شده است، فردا ۱۸ شهریور آخر می یابد.
در این برنامه هفته فرهنگی آثاری از هنرمندان كشورمان همچون حسین نوروزی و یوسف حسینی و آثار هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی به نمایش گذاشته شد. همینطور حسین نوروزی یك اثر نقاشی خط را به مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اهدا كرد.
مهدی سنایی (سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه)، ابوذر ابراهیمی تركمان (رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی)، قهرمان سلیمانی (رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه) و مسئولان فرهنگی روسیه ولادیمیرویچ استپانوف (معاون وزیر فرهنگ روسیه) و یلنا تیتاوا (رییس موزه صنایع دستی و هنرهای ملی روسیه) در این برنامه هفته فرهنگی حضور داشتند.
مهدی سنایی، درباره این هفته فرهنگی اظهار داشت: در شرایطی كه هیات های رسمی بلندپایه دو كشور در ایام آتی برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی، جلسات تشكیل می دهند، اجرای برنامه های فرهنگی برای ارتقای روابط و شناخت در این عرصه هم اهمیت خاصی دارد.
سنایی با اشاره به سنت، فرهنگ و هنر چند هزارساله ایران و سطح بالای ادبیات و هنر روسیه در عرصه بین المللی اظهار نمود: این مؤلفه ها امكان مناسبی برای گسترش همكاری های فرهنگی را در كنار حوزه های اقتصادی و سیاسی و همینطور بشردوستانه فراهم می آورد.

سفیر ایران در روسیه افزود: با اضافه شدن برنامه های فرهنگی، علمی و دیپلماسی مردمی به عرصه همكاری های ایران و روسیه، همه جوانب ممكن پوشش داده می شود.
ابوذر ابراهیمی تركمان نیز با تاكید بر گسترش تبادلات فرهنگی و تجربیات بین دو كشور اظهار داشت: اشتراكات زیادی بین ایران و روسیه وجود دارد كه باید تبادلات فرهنگی در میان این دو كشور گسترش پیدا كند.
ابراهیمی تركمان با اشاره به اینكه ایران دارای گنجینه ای از آثار گرانبهای تاریخی است، اظهار داشت: ایران آمادگی دارد در زمینه نگهداری از آثار تاریخی و هنری و پژوهش در آثار گذشتگان، تجربیات خویش را در اختیار دولت روسیه قرار دهد.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن اشاره به ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه آثار تاریخی و هنری، آمادگی كشورمان در زمینه های مختلف همكاری های فرهنگی و هنری را اعلام نمود.
ولادیمیرویچ استپانوف، معاون وزیر فرهنگ روسیه هم در این مراسم پیام وزیر این كشور را خواند: «ایران و روسیه در سالیان اخیر روابط فرهنگی خویش را روز بروز بیشتر كرده اند و هنرمندان، موسیقیدانان، سینماگران و سایر فعالان هنری ایران روابط دوجانبه و تنگاتنگی با یكدیگر پیدا كرده اند. رفت و آمد هیات های فرهنگی دو كشور و ارتباطات مستقیم ناشران و هنرمندان ایران و روسیه گویای نزدیكی بیش از پیش دو كشور به یكدیگر است و ما امیدواریم روز بروز شاهد گسترش بیشتر روابط فرهنگی دو ملت باشیم.»
یلنا تیتاوا، رییس موزه صنایع دستی و هنرهای ملی روسیه هم در سخنانی در این دیدار با اشاره به فرهنگ و جایگاه غنی ایران در منطقه و جهان خواهان توسعه همكاری های فرهنگی خصوصاً آثار تاریخی و موزه ای شد.

رییس موزه هنرهای ملی روسیه بر لزوم تعامل بین كارشناسان فرهنگی و انتقال تجربیات بین دو كشور تاكید كرد و اضافه كرد: ایران دارای گنجینه بسیار غنی و ممتاز در منطقه و جهان است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~