رئیس اتحادیه مشاوران املاك؛ مشاوران املاك عامل گرانی مسكن نیستند

رئیس اتحادیه مشاوران املاك؛ مشاوران املاك عامل گرانی مسكن نیستند

رئیس اتحادیه مشاوران املاك؛ مشاوران املاك عامل گرانی مسكن نیستند

مدل كودك: رئیس اتحادیه مشاوران املاك با اشاره به اینكه رسالت اتحادیه مشاوران املاك، كاهش قیمت مسكن می باشد، اظهار داشت: باید این ذهنیت كه مشاوران املاك عامل گرانی مسكن هستند، اصلاح گردد.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاك امروز سه شنبه (۳۱ اردیبهشت) در بازدید از یكی از سایت های تخصصی املاك كشور گفت: فعالیت مجموعه های دانش بنیان در كشور بسیار حائز اهمیت می باشد. ایجاد مجموعه های مبتنی بر دانش در كشور بسیار مفید می باشد اما باید با مجموعه هایی كه متأسفانه از واژه های دانش بنیان در جهتی خلاف بر رسالت خود استفاده می نمایند مقابله نمود و از مجموعه هایی كه با بهره گیری از دانش تخصصی به فعالیت می پردازند حمایت كرد تا با دانش خود موجب تعالی كشور شوند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاك افزود: بطور كلی ما از اپلیكیشن های مسكن و فعالیت های نوآورانه در بخش خرید و فروش املاك حمایت می نماییم اما این مجموعه ها باید از قوانین و اصولی خاص پیروی كنند در نتیجه از آشفتگی در بازار مسكن جلوگیری به عمل آید.
وی درباب سایت هایی كه موجب ایجاد تشویش در بازار مسكن شده اند، اضافه كرد: متأسفانه بعضی از سایت ها با نمایش قیمت های غیر واقعی بازار مسكن را گرفتار تشویش كرده اند كه خوشبختانه با دستور دادستانی قیمت گذاری در این سایت ها ممنوع و بلافاصله بعد از چند روز، تأثیر مثبت این اقدام در بازار مشاهده شد.
قلی خسروی با اشاره به اینكه سایت های خرید و فروش مسكن، پل ارتباطی بین آژانس های املاك و متقاضیان ملك است، در ارتباط با چگونگی كنترل مشاوران املاك برای جلوگیری از عرضه قیمت های غیرواقعی توسط اتحادیه مشاوران املاك اشاره كرد: هم اكنون پایه شفافیت در حوزه املاك كد رهگیری است كه با بازگشت به این سامانه می توان شاهد شفافیت در قیمت گذاری ها بود.
رئیس اتحادیه مشاوران املاك بیان كرد: ما در سال های گذشته ۴ بار جهش قیمتی را تجربه كرده ایم. در سال های ۶۸، ۸۶، ۹۱ و ۹۷ كه در سال ۹۱ با افزایش قیمت دلار به میزان ۳ برابر، قیمت ملك نیز ۳ برابر افزایش یافت اما در سال بعد افزایش قیمتی رخ نداد برای اینكه قدرت خریدی برای مردم وجود نداشت.
وی اظهار داشت: امسال نیز طبق آمار ۳۱ درصد تعداد معاملات در تهران كاهش یافته است و اگر قیمت از این میزان نیز بالاتر رود، ركود بیشتری در بازار مسكن مشاهده خواهد شد. بدین سبب با عنایت به اینكه رسالت ما كاهش قیمت مسكن می باشد باید دیدگاه ها را در این زمینه كه مشاوران املاك عامل افزایش قیمت است را اصلاح كرد.
قلی خسروی افق پیش روی بازار مسكن را زیر شاخص تورم دانست و اشاره كرد: با عنایت به فعالیت های وزارت راه و شهرسازی، سازندگی ها شروع و بافت های فرسوده نیز بازسازی خواهند شد و رونق بازار را شاهد خواهیم بود، ۱۷۴ شغل اساسی مربوط به ساخت و ساز است و با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری كه امسال را سال رونق تولید نامگذاری كرده اند ما باید ساخت و ساز را كه موجب اشتغالزایی بالایی است را توسعه و رونق بخشیم.
در اختتام این بازدید پریسا یزدان پرست مدیر یكی از سایت های خرید و فروش مسكن نیز با اشاره به اینكه یكی از بهترین راه های برای تقویت سایت های اعلام خرید و فروش ملك، ایجاد ارتباط میان این سایت ها با اتحادیه مشاوران املاك برای دریافت آگهی های فروش مسكن بوسیله آژانس ها و بنگاه های معاملات ملكی زیر نظر این اتحادیه است تا بازار گرفتار نوسان قیمتی در اثر تبلیغات و آگهی های غیر واقعی فروش مسكن با ارقام مخل بازار نشود.
وی افزود: بعنوان مثال در این سایت، اولاً صرفاً مشاوران املاك می توانند مبادرت به درج آگهی كنند و كاربران عادی امكان درج آگهی فروش مسكن را ندارند ثانیاً در آگهی هایی هم كه مشاوران املاك به این سایت نمایش می دهند، قیمت ها بلافاصله منتشر نمی گردد بلكه بعد از بررسی و مقایسه قیمت پیشنهادی مشاوران املاك با نرخ های معمول بازار در آن منطقه و محله، قیمت مورد نظر آن مشاور املاك بر روی سایت قرار می گیرد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~