مهاجرت به كشورهای انگلیسی زبان

مهاجرت به كشورهای انگلیسی زبان

مهاجرت به كشورهای انگلیسی زبان

مدل كودك: برای مهاجرت به كشورهای بریتانیایی، حتما باید یكی از مدارك بین المللی زبان انگلیسی همچون مدرك آزمون آیلتس را دریافت كنید.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، یكی از پرطرفدارترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی و شغلی، مهاجرت به كشورهای انگلیسی زبان است. از آنجا كه یادگیری زبان انگلیسی نسبت به سایر زبان ها آسان تر است و منابع زیادی هم برای یادگیری آن وجود دارد، مردم ترجیح می دهند آنرا به خوبی یاد بگیرند و برای مهاجرت هم یكی از كشورهای انگلیسی زبان را انتخاب كنند. البته در كل، برای مهاجرت به هر كشوری، باید زبان انگلیسی بلد باشید. تسلط به زبان انگلیسی، كلید اصلی شما برای تكمیل مدارك است. خصوصا اگر بخواهید به كشورهای انگلیسی زبان سفر كنید. از كشورهای انگلیسی زبان می توان به كشورهای موجود در بریتانیای كبیر، كانادا، استرالیا و آمریكا اشاره نمود.
برای مهاجرت به كشورهای بریتانیایی، حتما باید یكی از مدارك بین المللی زبان انگلیسی همچون مدرك آزمون آیلتس را دریافت كنید. آزمون آیلتس در چهار حالت كلی برگزار می گردد كه بر مبنای هدف شما در مهاجرت، باید در یكی از آنها شركت و نمره ی خوبی دریافت كنید:
• آیلتس جنرال (IELTS General Training)
• آیلتس آكادمیك (IELTS Academic )
• آیلتس مهارت های زندگی (IELTS Life Skills)
• آیلتس برای ویزاهای انگلستان (IELTS for UKVI)

آزمون آیلتس جنرال: معمولا اگر صرفا مقرر است به منظور زندگی به یكی از كشورهای بریتانیایی یا انگلیسی زبان مثل كانادا، استرالیا و… مهاجرت كنید و قصد شما از این مهاجرت، تحصیلی نیست، باید در این آزمون شركت نمایید. برای مثال، اگر فرزندان شما هنوز كم سن و سال هستند و مقرر است در مدارس بریتانیایی مشغول تحصیل شوند، پس به جای آزمون آكادمیك، باید در این آزمون شركت نمایند.
آزمون آیلتس آكادمیك: اگر مقرر است برای مهاجرت تحصیلی اقدام كنید و برای تحصیل از یكی از دانشگاه های انگلیسی زبان پذیرش بگیرید، باید در این آزمون شركت كنید. به خاطر داشته باشید، این آزمون كاملا تخصصی است و با شركت در آن، مهارت های تخصصی و آكادمیك شما در زبان انگلیسی ثابت می شود. چون در هر حال، شما باید ثابت كنید كه علاوه بر مكالمات روزمره، می توانید درس های تخصصی دانشگاهی را هم به این زبان بدون مشكل سپری كنید.
آزمون مهارت های زندگی یا «IELTS Life Skills»: اگر مقرر است برای مهاجرت به انگلستان یا كشورهای بریتانیایی، به صورت خانوادگی اقدام كنید و ویزای خانوادگی «Family Member» بگیرید، باید در این آزمون شركت كنید.
آیلتس برای ویزاهای انگلستان: به جهت اینكه بتوانید ویزای مهاجرتی انگلستان را دریافت كنید، می توانید در این آزمون شركت و مدركی با عنوان «IELTS UKVI» دریافت كنید. این مدرك صرفا جهت مهاجرت به كشور انگلستان ضروریست و اگر مقرر است به كشوری چون كانادا، استرالیا و… مهاجرت كنید، باید آزمون جنرال یا آكادمیك را پشت سر بگذارید. جهت شركت در این آزمون، از مراكزی اقدام كنید كه توسط دولت انگلستان مورد تایید و پذیرش قرار گرفته اند.
آزمون تافل
اگر صرفا می خواهید به كشوری چون كانادا یا آمریكا مهاجرت كنید، می توانید به جای آیلتس در آزمون تافل شركت نمایید. آزمون تافل مورد تایید بیشتر از ده هزار موسسه در ۱۵۰ كشور متفاوت می باشد. همچنین، دانشگاه كشورهایی مثل ایالات متحده ی آمریكا، كانادا، استرالیا، نیوزلند و حتی ۹۸ درصد دانشگاه های اروپا این مدرك را می پذیرند. این آزمون كه به صورت اینترنتی و كامپیوتری برگزار می شود، مهارت های شما در زبان انگلیسی آمریكایی را می سنجد و در تسك هایی مختلف، چهار مهارت اصلی شما را مورد بررسی قرار می دهد.
خوشبختانه از آگوست سال ۲۰۱۹، این آزمون دستخوش تغییراتی شده است كه از آنها می توان به كوتاه تر شدن مدت برگزاری آزمون و تغییراتی جزئی در نحوه ی برگزاری تسك ها اشاره نمود.
آزمون GRE
اگر در یكی از رشته های فنی تحصیل كرده اید و حالا می خواهید در دانشگاه های خارجی تحصیل در آن رشته را ادامه دهید، باید در آزمون تخصصی تری مثل آزمون GRE شركت كنید. این آزمون در دو نوع مختلف (GRE Subject) و (GRE General) برگزار می گردد.
آزمون «GRE Subject» مهارت های مختلفی چون شیمی، زیست، ادبیات انگلیسی، ریاضی، فیزیك و… را مورد سنجش و بررسی قرار می دهد. این آزمون بیشتر به شكل كاغذی برگزار می گردد و صرفا جهت سنجش مهارت های شما در رشته های تخصصی به زبان انگلیسی است.
آزمون «GRE General» هم در شهرهایی چون تهران، شیراز و اصفهان به صورت كامپیوتری برگزار می گردد. این آزمون معمولا كامپیوتری برگزار می گردد و نسبت به آزمون «GRE Subject» آسان تر است. شما برای ادامه ی تحصیل در دانشگاه های آمریكا و كانادا می توانید برای دریافت گواهی از این آزمون اقدام كنید. ولی پیش از هر چیز، مدارك مربوط به دانشگاه مورد نظر را حتما چك نمایید. البته علاوه بر آمریكا و كانادا، كشورهایی چون آلمان، انگلیس و فرانسه هم مدرك این آزمون را قبول دارند.
آزمون CAE
آزمون CAE كه مخصص «C۱ Advanced» است، یكی از آزمون های سری Cambridge ESOL است كه مهارت شما را در بخش های تخصصی تری می سنجد. این آزمون تخصصی اعتبار بالایی دارد و به كمك آن می توانید برای تحصیل یا كار در خیلی از دانشگاه ها، موسسه ها، سازمان ها و شركت های انگلیسی زبان اقدام كنید. دریافت گواهی از این آزمون نشان داده است كه شما مهارت بالایی در زبان انگلیسی دارید و در بخش های تخصصی تر هم می توانید به خوبی به این زبان ارتباط برقرار كنید.
آزمون PTE
این آزمون كه جهت سنجش مهارت های شما به زبان انگلیسی مطرح گردیده است، با نام اختصاری (PTE) به كار می رود. آزمون آكادمیك PTE به صورت كامپیوتری اجرا می شود و برای مهاجرت مدرك معتبری شناخته می شود.
البته بعضی از كشورها هنوز مدرك دریافت شده از این آزمون را قبول ندارند، ولی چهار سال پیش اداره ی مهاجرت استرالیا اعلام نمود كه برای مهاجرت تحصیلی یا شغلی به این كشور، می توانید در این آزمون شركت كنید. شاید با خودتان فكر كنید چرا به جای آیلتس كه همه ی كشورها آنرا به رسمیت می شناسند، در چنین آزمونی شركت كنیم؟
اما حقیقت این است كه آزمون PTE، نسبت به آزمون آیلتس بسیار ساده تر است و نتایج آن طی پنج روز كاری در اختیار شما قرار می گیرد.
آزمون FCE
این آزمون صرفا جهت سنجش مهارت های شما در مرحله ی B۲ است و نسبت به آزمون FCE، PTE و آیلتس آسان تر خواهد بود. از آنجائیكه آزمون FCE هم از سری آزمون های Cambridge ESOL است، از سوی موسسات و دانشگاه های معروف در سراسر دنیا مورد پذیرش قرار گرفته است.
روش های یادگیری و تقویت زبان انگلیسی جهت مهاجرت
برای تقویت و یادگیری زبان انگلیسی روش های مختلفی وجود دارد. اما زمانی كه نیت شما مهاجرت است و زمان زیادی در دسترس ندارید، بهتر است برای یادگیری و تقویت مهارت های خود در زبان انگلیسی، روش خودخوان را كنار بگذارید و سراغ بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی (iranmehrcollege.com) بروید.
در این مورد، شركت در كلاس های فشرده و خصوصی را به شما پیشنهاد می كنم. چون در چنین مواقعی، مدرس دقیقا بر مبنای نیاز شما اصطلاحات و عبارات مخصوصی آماده می كند و طبق برنامه ی هدفمندتری به آموزش زبان انگلیسی (https: //iranmehrcollege.com/fa/category/۴) می پردازد. معمولا باید بر مبنای مهارت خود در آزمون مورد نظر شركت كنید و اگر هنوز به سطح پیشرفته نرسیده اید، در آزمون تخصصی و سختی چون آیلتس شركت نكنید و به جای آن، به FCE رو بیاورید.
حتما به شركت، ناشر یا سازمانی كه آزمون را طراحی نموده است، دقت نمایید. چون اگر شركت بریتانیایی باشد، آزمون بر مبنای لهجه و قوانین زبان انگلیسی بریتانیایی اجرا می شود و باید روی دانش بریتانیایی خود بیشتر كار كنید.
به یاد داشته باشید، از مهم ترین بخش های شركت در آزمون های بین المللی تسلط به مكالمه به زبان انگلیسی است. شما باید در كلاس های خصوصی یا گروهی مكالمه به زبان انگلیسی شركت كنید و حتی المقدور مكالمه را در تمام زمینه ها تمرین نمایید
منبع: همه چیز درباره مهاجرت
این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~