دنیای آبزیان را در بزرگترین آكواریوم های جهان مشاهده كنید

دنیای آبزیان را در بزرگترین آكواریوم های جهان مشاهده كنید

دنیای آبزیان را در بزرگترین آكواریوم های جهان مشاهده كنید

به گزارش مدل كودك برای آشنایی با بزرگ ترین و شگفت انگیزترین آكواریوم های دنیا با ما همراه باشید.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، شاید شنیده باشید كه آكواریوم های عظیمی در آسیا و كل جهان ساخته شده اند، اما در واقع تعداد بزرگ ترین آكواریوم های جهان محدود هستند. این آكواریوم ها محل زندگی بیشتر از ۱۰۰۰۰۰ حیوان آبزی با بیشتر از ۱۰۰۰ گونه مختلف می باشند. برای آشنایی با بزرگ ترین و شگفت انگیزترین آكواریوم های دنیا با ما همراه باشید.
دبی
دبی یكی از بهترین مقصد های گردشگری از نظر گردشگران ایرانی و گردشگران خیلی از سراسر جهان می باشد. این شهر زیبا جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است، اما بعضی از این جاذبه های گردشگری مانند آكواریوم دبی در میان گردشگر ها بسیار محبوب هستند.
آكواریوم دبی
آكواریوم دبی در ابعاد ۵۱ در ۲۰ در ۱۱ متری است و بعنوان بزرگ ترین آكواریوم فضای بسته جهان به حساب می آید. بیشتر از ۳۳ هزار آبزی با ۲۰۰ گونه مختلف در این آكواریوم زندگی می كنند. آكواریوم دبی پنل آكریلیك دارد كه وزن آن بیشتر از ۲۴۵ هزار كیلوگرم بوده و ابعاد آن هم ۳۲٫۸ در ۸٫۳ متر با ضخامت ۷۵۰ میلی متر است. این پنل، بعنوان بزرگترین پنل نوع خود، در كتاب ركوردهای گینس در سال ۲۰۱۰ به ثبت رسیده است. یكی از موارد مهم در این آكواریوم، مكانی ویژه و اختصاصی برای خزندگان عجیب وغریب است كه در بخش های مختلفی با نامهای دیوار حشرات، نمایش دیواره شیشه ای، بخش ویژه ایگوانا، بخش ویژه مارهای پیتون برمه ای و بخش ویژه مارهای درختی زندگی می كنند. این آكواریوم از جاذبه های گردشگری محبوب دبی در بین گردشگران تور دبی می باشد.

مالزی
مالزی كشوری اعجاب انگیز است كه با انعكاس تركیب التقاطی آداب و سنن، سنت ها و فرهنگ باستانی با مدرنیته شناخته می شود. جاذبه های گردشگری مالزی مانند جزایر زیبا، سواحل، شهرهای بسیار زیبا، مكانهای تاریخی و ماجراجویی به گردشگران تور مالزی تجربه كم نظیری را عرضه می دهند.
آكواریوم كوالالامپور
آكواریوم مالزی كه در پایتخت این كشور كوالالامپور قرار دارد یكی از بزرگترین آكواریوم های جهان به حساب می آید. این آكواریوم ۶۰ هزار متر مربع مساحت داشته و ۵ هزار گونه مختلف ماهی و آبزی در آن زندگی می كنند. آبزیان گوناگونی كه تنها در قعر اقیانوس ها یافت می شوند. این آكواریوم زیبا در نزدیكی برج های دو قلوی پتروناس مالزی كه یكی دیگر از جاهای دیدنی مالزی می باشد واقع شده است. وجود ویدئو پرژكتور و انواع تجهیزات پیشرفته كمك شایانی در بهتر مشاهده كردن این آبزیان می كند. همینطور خزندگانی مانند قورباغه درختی كمیاب و قورباغه سمی و گربه ماهی بسیار بزرگ، كوسه ماهی شنی، ماهی های پهن و مار ماهی ها هم در آكواریوم قرار دارند. تونل زیر آب یكی از بخش های جذاب و هیجان انگیز این آكواریوم است كه یك تونل شیشه ای با انواع موجودات دریایی مانند ببر كوسه، ماهی های گوشت خوار، مار ماهی ها و ماهی های غول آسایی كه از مناطق استوایی به این جا آورده شده اند را در طول ۹ متری خود جای داده است. وظیفه غذا دادن به ماهی ها و كوسه ها توسط گروهی غواص صورت می گیرد.

سنگاپور
سنگاپور در كشور مالزی دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد، كه بعضی از این جاذبه ها طبق نظر سنجی از گردشگران بازدید كننده از جاذبه های گردشگری سنگاپور، جزء بهترین جاذبه های گردشگری در جهان هستند.
آكواریوم اس ای آ سنگاپور
آكواریوم اس. ای. آ (SEA) سنگاپور در سال ۲۰۱۲ تاسیس شده و دارای ۴۵ میلیون لیتر آب است و به همین جهت از بزرگترین آكواریم های جهان به حساب می آید. در این آكواریوم بیشتر از ۱۰۰ هزار جانور دریایی بالغ بر ۸۰۰ گونه مختلف از جمله: كوسه سرچكشی، سفره ماهی مانتا، گونه دلفین پوزه بطری، كوسه پلنگی، ماهی های بزرگ دریاهای گرمسیری، ماهیان ناپولی كه در بخش های مختلف نگهداری می شوند، زندگی می كنند. همینطور این آكواریوم مجهز به یكی از بزرگترین پنل های مشاهده جهان با ۳۶ متر پهنا و ۸.۳ متر ارتفاع است. آكواریوم اس. ای. آ سنگاپور محلی بسیار جذاب و هیجان انگیز برای گردشگران تور كوالا سنگاپور است و با مشاهده آبزیان انگار كه در اعماق اقیانوس قرار دارید و تجربه ای نو كسب می كنید. این آكواریوم بزرگ و زیبا صاحب ركورد رسمی از ركوردهای جهانی گینس می باشد.
این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~