معاون وزیر راه تشریح كرد جزئیات ثبت نام از متقاضیان در طرح اقدام ملی

معاون وزیر راه تشریح كرد جزئیات ثبت نام از متقاضیان در طرح اقدام ملی

معاون وزیر راه تشریح كرد جزئیات ثبت نام از متقاضیان در طرح اقدام ملی

به گزارش مدل كودك معاون وزیر راه و شهرسازی، ضمن تشریح جزئیات ثبت نام از متقاضیان در طرح اقدام ملی، اظهار داشت: همچون شروط ثبت نام، عدم استفاده از هیچ یك از تسهیلات از اول انقلاب تا كنون است.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، محمود محمودزاده، امروز شنبه ۱۸ آبان ۹۸، در نشست خبری اعلام جزئیات آغاز ثبت نام متقاضیان مسكن در طرح اقدام ملی مسكن، گفت: در این طرح، ۴۰۰ هزار واحد مسكونی برای متقاضیان البته با بررسی شرایط آنها، ایجاد می شود.
وی اضافه كرد: برمبنای قانون باید چهار شرط برای متقاضیان در طرح اقدام ملی برای مسكن در نظر گرفته شود كه شامل نداشتن واحد مسكونی به نام خود، اعضای خانواده و سایر افراد تحت تكفل در هنگام ثبت نام و نیز عدم استفاده از هیچ یك از تسهیلات از اول انقلاب تا كنون می شود.
معاون مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اینكه در شهرهای كوچك مشكل زمین داریم و واگذاری های ۹۹ ساله ادامه دارد، اظهار داشت: بخشی دیگر از پروژه ها به صورت پروژه های مشاركتی خواهد بود كه بخش كمی را در برمی گیرد.
وی تصریح كرد: هزینه ساخت این واحدها پرداخت شده و به صورت مرحله ای از پروژه ها دریافت شود كه قسمتی از آن، به صورت وام بانكی و بخشی به صورت نقدی دریافت خواهد شد.
محمودزاده اشاره كرد: پرداخت اقساط زمین بعد از دو سال تنفس آغاز خواهد شد كه پول آن به صورت اقساطی، از متقاضیان دریافت می شود.
دریافت ۳۰ درصد از هزینه ساخت از متقاضیان در مرحله اول
وی اضافه كرد: یكی دیگر از وام هایی كه به متقاضیان پرداخت می شود، با استفاده از قسمتی از منابع صندوق توسعه ملی و نیز منابع داخلی بانك ها خواهد بود؛ به نحوی كه بانك عامل مسكن و سایر بانك ها نیز، به مرور به چرخه تسهیلات خواهند پیوست؛ ضمن اینكه زمان باز پرداخت ۱۲ سال در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح كرد: همه مراحل ثبت نام بوسیله سامانه انجام خواهد شد؛ به نحوی كه سامانه ای برای ۴ استان سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی تا بامداد سه شنبه باز خواهد بود و از شروع هفته آینده نیز، در كردستان و لرستان ثبت نام در سامانه آغاز خواهد شد و در مرحله بعدی نیز استان های همدان، یزد و چهارمحال و بختیاری می توانند در سامانه ثبت نام كنند.
وی اظهار داشت: ثبت نام به صورت مرحله ای است و از طرف دیگر قرار نیست در یك استان، تنها یك دفعه ثبت نام داشته باشیم؛ بلكه به دفعات امكان ثبت نام در سامانه وجود دارد.
به گفته محمودزاده، در صورت آماده شدن منابع بیشتر برای ملك و زمین، در مرحله بعدی امكان ثبت نام در استان هایی كه نام برده شد، وجود خواهد داشت.
این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی اضافه كرد: در مرحله اول، ۳۰ درصد هزینه ساخت از متقاضیان دریافت می شود كه این مبلغ، بسته به تعداد طبقات و متراژ زمین متفاوت می باشد.
وی افزود: اراضی ۹۹ ساله برای آن دسته از متقاضیانی است كه آورده كمتری دارند و واحدهای مشاركتی مربوط به آن دسته از متقاضیانی است كه در دهك ششم به بالا هستند.
هزینه یك واحد ۱۰۰ متری، ۲۰۰ میلیون تومان
وی قیمت تمام شده ساخت و ساز را از متری یك و نیم تا دو نیم میلیون تومان عنوان نمود و اظهار داشت: این دامنه قیمتی به نیاز متقاضیان وابسته است و اگر متوسط آنرا متری دو میلیون تومان بدانیم، هزینه تمام شده یك واحد ۱۰۰ متری، ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
محمودزاده درباب اراضی در رابطه با برنامه اقدام ملی، اضافه كرد: اراضی در رابطه با این طرح، زمین های داخل محدوده شهرها را شامل می شود كه اكثرا خدمات شهری به آنها تعلق می گیرد؛ ولی مشخص نیست آیا خدمات روبنایی برای این اراضی تأمین شده باشد.
معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تعداد ۲۴ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد را مشاركتی عنوان نمود و اظهار داشت: قرارداد را در اختیار انبوه سازان قرار داده ایم كه نماینده انبوه سازان فهرستی از موارد مورد توقع خودرا در اختیار ما قرار دادند؛ بعنوان مثال دولت حق دارد ۱۰ درصد از واحدها را درانتها ساخت به انبوه ساز تحویل ندهد تا اگر تعهدات خودرا عملی نكند، در اختیار متقاضیان قرار دهد.
محمودزاده منبع قرارداد مشاركتی را برمبنای قانون مناقصات عنوان نمود و گفت: انبوه ساز معتقد می باشد اختلافات را به اتاق اصناف ارجاع دهد؛ در صورتیكه قانون اجازه نمی دهد قراردادهایی كه یك طرف آن دولت باشد، به داوری ارجاع داده شود.
وجود ۲.۶ میلیون واحد مسكونی خالی
وی، تعداد خانه های خالی را ۲.۵ تا ۲.۶ میلیون دانست و اظهار داشت: امیدواریم سامانه اسكان تا اختتام امسال تهیه شده و برمبنای قانون مالیات خانه های خالی، بخش مهمی از آنها وارد بازار می شود؛ ضمن اینكه با خارج شدن بازار مسكن از سفته بازی با سیاست های مالیاتی سبب می شود تا مسكن از كالای سوداگری بعنوان كالای مصرفی تبدیل گردد.
محمودزاده، یكی از شرایط دریافت واحد در طرح ملی مسكن را تأهل بیان كرد و اظهار داشت: خانم های مجرد بالای ۳۵ سال و نیز زنان مجرد سرپرست خانوار هم می توانند در این طرح ثبت نام كنند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~