رئیس انجمن آینده نگری ایران مطرح كرد فرهنگ گذشته رانمی توان درتعاملات جهانی عرضه كرد

رئیس انجمن آینده نگری ایران مطرح كرد فرهنگ گذشته رانمی توان درتعاملات جهانی عرضه كرد

رئیس انجمن آینده نگری ایران مطرح كرد فرهنگ گذشته رانمی توان درتعاملات جهانی عرضه كرد

به گزارش مدل كودك رئیس انجمن آینده نگری ایران با تاكید بر اینكه آینده پژوهی در بستر نقد و نقادی حركت می كند، اظهار داشت: باید نگاشت چشم انداز را به مدارس ببریم و متولدین دهه ۹۰ به این سو نسلی هستند كه تمام قوانین را به چالش می كشند.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، سعید خزایی در “نشست آینده پژوهی فرهنگ در آینده ایران” كه به مناسبت هفته ترویج علم امروز در مركز تحقیقات سیاست علمی كشور برگزار شد، با اشاره به اینكه آنچه غیر از علم و دانش راجع به آن صحبت می نماییم، فرزانگی یا خردمندی است، اظهار نمود: در آینده فرهنگ باید مفاهیم جهانی شدن و محلی شدن در نظر گرفته شود. در آینده خرده فرهنگ ها و فرهنگ های ضعیف تر در معرض مخاطره قرار دارند.
وی با اشاره به اینكه دنیای جهانی شده تعاملات جهانی می طلبد و ما نمی توانیم فرهنگ گذشته خویش را در تعاملات جهانی عرضه نماییم، توضیح داد: آینده پژوهی یك نحله علمی است كه باید برای عموم هم آسان شود. بر این اساس آینده گرایی عامه پسند می تواند در سینمای آینده گرا، ادبیات آینده گرا و محتوای علمی تخیلی جلوه پیدا كند و اصولا جامعه ای كه دارای نوآوری علمی و فناورانه است، بیشتر محتوای علمی تخیلی را در خود پرورانده است.
رئیس انجمن آینده نگری ایران با اشاره به اینكه عموما یاد گرفته ایم در لحظه زندگی نماییم و در عین حال در بسیاری از زمینه ها نگاهی به گذشته داریم، تصریح كرد: آینده پژوهی باید عینك تحلیلی گذشته، عینك انتقادی از وضعیت كنونی و یك نگاه تفسیری نسبت به آینده را در كنار هم قرار دهد و آینده پژوهی در بستر نقد و نقادی و پرسشگری حركت می كند.
خزایی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان كرد: نظام آموزشی ما از پیش دبستانی گرفته تا پسادكتری خلاقیت را می كشد، این در شرایطی است كه هم اكنون هر پنج سال نسل عوض می شود و متولدین دهه ۹۰ شمسی به این سو نسلی هستند كه تمام قوانین را به چالش می كشند.
وی با اشاره به اینكه باید نگاشت چشم انداز را به مدارس ببریم، اظهار داشت: پرداختن به ژانر علمی تخیلی یك نیروی پیشران برای انجام كار علمی است و اینكه آینده پژوهی نقد و پرسشگری را شایع كند، به این مفهوم است كه بخش مهمی از رسالت خویش را انجام داده است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~