همكاری تولیدكننده ها و طراحان پوشاك در جشنواره مد و لباس دیبا

همكاری تولیدكننده ها و طراحان پوشاك در جشنواره مد و لباس دیبا

همكاری تولیدكننده ها و طراحان پوشاك در جشنواره مد و لباس دیبا

مدل كودك: به منظور ایجاد ارتباط بین دانشجویان و طراحان جوان با مراكز صنعتی تولید پوشاك و برندهای مطرح در این صنعت و كمك به تولید دانش بنیان پوشاك متناسب با نیاز جامعه، جشنواره «طراحی مد و لباس دیبا» با همكاری برندهای معتبر كشور در حوزه پوشاك انجام می شود.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، در مرحله اول این رویداد، طراحان و دانشجویان هنر با حضور در یك نشست با حضور مدیر عامل برندهای معتبر كشور در حوزه مد و لباس كه در مركز فرهنگی اكو برگزار شد، با سوژه مسابقه آشنا شدند و بعد از بازدید از كارخانه های برندهای حامی، طرح های نهایی خودرا به دبیرخانه ارسال كردند تا مورد داوری اولیه قرار گیرد و بعد از تایید نهایی پنج گروه وارد مرحله تولید در كارخانه مورد نظر شدند.
از اهداف و لزوم های اجرا این طرح می توان به رواج ایده های خلاق و نو در پوشش جامعه، ارتباط مستقیم بین صنعت و دانشگاه در حوزه مد و لباس ایرانی، تولید آثار برگزیده با همكاری بخش صنعت با هدف كمك به تولید ملی، آشنایی دانشجویان برگزیده با پروسه طراحی، تولید و تجاری سازی محصولات، اشاره نمود.
در این طرح برای نخستین بار بعد از انتخاب طرح های منتخب توسط تولیدكنندگان، طراحان برای تولید آثار خود در تمام مراحل (از طراحی تا تولید طرح) در واحدهای تولیدی حضور پیدا می كنند.

كار ارزیابی ۱۷ طراح منتخب سومین جشنواره مد و لباس دیبا هفته گذشته با حضور صاحبان و نمایندگان برندهای حامی این جشنواره انجام شد كه طی آن، منتخبان به ارائه توضیحات تكمیلی خود به مثابه دفاعیه از طرحی كه بر طبق افق و چشم اندازهای هر یك از برندهای شركت كننده در این جشنواره مطرح شده بود، پرداختند.
درانتها این مرحله از میان ۱۷ طراح منتخب، پنج طراح به شرح زیر برگزیده شدند كه بر طبق مقررات جشنواره باید یك فرآیند همكاری دوماهه را در شركت و كارخانه منظور، بگذرانند. این پنج طراح بعد از پشت سر گذاشتن این مرحله كه منجر به تولید محصولی بر طبق طرح مورد نظر می شود، مجدد مورد داوری نهایی قرار گرفته و درانتها به محصول برگزیده به تشخیص هیئت داوران، جایزه ویژه ۱۰ میلیون تومانی به طراح برتر این جشنواره اهدا می شود.
هر یك از این پنج طراح در جریان همكاری خود با برندهای مذكور، علاوه بر كار روی طرح خود به منظور ارائه محصول نهایی به تشخیص مدیران هر یك از این برندها، مراحل آموزشی ویژه ای را نیز پشت سر خواهند گذاشت و از نزدیك با روند تولید در هر یك از این شركت ها آشنا خواهند شد.
مراسم داوری و اختتامیه سومین جشنواره طراحی مد و لباس «دیبا»، با اهدافی همچون ایجاد ارتباط بین طراحان مد و لباس با مراكز صنعتی تولید پوشاك و كمك به تولید دانش بنیان آن متناسب با نیاز جامعه، با حضور برندهای مطرح كشور، مسئولان كشوری مرتبط همچون دبیر ستاد فناوری نرم ریاست جمهوری، مدیران معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران فرهنگی جهاددانشگاهی و استادان، دانشجویان و دانش آموختگان رشته های مختلف هنری برگزار می گردد.
دراین مراسم كه روز چهارشنبه ۱۱ دی ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۳: ۴۵ تا ۱۵ در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار می شود، ابتدا داوری آثار منتخب به صورت زنده توسط تولیدكنندگان پوشاك و اساتید دانشگاهی انجام شده و سپس برگزیدگان این جشنواره جوایز خودرا دریافت می كنند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~