محاسبه تبدیل رهن به اجاره چگونه انجام می شود؟

محاسبه تبدیل رهن به اجاره چگونه انجام می شود؟

محاسبه تبدیل رهن به اجاره چگونه انجام می شود؟

مدل كودك: اگر در شرایطی قرار دارید كه باید مبلغ رهن را به اجاره یا برعكس تبدیل كنید و انجام این محاسبات برایتان دشوار است، می توانید از ابزارهایی كه بسادگی این كار را انجام می دهند استفاده كنید.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، افرادی كه به دنبال اجاره و یا رهن یك ملك هستند، پیش از انجام معامله، معمولاً درگیر محاسباتی مثل تبدیل رهن به اجاره می شوند و در تلاش هستند تا شرایط مربوط به رهن و اجاره را به شكلی تغییر دهند تا بتوانند از پس هزینه تعیین شده برآیند.
اگر در شرایطی قرار دارید كه باید مبلغ رهن را به اجاره و یا برعكس تبدیل كنید و انجام این محاسبات برای شما دشوار است، می توانید از ابزارهای مختلفی كه بسادگی این كار را برای شما انجام می دهند استفاده كنید. چونكه ممكنست انجام این محاسبات برای شما پیچیده و زمان بر باشد و همین طور امكان بروز خطا در هنگام محاسبات وجود دارد. اینپین دارای یك ابزار تبدیل رهن به اجاره و برعكس است كه كار كردن با آن بسیار ساده است. تنها نیاز است تا مبلغ رهن و اجاره فعلی و مبلغ رهن یا اجاره جدید خودرا وارد كنید تا بعد از محاسبات مبلغ جدید را در اختیار شما قرار دهد. بدین ترتیب احتمال بروز اشتباه هم كاملاً از بین خواهد رفت.
علاوه بر این، اینپین برای محاسبه كمیسیون خرید و یا رهن و اجاره ملك هم دارای ابزار محاسبه حق كمیسیون املاك اینپین است كه به كمك آن می توانید كمیسیون ملك مورد نظر خودرا محاسبه كنید. البته این ابزار تنها در شهرهای تهران و شیراز قابل استفاده می باشد.
چه عواملی بر میزان مبلغ اجاره و رهن یك ملك تأثیرگذار است؟
عوامل بسیاری در تعیین قیمت اجاره و رهن یك ملك مؤثر است كه به اختصار به بعضی از این عوامل اشاره می كنیم:
۱. ارزش بنا، عوامل مختلفی ارزش یك بنا را تعیین می كنند كه شامل مواردی همچون سن بنا و امكانات موجود در بنا مثل وجود استخر، باشگاه، آسانسور، انباری، پاركینگ، حیاط و… همین طور عوامل دیگر كه مربوط خود ملك می شود، مانند متراژ ملك، جنوبی و یا شمالی بودن، خوش نقشه بودن ملك، چشم انداز، طبقه ای كه در آن قرار دارد، نورگیری و… تمامی این عوامل، مواردی هستند كه تأثیر فراوانی در تعیین ارزش و مبلغ اجاره و رهن آن خواهند داشت.
۲. ارزش زمین، ارزش زمین شامل محل قرارگیری آن در منطقه، دسترسی ها، عدم قرارگیری در كنار شرایط نامطلوب و آزاردهنده مثل سروصدای زیاد، راه های دسترسی و… است. این عوامل هم در تعیین قیمت و ارزش ملك بسیار مهم هستند. همین طور مطالعه مطلب بهترین منطقه تهران در اینپین می تواند دراین زمینه به شما كمك نماید.

راه های اجاره نشینی و مزایا و معایب هركدام
راه های اجاره نشینی به سه دسته كلی به صورت رهن كامل، به صورت رهن و اجاره و به صورت اجاره بدون رهن تقسیم بندی می شود كه به بررسی هركدام از این راه ها، نحوه محاسبه هریك و مزایا و معایب آنها می پردازیم.
اجاره نشینی به صورت پرداخت رهن كامل
در این روش، مستأجر موظف است تا ۴/۱ الی ۶/۱ مبلغ قیمت كل ملك را به مالك پرداخت كند. میزان آن كاملاً وابسته به ارزش ملك و عواملی است كه قبل تر در مورد آنها صحبت شد. در این روش تا زمان اتمام قرارداد، مستأجر هیچ مبلغ اضافه تری را به مالك پرداخت نخواهد كرد و درانتها قرارداد مبلغ رهن بطور كامل به مستأجر برگردانده خواهد شد.
درواقع مزیت رهن كامل برای مستأجر این است كه دیگر مبلغی بعنوان اجاره به مالك پرداخت نخواهد كرد و درواقع پول او نزد مالك حفظ خواهد شد. اما برای مالك این مشكل وجود دارد كه در زمان اتمام قرارداد باید كل آن مبلغ را به مستأجر بازگرداند.
اجاره نشینی به صورت پرداخت رهن و اجاره
مستأجران از این روش هنگامی استفاده می نمایند كه توانایی پرداخت كل مبلغ رهن را نداشته باشند. در این شرایط مستأجر هر میزان از مبلغ رهن تعیین شده كه توانایی پرداخت آنرا دارد، پرداخت كرده و سپس ۳ درصد از مبلغ باقی مانده از رهن را باید به صورت ماهیانه به مالك پرداخت كند.
در این روش مستأجر دیگر ملزم به پرداخت مبلغ كل رهن نیست و تنها میزانی از مبلغ رهن كه توانایی پرداخت آنرا دارد، پرداخت خواهدنمود. اما در مقابل موظف است تا مبلغی را هر ماه به صورت اجاره به مالك پرداخت كند.

اجاره نشینی به صورت پرداخت اجاره بدون رهن
این شرایط بسیار مناسب سرمایه گذاران و افرادی است كه قصد كار كردن با پول خودرا دارند. در این شرایط مستأجر هیچ مبلغی را بابت رهن پرداخت نكرده اما به صورت ماهیانه ۳ درصد از كل مبلغ تعیین شده برای رهن را باید به مالك پرداخت كند.
از مزیت های این روش می توان به این یاد شده كرد كه این امكان وجود دارد كه می توان روی پولی كه قرار بود بابت رهن پرداخت گردد، سرمایه گزاری نموده و بر ارزش آن افزود. همین طور در این شرایط، در هنگام اتمام قرارداد مالك مستلزم به برگرداندن هیچ مبلغی نخواهد بود
بنابراین دریافتیم كه سه راه جهت اجاره كردن یك ملك وجود دارد كه هرشخص باتوجه به شرایط خود می تواند هریك از این سه روش را انتخاب نماید و همین طور دانستیم كه مقدار مبلغ تعیین شده جهت اجاره و رهن یك ملك كاملاً وابسته به عوامل مختلفی است و یك مقدار ثابت نیست.
جهت محاسبه مبلغ رهن، وابسته به عوامل مختلف باید مبلغ یك چهارم الی یك ششم كل قیمت ملك پرداخت گردد و برای آنكه مقداری از مبلغ رهن و یا كل آن به اجاره تبدیل گردد، باید آن مقدار باقیمانده در ۳ درصد ضرب شود.
این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~