آشنایی با هفت جاذبه دیدنی تركیه

آشنایی با هفت جاذبه دیدنی تركیه

آشنایی با هفت جاذبه دیدنی تركیه

مدل كودك: جمهوری تركیه، كشوری اورسیایی است كه بخش بزرگ آن در غرب آسیا و خاورمیانه و بخش كوچك در جنوب شرق اروپا قرار دارد و پایتخت آن آنكارا است.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، شبه جزیره آناتولی با قدمتی در عصر نو سنگی، بیشتر مناطق تركیه را در برگرفته است. زبان رسمی مردم این كشور، تركی استانبولی است اما در كنار آن نیز زبان های دیگر همچون كردی، زازاها، تركی آذربایجانی در مناطق مختلف این كشور صحبت می شود. دین مردم تركیه اسلام بوده و واحد پول این كشور لیر تركیه است.
تركیه به سبب نزدیكی به ایران، كشوری پر طرفدار در بین گرشگران است. وجود معماری های زیبا و قدیمی، سواحل با آب و هوای مطلوب، انواع تفریحات گوناگون، مراكز خرید، طبیعت زیبا، رستوران و كافه های متعدد، در كنار جاذبه های توریستی تركیه دیگر از دلیلهای سفر به این كشور مستطیلی شكل هستند.
جاذبه های گردشگری تركیه
كشور تركیه دارای جاذبه های توریستی زیاد در شهرهای گوناگون خود است. آنتالیا و استانبول ۲ شهر توریستی تركیه هستند. بناهای تاریخی كهن با معماری با شكوه، فرهنگ غنی، غذاهای مشهور، مناظر و طبیت زیبا و چشم نواز، كوه های بر افراشته، سواحل مدیترانهای با آب های زلال و شفاف همچون دلیلهای سفر به این كشور هستند.
در ادامه به تعدادی از جاذبه های گردشگری تركیه كه تركیبی از تاریخ، فرهنگ و طبیعت هستند اشاره شده است.
ازون گل ترابزون
روستای ازون گل ترابزون در جنوب این شهر قرار دارد و با وجود مناظر بهشتی تعجب آور، همچون نقاط محبوب ترابزون محسوب می شود. روستای پرطرفداری كه برای تماشای زیباییهای آن بهتر است چند ساعتی را به آن اختصاص دهید. این روستا با كوه های سر به فلك كشیده احاطه شده است و در بین آن دریاچه سبز رنگی وجود دارد. این روستا برای پیاده روی و دیدن مناظر خیره كننده اطراف و ریلكس كردن در تور ترابزون مكان بسیار ایده عالی است.
از تفریحات دریاچه اوزون گل می توان به قایق سواری، ماهی گیری، پیاده روی، دوچرخه سواری، عكاسی، چتربازی بر فراز اوزون گل اشاره نمود.
مسجد سلیمانیه استانبول
بر روی یكی از تپه های استانبول مسجدی قرار دارد كه مشرف بر خلیج شاخ طلایی است، كه ارتفاع گنبد این مسجد ۵۳ متر و قطر آن ۲۷/۵ متر است. همین طور این اثر چهار گل دسته را دارا است كه نشان از این دارد كه به دستور یك پادشاه ساخته شده است. نكته قابل توجه شباهت مسجد سلیمانیه با ایاصوفیا می باشد كه حاكی از آنست كه توسط یك معمار (سینان) ساخته شده است و معماری آن نیز تلفیقی از سبك معماری بیزانسی و اسلامی می باشد. در باغ پشت سلیمانیه به جز آرامگاه های سلطان سلیمان اول، همسر و دخترش، آرامگاه های سلطان سلیمان دوم و سلطان احمد دوم قرار دارد.

آمفی تئاتر باستانی بدروم
آمفی تئاتر باستانی بدروم كه به قرن چهارم متعلق می باشد در سه كیلومتری بدروم قرار گرفته است. این آمفی تئاتر باشكوه دارای ۱۳۰۰۰ نفر گنجایش می باشد، كه ساختار بی نظیری دارد و چشم انداز زیبایی اطراف آنرا احاطه كرده است.
سالن آمفی تئاتر باستانی بدروم یك شاهكار معماری است كه با سبك كلاسیك یونانی ساخته شده و در زمان پادشاهی شاه ماسولوس طراحی و بنا شده است كه در آن دوره تاریخی، محلی برای مبارزات گلادیاتورها بوده و پس از آن برای نمایش های تئاتر نیز از آن استفاده می شده است كه دارای ۳ بخش اصلی است.
برج سرخ آلانیا
برج سرخ بنایی ۸ ضلعی كه در شهر آلانیا واقع شده است و یكی از نمادهای این شهر هم شمرده می شود و حتی این برج در پشت اسكناس های ۲۵۰۰۰۰ لیری تركیه نیز در مقطعی از زمان نقش بندی شده بود. ساخت این بنا در زمان سلطنت سلطان سلجوقی آناتولی علاء الدین آغاز شد و در سال ۱۲۲۶ تكمیل شد.
این قلعه ۸ ضلعی در ۵ طبقه می باشد. از وسط طبقه همكف تا طبقه پنجم یك پلكان وجود دارد. مخزنی در بین برج وجود دارد كه نور خورشید به آن می تابد. این برج با هدف محافظت از بندردر برابر حملات نیروی دریایی و برای مقاصد نظامی در ضمن سالیان درازاستفاده شده است.
شهر باستانی پرگ آنتالیا
استادیوم پهناور و پر آوازه پرگ، معابد نیمه ویران و پرتگاه بزرگ عظیم رنگی با فضایی از شكوه و جلال گذشته آغشته شده است. پرگ زمانی پایتخت پامفیلیای باستان بود كه تحت حكومت اول یونان و سپس روم شكوفا شد. ویرانه های موجود در پرگ، حدود ۱۷ كیلومتری شرق آنتالیا، به اندازه سایر جاذبه های گردشگری آنتالیا به خوبی نگهداری نشده اند و این بدان مدلول است كه جمعیت كمتری را به خود جلب می كنند و موجب می شود بازدید كنندگان بتوانند خیابان های طولانی و بناهای نیمه فروپاشی شده را با آرامش دیدن كنند. حمام رومی، هلنی گیت و آكروپولیس توجه همگان را به خود جلب می كنند.
پاموك كاله مارماریس
پاموك كاله یك طبیعت بی نظیر است كه در ۲۱۰ كیلومتری مارماریس قرار دارد كه زیبای های خاصی را در خود نهفته و دارای قدمت تاریخی است پاموكاله در لغت به مدلول كاخ پنبه ای می باشد. كه تپه ای شكل بوده و متشكل از چشمه های آب گرم و حوضچه های سفید كم نظیری و تماشایی است. با توجه به این كه دمای آب چشمه های آب گرم این منطقه بین ۳۰ تا ۱۰۰ درجه است، شنا كردن در آن امكان پذیر نیست و تركیب آبی رنگ این چشمه ها و سپیدی این منطقه زیبایی این مكان را دو چندان كرده است. ۱۷ چشمه پاموك كاله، دارای كلسیم و مواد معدنی بوده و خاصیت درمانی دارد و این چشمه ها در فهرست میراث جهانی یونسكو نیز به ثبت رسیده اند.
منطقه كمر آنتالیا
كمر یك روستای بسیار زیبا در ۴۳ كیلومتری آنتالیا می باشد و به خاطر داشتن جنگل، كوه و دریا فضای ایده آلی را به وجود می آورد. كمر به سبب دسترسی آسان، حمل و نقل و تامین بسیار عالی زیرساخت های شهری توسط شهرداری به یك محل توریستی شناخته شده در تركیه و جهان تبدیل گشته است.
ارگ سابق قونیه در تپه علاء الدین
این مكان كه ارگ سابق قونیه در آن ساخته شده است، درست در مركز شهر قرار گرفته و محلی برای تفریحات عصرگاهی افراد محلی قونیه می باشد. در بالای تپه علاء الدین مكانی قرار دارد كه در قرن سیزدهم ساخته شده است. این بنا با طراحی عربی ساخته شده و دارای یك مسجد است كه سقف چوبی آن با ۴۲ ستون قدیمی پشتیبانی می شود.
تركیه، جاذبه های گردشگری فراوانی دارد كه برای بازدید و گشت و گذار در آنها نیازمند بهترین تورهای مسافرتی تركیه می باشید. الفبای سفر در تلاش است تا بهترین لحظات را برای شما رقم بزند. پس كافیست به وب سایت آژانس هواپیمایی الفبای سفر ( www.alefbatour.com) بازگشت كنید و سفر خودرا آغاز نمائید.
این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~