غول چراغ جادوی كودكان مبتلا به كرونا باشیم

غول چراغ جادوی كودكان مبتلا به كرونا باشیم

غول چراغ جادوی كودكان مبتلا به كرونا باشیم

مدل كودك: این روزها برخی از كودكان نیز در حال دست و پنجه نرم كردن با ویروس كرونا هستند. شاید هر كدام از ما بتوانیم در بین دغدغه ها و تنهایی های این كودكان در بیمارستان، بعضی از آرزوهای آنها را هر چقدر هم كوچك، برآورده نماییم.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، خوشبختانه تعداد کودکان مبتلا به ویروس کرونا خیلی کم است، ولی همین تعداد کم هم با مشکلات روحی خاصی درگیرند. دوری ناگهانی و مطلق از خانواده، ایزوله کامل و زمان نسبتا طولانی مدت حضور در بیمارستان با فضایی کاملا متفاوت و مشاهده مرگ و میرهای روزانه بر اثر بیماری کرونا همچون این مشکلات به حساب می آید.
دختری به نام آترین که چندی قبل در بیمارستان نیکان بستری و به شدت دلتنگ مادرش بود و از لحاظ روحی در آستانه افسردگی شدید به سر می برد و یا زهرا دخترکی افغانستانی که به خاطر سرطان خون در بیمارستان امام حسین (ع) از سه ماه پیش بستری و در همین مدت به کرونا هم مبتلا شده بود، نمونه هایی هستند که سبب شدند تا بر مبنای مشورت با کادر درمانی بیمارستان ها و مشارکت هنرمندان و گروه های جهادی مردمی برای کاهش فشار این مشکلات تصمیمی گرفته شود.
بر این اساس، گروهی تصمیم گرفتند تا با شادی فانتزی، نگاه این کودکان را به پیرامونشان تا اندازه ای متحول کنند و در این راه نخستین قدم، شکستن تمامی ترس های دوران کودکی از قبیل وحشت از غول، روح، تاریکی و هم کم کردن غم دوری از خانواده مدنظر قرار گرفت تا از این طریق کودکان به آرامش درونی بیشتری برسند.
در دو تجربه حاصل شده، کارتونی مانند کاسپر (که در آن غول و یا روح مهربانی برخلاف ذهنیت به محبت به دیگران می پردازد) از راه تلویزیون درون اطاق برای کودک نمایش داده شده و چند ساعت بعد زنگ گوشی پرستار مورد اعتماد کودک به صدا درآمد و او با هیجان به کودک اظهار داشت که غول چراغ جادو می خواهد با تو صحبت کند، چون کودک کمی قبل تر کارتون روح یا غول را دیده مشتاقانه با غول صحبت می کند. غول هم او را به اسم کوچک صدا می کند و از او می خواهد تا آرزویی از قبیل صحبت با هنرمند و یا اسباب بازی مورد علاقه اش را بگوید تا این آرزو را برایش برآورده کند.
به عنوان مثال، آرتین صحبت با پرویز پرستویی، محمدرضا گلزار و محسن تنابنده را خواست و زهرا دختر افغانستانی مبتلا به کرونا و سرطان خون، به خاطر چهار قلو بودن، گفتگو با سارا، نیکا و ریما رامین فر، عمو پورنگ و امیرمحمد و علی صالحی را درخواست کرد؛ که روز بعد در جشن تولدی مفصل، گروه جهادی مردمی (نرجس خاتون) تمامی این آرزوهای زهرا را به همراه هدیه هایی برایش برآورده کردند.
شما هم می توانید در بیمارستان کودکان مبتلا به کرونای شهرتان با نشان دادن یک کارتون (غول چراغ جادو) درمانگر روحی این عزیزان شوید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~