كجا و چگونه سرمایه گذاری كنیم؟

كجا و چگونه سرمایه گذاری كنیم؟

كجا و چگونه سرمایه گذاری كنیم؟

به گزارش مدل كودك برای این كه بتوانیم سرمایه گذاری موفقی را تجربه نماییم باید شناخت درستی از شرایط مالی و منابع در اختیار خود داشته باشیم و در مرحله بعد بدانیم آنرا كجا و چگونه سرمایه گذاری نماییم.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، بدیهی است همه ما برای تحقق اهداف کوتاه و بلندمدت خود نیاز به «سرمایه» داریم. منابع در اختیار ما عموماً نسبت به میزان نیازهای ما محدود هستند. بدین سبب دغدغه همیشگی ما، کسب منابع جدید، مطمئن و پایدار بوده است. اما قبل از بی گدار به آب زدن می بایست از شرایط اقتصادی جامعه و کشور اطلاع کافی کسب نماییم. سپس گزینه های مورد اطمینان موجود خود برای کسب درآمد را روی میز گذاشته و در گام بعدی موانع درونی و بیرونی رسیدن به آنها را نیز بررسی نماییم. در نهایت باید به این پرسش مهم پاسخ دهیم؛ «کارهای روتین و روزمره برای من بیشتر کارایی دارد یا کارهای غیر معمول؟» اگر به شناخت کاملی در مورد شخصیت خود رسیده باشید، متوجه خواهید شد که شما اصولاً فرد ریسک پذیری هستید یا ریسک گریز. البته می بایست بطور پیوسته، حجم نقدینگی که در هزینه های روزمره روی آن حساب نکرده اید را نیز مد نظر قرار دهید.
سرمایه گذاری در ارزهای شاخص و فلزات گرانبها همیشه جزو نخستین گزینه های ریسک پذیرها محسوب می شده است. اما با نگاهی به نمودارهای اقتصاد کشور در سال گذشته، می توان پی برد سرمایه گذاری در ارز (دلار، یورو و…) و طلا (سکه) به سبب نوسانات شدید آن، دیگر یک منبع قابل اعتماد محسوب نمی گردد. بدین سبب این دسته از افراد به سمت معاملات خرد (دلالی)، خرید و فروش سهام در بورس و همچنین معامله ارزهای دیجیتال (همچون بیت کوین) روی آورده اند.
انجام معاملات خرد نیازمند دارا بودن پیش زمینه ای از دانش و مهارت اولیه در مورد کالا یا خدمت موردنظر است و همین طور دغدغه هایی چون خدمات بعد از فروش را به دنبال خواهد داشت. ارزهای دیجیتال نیز با آنکه همچنان تب نسبتاً نوظهور بازارهای جهانی محسوب می شوند، اما گرفتار آفت هایی چون دشواری انجام معامله، نوسانات شدید بها و عدم اطمینان به میزان نقدشوندگی در مقایسه با ارزهای شاخص در عموم مردم هستند. در این میان، خرید و فروش سهام در بورس اوراق بهادار به دلیلهای میزان میانگین سوددهی قابل توجه، عدم نیاز به دانش بالای اقتصاد و همین طور امکان نقدشوندگی آسان، بیشترین رغبت را در میان افراد ریسک پذیر به وجود آورده است. با آنکه سرمایه گذاری در بورس، نیازمند نقدینگی و سرمایه اولیه بالایی نیست اما آیا سودده بودن بورس همیشگی و تضمینی است؟ پاسخ منفی است.
همین دغدغه سبب شده است افراد ریسک گریز با احتیاط با بازار بورس رفتار کنند. ابتدا لازم به ذکر است که از دیدگاه افراد ریسک گریز و قسمتی از سرمایه گذارهای سنتی، مسکن و خودرو تا مدتی پیش گزینه های اول برای سرمایه گذاری بوده است. اما در شرایط حال حاضر و به سبب نیاز به سرمایه اولیه بالا و محدودیت های سرمایه گذاری فراوانی که دراین زمینه وجود دارد، رغبت افراد به خرید و فروش خانه، زمین و خودرو روز به روز کاهش یافته است. این افراد به دلایلی که قبل تر ذکر شد، بعلاوه عدم آشنایی با ساز و کارهای خرید و فروش سهام و همین طور عدم اطلاع از گزینش نمادهایی که حاشیه امنیت بیشتری برای ایشان به ارمغان بیاورد، کمتر به سمت سرمایه گذاری بی واسطه در بورس رغبت پیدا می کنند.
راهکارهای جایگزین این گروه، استفاده از سود بانکی و همینطور صندوق های سرمایه گذاری است. بعد از بخشنامه اخیر بانک مرکزی در خصوص کاهش قابل توجه سود سپرده بانکی بلندمدت، سود اعطایی صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت به سرمایه گذاران خود، در مقایسه با بانکهای دولتی، خصوصی و مؤسسات اعتباری، فاصله قابل توجهی گرفته است. این صندوق ها، سرمایه مشتریان خودرا با نسبت های از پیش تعیین شده و به صورت همزمان در سهام، اوراق مشارکت و سپرده بانکی، سرمایه گزاری نموده و در بازه های یک ماهه، سود تضمین شده ای را به مشتریان خود پرداخت می کند.
آمار و نمودارهای بازدهی این صندوق ها نشان دهنده آن است که سود تخصیص یافته ماهانه به طور میانگین بیش از ۲۵ درصد بوده و هیچ وقت از ۲۲ درصد کمتر نشده است. در این میان بعضی از صندوق ها حتی سودهای بیش از ۳۰ درصد را در آمارهای خود ثبت کرده اند که این میزان حدود ۱۵ درصد بالاتر از حداکثر سود اعطایی بعضی از بانک ها است. این صندوق ها علاوه بر اینکه دارای مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار هستند، شرکت هایی نیز بعنوان مدیر، متولی و حسابرس بر حسن اجرای تعهدات آن نظارت مستقیم دارند.
در نتیجه برای افرادی که باتوجه به نقدینگی پایین خود، از میزان ریسک پذیری کمتری نیز برخوردار می باشند، سرمایه گذاری در این صندوق ها می تواند بهترین گزینه پیش روی باشد.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~